• Saga92

BIM juli 2019

Hoppar in i denna tråd jag också. Fick missfall förra veckan i v.6 då nu blir det nya tag igen. Det var första gången jag fick missfall så jag har ingen direkt erfarenhet av det sen innan. Någon här som haft missfall tidigare? Hur snabbt fick ni ägglossning igen?

• Saga92

Tråkigt att höra om dina missfall. Jag håller tummarna för oss båda denna månad. Jag ska nog testa med ägglossningstest denna gång för att inte missa när den kommer.

Love5 skrev 2019-06-21 20:00:06 följande:

Beklagar missfallet! Har själv haft tre stycken på lite drygt ett halvår, i vecka 7 och 8. Har fått tillbaks mens bara någon dag senare än min vanliga cykel, räknat från dagen missfallet började. Har inte testat med stickor att jag verkligen haft ägglossning, men har fått mens i alla fall :). Har blivit gravid på nytt andra resp tredje cykeln efter missfallen. Gör ett första försök nu efter senaste missfallet i slutet av mars.

• Saga92

Önskar lite råd.

Jag har försökt att testa med ägglossningstest för första gången men det var svårt. Igår 26/6 fick jag tydliga ägglossningsflytningar, likaså idag. Idag även smärta och hugg så som vid ägglossning. Jag har väntat på att det ska slå om på stickan och bli en stark linje men det verkar ju inte bli så. Tid två test idag för att se om det skulle bli positivt, ett på morgonen och ett nu på kvällen. Det sist testet var faktiskt svagare. Innebär det att jag nog har ägglossning idag och att testet igår får ses som positivt? Testet skulle väl vara positivt 12-48h innan ägglossningen faktiskt sker?

• Saga92

Jag håller med dig. De ser samtliga negativa ut om man följer instruktionerna på förpackningen. Funderar mer över själva utvecklingen.. Om det är helt blankt imorgon har det ju ändå skett någon hormonell påverkan. Jag undrar om man kan få ägglossningsflytningar utan att det faktiskt sker någon ägglossning. Eller om ett starkt positivt test missades för jag bara testat en gång per dag till idag. Antar att jag aldrig kommer få veta om jag haft ägglossning om jag nu inte blir gravid.

Myrkrypet skrev 2019-06-27 21:05:50 följande:

Jag skulle enligt den bilden du lagt upp säga att alla äl-stickorna ser kraftigt negativa ut tyvärr, vid positivt så de vara lika starkt eller starkare streck än kontrollstrecket

• Saga92
    Mathilda999 skrev 2019-06-27 21:16:25 följande:

Så här såg mina test ut på ägglossningsdag under juni.

Ja om man tittar på dina tester så känns det lite mer hoppfullt för min del :) Linjerna är ju långt ifrån lika starka på stickorna..
  • Saga92
    Mima93 skrev 2019-06-27 22:34:40 följande:

Vilken dag i menscykeln är du på? Jag är också ny på ÄLtest o trodde som du att jag missat eller inte hade nån. Testade så jag höll på att bli tokig! Hade ÄLflytningar i flera dagar innan ÄL tillsist kom. Skulle enligt appen flo ha ÄL på cd 13 men fick inte förrän fyra dagar senare. Alltså positivt på test cd 16. Ge inte upp än!

Fick missfall i v 6 för 16 dagar sedan så det är inte helt tydligt vilken dag jag är på. Om missfallet räknas som mensens första dag så var det ju dag 15 igår när jag hade symtom på ägglossning. Jag fortsätter att testa några dagar till så får vi se. Jag hoppas inte ägglossningen dyker upp i helgen för då är jag bortrest, utan min sambo...
  • Saga92
    glitterhitta skrev 2019-06-28 13:07:02 följande:

Testar du på morgonen?

Jag har läst på om ÄL-test nu då jag har beställt det för att testa denna cykel och all information säger att det är bäst att ta mitt på dagen eller mot kvällen. Vissa har så kort tid det visar positivt så det är lätt att missa också, kan ju vara något sånt?

Jag har testat efter jobbet vid 17-tiden bortsett från de två sista dagarna då jag även testat vid 6-tiden. Har läst att man bör testa mellan 10:00-20:00. Jag hoppas att jag missat en topp.
  • Saga92

Även jag fick positivt ägglossningstest idag efter 9 dagars testande. Så skönt att allt kom igång snabbt efter mitt missfall för 2,5 vecka sen. Lägger till mitt BIM- datum också!

BIM lista

1/7 Evi82, Hallonsaft24, Lillaräkan1919, Love5

2/7 Moizen

3/7 Längtar, Soltroll, Freya18, Theresesvea

4/7 Nicciz, Smlan

5/7 Espresso, Mima93, tigerbaby

6/7 sockan, Mandistoss

7/7 Lustablong, sara11, tillyra

9/7 Nymphadora, Monkan93, Nervösanonym

10/7 CaRH

13/7 KronisktFörvirrad

14/7 Majja92, Saga92

15/7 Adlitam, Sofiakarin

16/7 efterfest

17/7 myrkrypet, SaSeLa

19/7 VictoriaBerggren, glitterhitta

21/7 Cachy

24/7 Mathilda999

29/7 Isafina

• Saga92

Eftersom det är första gången jag testar med ägglossningstest vill jag höra er åsikt. Visst kan jag räkna testet den 30/6 som positivt?

