Har vi paus eller är det slut?
För några dagar sen ville killen prata och kom över till mig för att berätta att han vill göra slut. Förklaringen känns lite flummig, vet inte om det är pga att han inte själv vet säkert eller om han är rädd för att säga vad han verkligen känner/vill.
Så han vill inte göra något för att såra/skada mig medvetet. Och han känner att han inte kan ge mig lika mkt kärlek som jag ger honom, vilket i sin tur ger honom ångest som han mår dåligt över.
Att han behöver fundera är inte pga sina känslor för mig eller barnen, utan för att ?skaffa familj? är en stor grej. Något han planerat/haft som målbild att det bara ska vara idealet ?mamma, pappa, barn?. Nu är inte fallet så och han älskar oss ändå. MEN ändock så är det förstås ett stort steg att kliva in i en befintlig familj och han vill bara skaffa familj en gång, därav vill han vara helt säker att han klarar att leva upp till det:)
Tyvärr ser det inte så ljust ut... han vet att om han fortsätter vara tillsammans med dig kommer det att leda till samboskap och troligtvis fler barn och han vill inte gå så långt med dig. Detta är inget man behöver fundera över, det är något man bara vet, troligtvis har han försökt länge att övertala sig själv att det är rätt men nu gick det inte längre. Kan du se tecken på att han inte varit riktigt lika närvarande sista tiden?