Hon hör av sig igen
Hej.
Har haft en destruktiv on/off relation med en tjej tidigare, distansrelation. Konstanta bråk, så pass extrema att man går under psykiskt. Var bara ett vrak till slut. Försökte på riktigt separera från henne hösten 2018.
Hon blev helt förskrossad, hennes liv gick i sprillor, hon klamrade fast sig och släppte inte. Lockade med sex och ville jag inte så var hon ännu mer på, visste exakt vilka knappar hon skulle trycka. Kunde inte bli av med henne och hamnade i ett medberoende med henne. Psykiskt misshandel kan jag kalla det då hon tryckte på skuldkänslor och dåligt samvete.
Gav henne en sista chans i februari till slut. Hon lovade att bättra sig på allt. Jag ansträngde mig till max för att rädda vår relation. Hon lyfte inte ett finger. Höll i 3 veckor sen fick jag reda på att hon hade kontakt med andra killar, ljög och flörtade med dem. Hade vi inte haft enorma problem sen innan hade vi kunnat lappa ihop allt. Men för mig räckte det. Gjorde slut igen. Sa att hon aldrig mer kommer höra från mig igen och vill att hon låter mig vara ifred.
Gick 2,5 månader innan hon hörde av sig idag... Ett under att hon lyckades hålla sig så länge. Hon skrev att hon inte vill bråka, hur läget är med mig och vad jag gör. Vad vill hon? Varför river hon upp gamla sår?? 2,5 månader.. borde hon inte hunnit komma en bit på vägen med att komma över vår relation? Varför kan hon aldrig släppa mig?
I 2,5 månader har jag ansträngt mig så hårt varje dag att återställa mig. Har kommit en bra bit på vägen, har fått tillbaka min fred...Min stabilitet... Och så hör hon av sig igen. Ska jag bara ignorera henne? Hjälper ej att blocka då hon ändå skapar fejk fb och insta och hör av sig. Nu känner jag att allting har rasat igen. Inte värt och kämpa emot henne mer, vad ska jag göra..?