• Saga92

Ägglossning +9 idag och jag har haft mensvärk till och från både igår och idag. Idag har jag även känt av illamående, ganska mycket nu under kvällen. Hoppas på det bästa samtidigt som jag avskyr att vara illamående. Har ett barn sen innan och under den graviditeten var jag knappt illamående alls men jag vet ju att det kan skilja sig åt. Jaja, vi får se vad som händer helt enkelt. Hade egentligen tänkt hålla mig från att testa innan BIM på söndag men det kan bli svårt..

• Saga92

Ägglossning +10 idag och efter att ha varit så extremt illamående under gårdagskvällen så tog jag ett vanligt test från testlagret nu på morgonen. Med lite fantasi så tycker jag mig se en skugga. Syns nog inte på bilden här. Ska nog fortsätta ta på morgonen ett par dagar för att se om det utvecklas. Spännande! Om jag blir gravid nu vore det på första försöket efter mitt missfall i juni.
  • Saga92

Min svaga skugga på graviditetstestet för fyra dagar sedan var någonting trots allt. Idag på BIM är det ett solklart plus :) Jag är glad såklart men nervös. Hade ju ett missfall i v.6 i juni så tänker mycket på det. Jag hoppas detta går vägen.

• Saga92

Nu har det nog gått åt skogen igen... Är ju gravid nu igen men idag på BIM + 1 har jag fått bruna flytningar. Det var precis så det började när jag fick missfall i v.6 förra månaden. Bara att vänta nu då och se vad som händer men det känns inte så hoppfullt :(

• Saga92

Är det ens möjligt att det kan bli något bra av det här?.. I måndags på BIM+1 fick jag en brun flytning. Den försvann samma kväll och sen har det inte varit något mer av det. Jag hade en mängd graviditetstest hemma och valde att ta ett varje dag i några dagar för att se så det blir en fun stegring. Nu har jag alltså tagit nästan ett varje dag i 1 vecka men det händer ju ingenting. Får det verkligen vara så?.. jag tänker bara på mitt missfall förra månaden. Vill verkligen inte att det slutar där igen :(

• Saga92
    nataliei skrev 2019-07-20 16:47:57 följande:

Just den bruna flytningen är nog ingen fara. Hcg ska väl fördubblas varannan dag ? Men än så länge verkar inte dina test bli svagare iaf. Hoppas på allt gott för dig!

Har du haft ett missfall tidigare ?

Ja ett missfall i v 6 förra månaden. Nej svagare har dom nog inte blivit än men jag hade förväntat mig en stegring vid det här laget :(
  • Saga92

Tog nytt test idag på BIM + 8. Idag ser jag faktiskt att det är ett starkare streck än i förrgår men känns ändå som att de flesta hade haft lika stark testlinje som kontrollinje vid det här laget. Är så rädd att det blir missfall igen :( Känns just nu som en värre väntan än den som var mellan ägglossning och BIM. Då hade man liksom allt att vinna och inget att förlora, nu är det tvärtom.

Ni som varit gravida tidigare och tog tester en tid efter att ni plussat, minns ni när linjerna var lika starka?

• Saga92
    glitterhitta skrev 2019-07-23 12:41:32 följande:

Jag förstår din oro, jag hade inte känt mig nöjd med det där och skulle ha köpt andra test istället då det skulle kunna vara det märket som gör att de ser likadana ut. De kanske helt enkelt inte blir starkare än så eller är sega med att visa stegringen. Köpa ett digitalt spelar ju ingen roll då de är positiva, gravid är du utan tvekan.

Vet inte hur det funkar om det går att be om att kolla hcg för att se nivåerna och om det stiger. Ring till vårdcentralen/mvc/vars än det då är i ditt län och berätta om din oro att testen inte blir starkare och din bakgrund med missfall och se vad de rekommenderar!

Tror min oro kan ha varit ha varit befogad.. Började precis att blöda. Började efter att jag varit på toaletten. Känns som ett missfall. Känner mig så besviken. Bara 6 veckor sen förra missfallet :(
  • Saga92
    glitterhitta skrev 2019-07-24 18:00:05 följande:

Jag beklagar! Hur går det?

Jag vet faktiskt inte hur det går. Blödde lite igårkväll på vecka 5+2. Idag var det endast sparsamt med bruna flytningar. Det vanliga graviditetstestet såg i stort sett lika starkt ut idag. Tog ett clearblue digital som visade gravid 2-3 vilket ju är lite för lite men jag har fortfarande någon slags förhoppning att det skall ordna upp sig. Ringde också och pratade med gynmottagningen idag. Jag ska avvakta en vecka. Om jag inte får ett tydligt missfall under denna vecka så kommer jag att få ett vaginalt ultraljud nästa vecka. Känns skönt att de tar ens oro på allvar.
  • Saga92

Den svaga stegringen som jag lagt upp bild på flera gånger blev ett missfall idag. Så arg, så besviken. Missfall i v.6 andra månaden i rad.

Svar på tråden BIM juli 2019