Inlägg från: Anonym (Slut, finito, dumpad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Slut, finito, dumpad)

Har vi paus eller är det slut?

SwipaHöger skrev 2019-05-29 18:59:03 följande:

Skulle du hoppa från en bro om du fick 500.000kr?

Om du inte kan lämna ett rakt svar så kan man fundera på ärligheten...

Allt är som sagt inte svart eller vitt. En fråga om FAMILJ, ett beslut som påverkar en livet ut. Inte bara sitt eget liv, utan även flera andra personers liv. Barns liv. Det är ingen faktafråga, finns inget rätt svar.

Man måste kunna och få fundera, man måste få känna sig osäker och känna efter. Familj är stort. Sen är det kanske inte så att du tycker det är lika stort, som vi gör.

Barn och familjeliv handlar inte bara om man älskar någon eller inte. Även det bästa förhållandet, kan spricka av familjefrågor.

Men tack för din åsikt!

Han har dumpat dig. Det är motsatsen till att vilja vara tillsammans med någon. Det är också mil från att vilja skaffa barn med någon.

När man vill ha barn med någon så vill man åtminstone ha ett förhållande med den personen. Oftast vill man ha haft en flerårigt, långt, seriöst och stabilt förhållande. Återigen motsatsen till det ni har.

Det är jobbigt att bli dumpad av någon man gillar. Det är också jobbigt att dumpa någon. Ofta så låter man personen behålla lite hopp för att man inte orkar se personen ledsen och inte vill höra personen tjata och be. Taskigt men sant.

De flesta män och kvinnor är 110% säkra på vad dom vill när dom planerar barn och familj. Man känner sig säker, trygg och redo till 110%. Om man inte känner sig redo för familjelivet så beror det på att man inte vill ha familj eller inte vill ha familj med den partnern.

Jag och min make var säkra. Självklart var det stort men vi älskar varandra och hade gjort det väldigt länge så det var ingen osäkerhet alls.

Du tror inte att man kan vara 110% redo utan att man bör köra på iallafall. Hur har det gått i tidigare relationer?

Din exkille vet inte vad han vill eftersom att han inte älskar dig speciellt mycket. Därför gjorde han slut.

Du blir dumpad och samtidigt är du övertygad om att han älskar dig och vill leva med dig... Det är klassiskt. Du förnekar och går ner dig. Gå vidare så hittar du kanske någon som älskar dig på riktigt :)
  • Anonym (Slut, finito, dumpad)
    SwipaHöger skrev 2019-05-29 21:46:31 följande:

Tack för din åsikt som sagt. Har du inget vettigt att säga, så hoppa över att ens kommentera. Gillar att tycks veta både vad han och jag känner, och hur vårat förhållande är och har varit. Lycka till med ditt.

Jag vet precis hur ert förhållande är. Det är så dåligt det kan bli för han har dumpat dig. Det är inget förhållande. Han är singel. Det vi alla vet med säkerhet är att han inte vill leva med dig och inte vill vara din pojkvän. Det finns det ingen tvekan om. Det är tråkigt att du vägrar lyssna på honom. Du kanske missar riktig kärlek om du hänger kvar i någon som inte vill.

Denna tråd säger också massor om er bristande kommunikation och helt skilda framtidsdrömmar.

Mitt förhållande behöver inget lycka till. Är gift med barnens pappa sedan många år och vi har det väldigt bra.
Svar på tråden Har vi paus eller är det slut?