Inlägg från: Mathilda999 |Visa alla inlägg
  • Mathilda999

BIM juli 2019

BIM lista

1/7 Evi82, Hallonsaft24, Lillaräkan1919, Love5

2/7 Mima93,

3/7 Längtar

4/7 Nicciz

5/7 Smlan, Espresso

6/7 Theresesvea , sockan

7/7 Lustablong, sara11

8/7 efterfest

9/7 Nymphadora, Monkan93

10/7 CaRH

13/7 KronisktFörvirrad

15/7 Adlitam, Sofiakarin

17/7 myrkrypet

24/7 Mathilda999

Pluslista

• Mathilda999

Tänkte hoppa över denna månad nu när semestern närmar sig men hade oskyddat sex imorse vid 9 tiden. Tog sedan dessa testerna - får se vad som det blir. Första "försöket" för oss, inga barn.

1. Klockan 09

2. Klockan 11

3. Klocka 13

• Mathilda999
    Mathilda999 skrev 2019-07-08 13:19:59 följande:

Tänkte hoppa över denna månad nu när semestern närmar sig men hade oskyddat sex imorse vid 9 tiden. Tog sedan dessa testerna - får se vad som det blir. Första "försöket" för oss, inga barn.

1. Klockan 09

2. Klockan 11

3. Klocka 13

1. Negativ

2. Negativ

3. Positivt utslag på clearblue digital :)
  • Mathilda999

Varför blir man otålig direkt?! Jag menar, tog ut spiralen i maj, undvek att ha sex på ägglossning i juni månad (ville inte vara illamående hela sommaren om det väl skulle ta sig). Tänkte ta det lite sakta och eventuellt hoppa över juli ägglossning men blev istället att vi hade sex alla fem dagar, hehe.

Nästa torsdag är jag ÄL+9 och BIM-5 planerar på att ta ett early test. Sedan blir det strips om det är negativt. Hur kan man bli otålig när man knappt "försökt" haha.

Min man vet inte om att vi har oskyddat sex, han har velat ha barn senaste 2 åren men jag har velat vänta. Så hoppas på att kunna verkligen överraska honom på riktigt när jag väl får ett positivt test.

• Mathilda999
    Espresso skrev 2019-07-10 12:37:01 följande:

Så ni har inte pratat igenom era barnplaner tillsammans nu utan du kör ditt eget race? Förlåt, men det låter väldigt vågat. Jag antar att du vet vad du gör så hoppas verkligen han blir glad om du plussar denna månad. Om inte, ska du berätta då?

Jo då såklart vi pratar om det - han säger att han vill ha barn nu men låter mig bestämma när jag väl är redo. Är helt säker på att han skulle bli super glad om jag är gravid han vill liksom ha barn igår haha. Vi är gifta och min man är tre år äldre än mig.
  • Mathilda999

Jag kommer testa ÄL+10 (Bim-4) men jag kör nu med NC också så ger ändå en indikation.

Jag skulle nog rekommendera att vänta med att testa så långt in och nära mens som möjligt annars blir det lätt att man bara vill spola förbi dessa två veckorna och det är ju också livet så det gäller att kunna njuta istället och inte hetsa sig själv.

Jag vet med mig att börjar jag testa tidigt och det är negativt kommer jag bara gå att grubbla "var det för tidigt, är jag gravid ändå?" Är jag inte gravid? Osv osv.

• Mathilda999

Började tempa NC bara någon dag innan ägglossning så har inte så lång kurva, hoppas på att sen stannar uppe. Imorgon 17/7 är jag ÄL+8 och BIM-6 ska ta ett early test då. Håller tummarna
  • Mathilda999

Grattis Tiolina!

Är ÄL+9 BIM-4/5 inget streck men spydde precis upp frukosten (filmjölk)...

• Mathilda999
    Anonym (Förvirraad) skrev 2019-07-18 14:43:38 följande:

Hjälp!! Alltså kan någon säga hur detta funkar.. jag har fått min mens de exakta datumet via kalendern sen april. Då jag började mitt första försök i maj. Min mens är beräknad 15 juli. Har laddat ner flera appar och gjort tester på internet och den senaste säger att jag ska ha mens 16. De är den 18 idag och har inte fått min mens. Jag gjorde ett grav test igår som visade negativt. Dock hade jag kissat 1 timme innan men var så taggad så kissade ut några droppar igen efter den timmen. Är jag för tidig eller?? Vill köpa ett idah men vill inte bli besviken dessutom kostar det! Skulle ni rekommendera att jag vöntar??

När hade du ÄL? Om du fick ÄL lite senare än vanligt blir mensen ofta sen, normalt är det svårt att få ett plus tidigare än 10 dagar efter ÄL - hur många dagar efter ÄL är du?
  • Mathilda999

Jätte svårt att säga men kan ta mig själv som exempel, fick positivt ÄL test på CD19 i juni och därmed blev min mens 4 dagar sen (använder FLO app) och detta räknade appen också ut när jag reggade + ÄL test. (Får normalt ÄL på CD15 och har en cykel på 29 dagar)

Tror inte du kan hitta så mycket svar tyvärr utan får vänta dag för dag och alternativt ta nya test...

• Mathilda999

Jag har plussat !! Nu får vi hoppas på att det ska gå vägen. Ska berätta för mannen ikväll - lägga en lapp "Hej pappa" tillsammans med kläder i en kökslåda.
  • Mathilda999

Nu är det på riktigt, jag plussade igår (ÄL+12) med det digitala. Fått svaga plus från ÄL+9. Inskrivning hos MVC på tisdag nästa vecka. BF 2020-04-01, får hoppas bebis vill stanna. Lite oväntat att det gick på första försöket så går inte riktigt att förstå ännu vad som hänt.

Svar på tråden BIM juli 2019