• Monkan93

BIM juli 2019

Hej! Kommer från junitråden :)
    Hade MF 21/5 och hoppas på att det ska ta sig igen.
    Flo ändrade mitt BIM från 18/6 till 9/7 då jag har mycket senare ägglossning än vanligt.

BIM lista:

1/7 Evi82, Hallonsaft24, Lillaräkan1919, Love5

2/7 Mima93, 

3/7 Längtar

4/7 Nicciz 

5/7 Smlan, Espresso

6/7 Theresesvea , sockan

7/7 Lustablong, sara11

8/7 efterfest

9/7 Nymphadora, Monkan93

10/7 CaRH

13/7 KronisktFörvirrad

15/7 Adlitam

17/7 myrkrypet
  • Monkan93
    Saga92 skrev 2019-06-21 19:00:25 följande:

Hoppar in i denna tråd jag också. Fick missfall förra veckan i v.6 då nu blir det nya tag igen. Det var första gången jag fick missfall så jag har ingen direkt erfarenhet av det sen innan. Någon här som haft missfall tidigare? Hur snabbt fick ni ägglossning igen?

Jag fick MF den 21/5 (v.6/7) och fick ett positivt ägglossningstest igår. Så för mig tog det nästan exakt 4 veckor. Jobbar tyvärr hela helgen, men vi har mys så mycket vi kan, så hoppas att det tar sig :)
  • Monkan93

ÄL+4 idag och sååå ont i bröstvårtorna xD hoppas att det är ett gott tecken, lite molvärk i tjejmagen med och dessa flytningar (urk.. ) xD

Hoppas på det bästa men det är nog dunder-PMS. Haha.

• Monkan93
    Mima93 skrev 2019-06-26 20:02:17 följande:

Fler här som tycker det är jobbigt att träffa bebisar? Jag tänker bara på att inte vi har nån och att jag också vill. Många i vår umgängeskrets har små barn. Jag blir bara ledsen av att se dem. Bara för att jag jobbar på förskola vill jag inte ha din bebis upptryckt i ansiktet... Det känns för jobbigt och blir liksom så tydligt att inte vi har barn. Oså måste man anstränga sig för att verka normal... Samma sak när folk frågar ska inte du ha barn? eller när ska ni skaffa barn? Tjat från föräldrar om barnbarn osv. Om de bara visste!!

Jag avskyr när släktingar lägger sig i bäbisverkstaden..

Min svärmor sa att ALLA på hennes jobb har barnbarn och inte hon... vi hade fått missfall bara några dagar innan. De visste inte att vi var gravida. Gör fortfarande lite ont i hjärtat.
  • Monkan93
    soltroll skrev 2019-06-27 12:19:27 följande:

Jag har 6 dagar kvar till BIM. Enda jag känner är ömma bröstvårtor och ibland svaga hugg i tjejmagen. Har känt det i 4 dagar nu,men ömma bröstvårtor är mest på morgon och kväll. Brukar aldrig ha det annars. Försöker också att inte överanalysera för då har man helt plötsligt massor 'symtom' :)

Har också så ont i bröstvårtorna, är på äl+6, vilket jag aldrig har annars. Men som du skriver är det lätt att överanalysera :)
  • Monkan93
    Saga92 skrev 2019-06-28 05:59:36 följande:

Fick missfall i v 6 för 16 dagar sedan så det är inte helt tydligt vilken dag jag är på. Om missfallet räknas som mensens första dag så var det ju dag 15 igår när jag hade symtom på ägglossning. Jag fortsätter att testa några dagar till så får vi se. Jag hoppas inte ägglossningen dyker upp i helgen för då är jag bortrest, utan min sambo...

Jag fick min första äl på VD32 efter mitt MF i v 7, så det kan hända att den kan komma senare än du tror :) så jag tror inte att du behöver oroa sig för att missa den :)
  • Monkan93
    Anonym (Bim 1 Juli) skrev 2019-06-28 08:20:43 följande:

Äntligen!!! Äl+11 :?)

Grattis!! :D
  • Monkan93
    Theresesvea skrev 2019-06-30 17:13:23 följande:

Även jag har nu fått plus på bim-3 :D så otroligt glad!

Grattis!! <3
  • Monkan93

Fick mens idag som faktiskt var ganska välkomnat :) På dag 47 (!). Första mensen efter missfallet 21/5 så hoppas att kroppen hittar tillbaka så vi kan försöka igen :)

Lycka till ni som är kvar!

Hänger kvar lite till då jag kanske har BIM i slutet på juli igen om mensen blir som den brukar :)

• Monkan93

Detta är så märkligt.

Fick mens 14 dagar efter ÄL. Jag brukar ha rätt så rikliga blödningar i 5 dagar.

Men denna gången har det inte dragit igång. Har varit supersparsamt i 3 dagar och nu har det slutat igen. Tempen håller sig någorlunda hög och molvärken är kvar.

Kroppen är så konstig.

Kan ju hoppas på att jag blivit gravid ändå. Får ta ett test om ett par dagar för att dubbelkolla.

Någon som varit med om samma?

Svar på tråden BIM juli 2019