• Anonym (Honso­märsår­ad)
    Sun 26 May 2019 22:20
    1004 visningar
    15 svar
    15
    1004

    Är detta otrohet? Fetish/Dejtingsidor

    Jag hade världens ärligaste man trodde jag älskade honom mer än allt


    efter ett och ett halvt år av att säga vi älskar varandra och hur hemskt otrohet är hittade jag honom på inte en dejtingsida utan det var minst fyra sidor. Han hade det som ursäkt att han bara sökte vänner.. och att det var en sida för både vänskap och dejting (vilket alla sidor var men dem fokuserade bara på dejting och namnen på sidorna hade dejting i adressen) han angav sig också som singel.


    Jag kom över det, sedan kom nästa smäll när han gick igenom sin laptop kom en bild på en lättklädd tjej upp och jag frågade vem det var för det stod något konstigt på en lapp.. då erkände han att han vart på BDSM sidor också.. och hade en fetish om att skänka tjejer pengar. Och att dem nedvärdera honom. Inte nog med hur det såra mig, så hade han mage att säga jag överreagera att det bara är som "porr" men för mig är det otrohet, vad tycker ni? 


    vill höra andras åsikter, han har mest sannolikt inte träffat någon.. men han har någon skum fetish och han verkar inte kunna söka andra människors uppmärksamhet,  är så sårad.. orkar inte detta.

  • Svar på tråden Är detta otrohet? Fetish/Dejtingsidor
  • Sun 26 May 2019 23:59
    #1
    -1 +1

    Är väll en fråga om vilka värderingar man har för sig själv och relationen. Om du känner att det är otrohet och du tappar förtroende för honom så är det otrohet.

  • Anonym (Mja)
    Mon 27 May 2019 01:58
    #2

    Skulle inte inte klassa porr som otrohet, däremot skulle jag gissa (med välmening) att han skäms att berätta om en nyupptäckt sida hos sig själv, speciellt om han uppfattar dig som ?ej bdsm?.

    Om du tar emot förslag, och är villig att testa honom, kolla upp bdsm där kvinnan är dominant, välj ut nåt du är komfortabel att prova, och utsätt honom för det, och sen kanske helt enkelt beordra honom att klä sig näck, ligga på alla fyra och tigga om förlåtelse,

    Glöm inte bara att ge han ett kodord om det blir för mycket.

    Är dock inte bevandrad i den sfären, så ta mig med massor av salt och kolla upp saken, har för mig att bdsm har massor med säkerhetsregler...

    Utöver det, rannsaka ert förhållande och ha ett rejält snack.

  • Anonym (Honso­märsår­ad) Trådstartaren
    Mon 27 May 2019 21:21
    #3
    +2

    Jag tycker INTE det är okej

    Att bakom min rygg utforska en bdsm fetish

    Även om han skäms eller ej..

    Jag vet inte om det räknas som otrohet, men det är inte okej

    Det är

    Inte porr.. håller med att porr inte är otrohet. Han kallade det för porr att skriva med tjejer som ville ha hans pengar.. alltså bdsm relationer inte porrvideos.

    Samma sak med att vara med på

    Men som ni säger är det jag som sätter upp regler

    Kring vad jag vill i min relation

    Känner jag ska sluta diskutera detta nu o göra ett beslut

  • Anonym (Honso­märsår­ad) Trådstartaren
    Mon 27 May 2019 21:22
    #4

    Samma sak att vara med på dejtingsidor*

  • Mon 27 May 2019 21:36
    #5

    Otrohet är ett rätt tydligt definierat begrepp. Och detta är inte otrohet.
    Men, det är fullt förståeligt att detta upplevs som ett svek från din sida.
    Min fråga till dig: Om han hade berättat detta för dig, hans intresse för porr och förnedring. Att han har aktivt har behov av att onanera. Hur hade du tagit det då?
    Är det värre att han stimulerar sig själv via nätet än om han enbart fantiserar om det?

  • Anonym (Honso­märsår­ad) Trådstartaren
    Tue 28 May 2019 01:03
    #6
    +1

    jag kommer inte kommentera mycket mer i tråden för känner mig ganska klar här.
    jag har bestämt mig för att för min del är detta otrohet (och har några som håller med andra inte) men huvudsaken är hur jag känner.

    Att min pojkvän som sagt helt andra saker till mig blir medlem på dejtingsidor och bdsmsidor och utövar en bdsm fetish med andra tjejer bakom min rygg för att få sexuell tillfredställelse.. eller skickar dem pengar och gåvor är inte detsamma som att kolla en porrvideo för min del.. om ni andra i tråden hade köpt er partner gjort detta den each to their own.

    vet inte ens varför jag frågade, jag ville mest se hur andra kände.

  • Anonym (Kvinn­a)
    Tue 28 May 2019 01:14
    #7
    Anonym (Honsomärsårad) skrev 2019-05-28 01:03:54 följande:

    jag kommer inte kommentera mycket mer i tråden för känner mig ganska klar här.

    jag har bestämt mig för att för min del är detta otrohet (och har några som håller med andra inte) men huvudsaken är hur jag känner.

    Att min pojkvän som sagt helt andra saker till mig blir medlem på dejtingsidor och bdsmsidor och utövar en bdsm fetish med andra tjejer bakom min rygg för att få sexuell tillfredställelse.. eller skickar dem pengar och gåvor är inte detsamma som att kolla en porrvideo för min del.. om ni andra i tråden hade köpt er partner gjort detta den each to their own.

    vet inte ens varför jag frågade, jag ville mest se hur andra kände.


