• Snuffles

BIM juli 2019

Hej! Hoppar in i denna tråd. BIM mot slutet av nästa vecka tror jag. ÄL9-10 idag. Inte försökt bli gravida utan det skulle isf bli en ?hoppsan?. Har 3 barn sen innan och har aldrig direkt haft några klassiska graviditetssymptom innan BIM i mina tidigare graviditeter utan utebliven mens har varit säkraste indikationen på bebis i magen. Iom vi inte försökt bli gravida har jag inte direkt letat efter tecken men det känt är:

runt ÄL5+6 fick jag ordentligt knip i livmodern som varade en stund

Känningar i ligamenten lite då och då när jag typ sträcker mig/reser mig hastigt/nyser

Trötthet som slår till lite då och då

Inte illamående men imorse kände jag mig kvalmig liksom

Andfåddhet som kan komma vid minimal ansträngning

Imorse kände jag mig täppt/svullen i näsan utan förkylning

Lite molande inte direkt som mensvärk utan mer som nåt är på gång i livmodertrakten

Detta kommer och går. Ibland känns ingenting. Googlar man så kan ju detta vara olika tecken på graviditet men likaväl beroende av annat. Skengravid har man ju varit förr.

Har aldrig känt nåt i brösten och illamående har jag tidigare fått runt v.6-7.

Vi får se. Hur mår ni andra?

• Snuffles
    Lustablong skrev 2019-06-22 10:31:24 följande:

Har använt mig av CB advanced och visar på låg fertilitet med stickan tycker jag inte skulle visa på låg då den ser ut som om jag skulle ha ÄL.?? Jag har regelbunden mens på 28 dagar och bör ha ÄL nu denna helgen.

Kanske kroppen som spelar ett spratt? Men teststickan tycker jag visar på ÄL?

Har använt mig av dessa tester också vid tidigare graviditeter. Tror inte man ska titta på själva stickan men visst ger den indikation på att ÄL verkar ju klart på gång för dig och ger sannolikt glad gubbe inom kort. Fortsätt testa bara.
  • Snuffles
    zebra skrev 2019-06-24 20:22:05 följande:

Hej alla!

Är på Äl+8 och BIM-7. BiM 1a juli Det här är 5e försöket men första seriösa försöket. Planerar mitt tredje barn.

Har haft ömma bröstvårtor sedan Äl+6, vilket har alltid varit typiskt tecken för graviditet hos mej tidigare, men man vet aldrig.

Det låter ju lovande:)

Jag är på BIM-3 (hoppas ok jag hoppar in här lite då det inte händer så mycket i junitråden nu på slutet) och pendlar mellan att jag känner igen känslan i kroppen sen tidigare graviditeter till att när det är 'lugnt' i kroppen tänka näe det är nog inget..
  • Snuffles
    tigerbaby skrev 2019-06-25 14:55:42 följande:

Ja eller hur? Dagarna har ALDRIG så långsamt som nu när man väntar på testdag, haha!

Hmm, alltså, på testerna så är det ju först på BIM som man ska testa, sen finns det ju "testa tidigt-tester" också som ibland kan visa resultat tidigare.

Så du skulle ju säkert kunna testa redan i helgen, även om det inte är säkert att något syns då. Tror jag har läst att nån fått positivt redan på BIM-7, men det är ju extremtidigt. Och en del ser inte nåt förrän dagar efter BIM, så ja haha, svaret på frågan är väl att det kan variera hur mkt som helst ang när man kan testa :'D

Testade negativt idag BIM-(2-3)..har aldrig testat tidigt innan och anledningen jag gjorde det idag var att jag fick lite rosa i en flytning på fm och tänkte jaha här kommer mensen..har ändå känt mig annorlunda denna månad så tänkte jag testar och se om det blir nåt streck och då kanske ev får tidigt missfall. Men nä..inget. Det har molat hela eftermiddagen och känts som det gör när mensen kommer men bara genomskinliga/vita flytningar. Testade ju inte heller med morgonurin som det står man bör göra om man testar tidigt och jag inte hållit mig mer än 1.5 timme. Med mina 3 barn har jag aldrig testat tidigare utan flera dagar efter BIM så har ingen aning om jag är ?låghormonare? eller inte. Jag vet jag lever på hoppet lite nu men kanske kanske kanske var det bara för tidigt att testa och det lilla rosa bara helt normalt även om jag skulle vara gravid. Har fått mer blod tidigt i graviditeterna med i vart fall 2 av mina barn innan så i sig inget konstigt. Så jag hoppas som du skrev att det varierar när man kan testa men är ändå inställd på mens..kommer säkert inatt..
Svar på tråden BIM juli 2019