• Bellaa123

BIM juli 2019

Lustablong skrev 2019-07-06 10:49:25 följande:

BIM idag och testade negativt. Hade inga större förhoppningar då jag enligt Clearblue advanced visade på låg fertilitet och inte haft någon ägglossning denna cykel.

Inväntar mens..men kom sen på att kommer jag att få mens då det inte verkar finnas något ägg att stöta ut? Är väl ett obefruktat ägg som stöts ut vid mens?

Någon som vet hur det fungerar?

Nej, det är inte ägget som stöts ut vid mens utan livmoderslemhinnan som byggs upp från ägglossning, oavsett om ägget blir befruktat eller ej :)
  • Bellaa123
    Lustablong skrev 2019-07-06 10:49:25 följande:

BIM idag och testade negativt. Hade inga större förhoppningar då jag enligt Clearblue advanced visade på låg fertilitet och inte haft någon ägglossning denna cykel.

Inväntar mens..men kom sen på att kommer jag att få mens då det inte verkar finnas något ägg att stöta ut? Är väl ett obefruktat ägg som stöts ut vid mens?

Någon som vet hur det fungerar?

Men såg nu att du inte haft någon ägglossning, då kan det antingen komma en blödning ändå eller så uteblir mensen!
  • Bellaa123
    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2019-07-11 22:54:26 följande:

Borde det verkligen bli svagare innan man fått fullt positivt ägglossningstest? :O

Ja, det är lätt att missa maxnivån. Inte alls ovanligt att man inte får ett lika starkt test. Tror absolut din lh-topp var dag 11 :)
  • Bellaa123
    Lumas skrev 2019-07-24 14:35:25 följande:

Alltså dom ringde mig från sjukhuset i morse och bad mig komma in igen. Måste vänta tills mina nya blodprover som jag ska ta i morgon för att se om mitt HCG går upp. Men läkaren vi träffade idag gjorde nytt vul och sa att vi inte skulle oroa oss i onödan och att de kanske inte alls är en MA?! Jag går psykiskt sönder. Hon sa att de e alldeles för tidigt för att se ett eventuellt foster och gulesäck. Och jag har varken ont eller blöder. Testade på skoj i dag att ta ett graviditetstest mitt på dagen (hade hållt mig i knappt 2h) och det visade såhär. Övre är det testet jag tog nu och den med två är en jämförelse bild på det test jag tog med morgonurin i förrgår:

Alltså jag tycker du verkar ha träffat en inkompetent läkare som ens gjorde ett vul på dig när du inte ens var tre veckor efter ägglossning... helt onödigt och skapar bara massa ångest hos dig!! Det enda rimliga att göra så tidigt i graviditeten är två-tre hcg-prov för att se hur det utvecklas. Tycker du ska försöka att inte oroa dig förrän du ser resultatet på hcg. STRUNTA i vad den första läkaren sa efter vul!!!!!

Kram!
  • Bellaa123
    Lumas skrev 2019-07-24 14:35:25 följande:

Alltså dom ringde mig från sjukhuset i morse och bad mig komma in igen. Måste vänta tills mina nya blodprover som jag ska ta i morgon för att se om mitt HCG går upp. Men läkaren vi träffade idag gjorde nytt vul och sa att vi inte skulle oroa oss i onödan och att de kanske inte alls är en MA?! Jag går psykiskt sönder. Hon sa att de e alldeles för tidigt för att se ett eventuellt foster och gulesäck. Och jag har varken ont eller blöder. Testade på skoj i dag att ta ett graviditetstest mitt på dagen (hade hållt mig i knappt 2h) och det visade såhär. Övre är det testet jag tog nu och den med två är en jämförelse bild på det test jag tog med morgonurin i förrgår:

Om du googlar på "HCG dagar efter ägglossning" kan man se tabeller för hur hcg ska ligga på ett ungefär x antal dagar efter ägglossning. Ditt resultat är inte alls lågt för att vara 17 dagar efter ägglossning.. vad är det som tyder på att du har ett MA? Förutom den dåliga läkarens uttalande om foster/hinnsäcken. I normala fall får man inte göra vul så tidigt just på grund av att du inte kan se något särskilt givande då :)
  • Bellaa123
    Lumas skrev 2019-07-24 20:55:22 följande:

Ja jag har googlat hela kvällen och vad jag kan se så ligger jag inte alls lågt? Kan säga att han gav ett allmänt oprofessionellt intryck då han hade "fusklappar" med ta eller och massa annat jox. Just i den stunden va jag redan så ledsen när han sagt att de va ett MA så jag ifrågasatte inget, va förtvivlad och förvirrad :(. Men ju mer tiden gått så blir jag bara mer o mer förbannad. Känner att en anmälan till pstientombudsmannen vore på sin plats nästan..

Fy vilken idiot, jag blir upprörd bara att läsa om det så jag förstår dig! Hoppas du får lite klarhet efter nästa hcg-prov, har det ökat tycker jag du ska utgå ifrån att allt är som det ska! Finns ingen anledning att oroa sig då :) Håller tummarna! <3
Svar på tråden BIM juli 2019