    Jag, tycker det är otrohet. Är man dessutom på massa dejtingsidor så är det ett klar en chans (risk) att han även träffat någon irl. Dessutom att livecahatta med någon man betalar, för att utföra saker man beordrar, live, ja otrohet.

    Hur är det med era sexliv, vill han ha sex, har det ändrats från i början av er relation?

    Är han ens villig att försöka ändra sig, bli öppen med sina behov?
  • Tue 28 May 2019 01:15
    #8
    +1

    Han är otrogen. Det som gör att porr inte är otrogenhet är att man inte har någon kontakt som helst med skådespelarna. Det hade han med de tjejerna. Om du stannar, kommer du bara bli hans matta.

  • Anonym (Kvinn­a)
    Tue 28 May 2019 01:23
    #9
    Baratillfälligt skrev 2019-05-28 01:15:14 följande:

    Han är otrogen. Det som gör att porr inte är otrogenhet är att man inte har någon kontakt som helst med skådespelarna. Det hade han med de tjejerna. Om du stannar, kommer du bara bli hans matta.


    Håller med här. Att kolla på bilder eller en filmsnutt, ibland, är en sak. Men att interagera med kvinnor live, ja otrohet. Dessutom betala för dessa tjänster.
  • Anonym (Kvinn­a)
    Tue 28 May 2019 01:30
    #10

    Till TS, titta gärna in här och berätta hur det går för dig, är så tråkigt när man engagerar sig och sen inte får veta hur det går. Finns många med samma dilemman, som vill veta om en förändring, åt ena eller andra hållet, ens är möjlig. Som behöver höra resultatet av beslut och inte bara frågeställningen.

    Tack för att du ändå delar med dig och lycka till i dina beslut.

  • Anonym (Honso­märsår­ad) Trådstartaren
    Tue 28 May 2019 01:41
    #11
    Tack.. känns bra att några förstår mitt tankesätt..
    Jag kommer uppdatera, dock vet man ju inte om han kommer ljuga och fortsätta bakom min rygg även fast han säger han ska sluta.. redan gett han en chans och upptäckt han ändå gjort något dumt. Så detta blir den sista chansen han någonsin får av mig, är så extremt trött på att försöka när vår relation faktiskt bygger på tillit. Och vi har en dotter tillsammans. Gör ont att tänka att jag vankar omkring på henne medans han runkar åt tjejer han chattar med på bdsmsidor och får deras halvnakna bilder.. och skickar dem pengar.. gör inte det bättre att han vart ganska snål med mig. Hade det vart en porrvideo hade jag vart glad typ.. för det är bara en video.. Avskyr att han jämför det med de. Riktiga dejtingsidorna finns det ingen förklaring för heller ännu mindre eftersom han var angiven singel, han säger jag är "dum" att han bara hade så mycket information o fylla i o vart glömsk. för mig låter det som ursäkter, ursäkter jag bara velat svälja med hull o hår men nog med sånt nu.Inga män som gått in i en seriös relation där man velat vara två ska göra sånt här, då får dem göra slut först.. eller gå in i en relation där man velat vara flera.

    Som svar på vårt sexliv han har stor aptit på sex med mig som det verkar jag hade inte misstänkt sånt här tyvärr kanske att han har en anann sida av sig han inte är öppen om men han verkar inte vilja göra sånt med mig 
  • Tue 28 May 2019 05:32
    #12
    +1

    Om du tycker att det är otrohwt så ÄR det otrohet. Om han sem har annan syn på otrohet gör inte att din känsla är mindre värd.

    Jag skulle aldrig acceptera att min man gjorde något sånt, speciellt inte att han blandar in pengar i det hela! Dom pengarna hade han bättre lagt på barnen eller något till hela familjen.

    Jag hade kastar ut kräket med huvudet före.


    M 2010 | B 2017 | A 2019
  • Tue 28 May 2019 13:46
    #13

    Vad som är otrohet definieras i varje relation. Vissa tycker att det är helt inom ramen att ligga med andra, vissa säger att så länge det inte ingår kyssar är det okej, vissa säger att det är okej om båda är med. Andra tycker helt annorlunda, att det inte är okej att krama en annan person än sin partner eller att skriva puss i ett sms. 

    Vad du och din partner tycker är okej är upp till er. Ni behöver komma överens, vad tycker ni? Och kan ni inte komma övrens får antingen den andra "ge sig" och acceptera, eller, kanske det mest rimliga, lämna varandra.

  • Anonym (A)
    Wed 29 May 2019 14:20
    #14
    Lilyje skrev 2019-05-28 05:32:02 följande:
    Om du tycker att det är otrohwt så ÄR det otrohet. Om han sem har annan syn på otrohet gör inte att din känsla är mindre värd.
    Jag skulle aldrig acceptera att min man gjorde något sånt, speciellt inte att han blandar in pengar i det hela! Dom pengarna hade han bättre lagt på barnen eller något till hela familjen.

    Jag hade kastar ut kräket med huvudet före.
    Håller med
  • Anonym (Ka)
    Wed 29 May 2019 14:31
    #15
    Wench85 skrev 2019-05-28 13:46:39 följande:

    Vad som är otrohet definieras i varje relation. Vissa tycker att det är helt inom ramen att ligga med andra, vissa säger att så länge det inte ingår kyssar är det okej, vissa säger att det är okej om båda är med. Andra tycker helt annorlunda, att det inte är okej att krama en annan person än sin partner eller att skriva puss i ett sms. 

    Vad du och din partner tycker är okej är upp till er. Ni behöver komma överens, vad tycker ni? Och kan ni inte komma övrens får antingen den andra "ge sig" och acceptera, eller, kanske det mest rimliga, lämna varandra.


    Håller med.
Svar på tråden Är detta otrohet? Fetish/Dejtingsidor