Inlägg från: Anonym (Syskonlängtan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Syskonlängtan)

BIM juli 2019

Jag är förvirrad! Min app som jag tempar med satte ut min ägglossning på CD15 då tempen steg på CD16 och håller sig hög. Men jag fick positivt ägglossnings test på CD16 och även på CD17 sen negativt på CD18 så borde inte ägglossningen varit på CD18? Eller kan LH ligga kvar i kroppen på CD17 trots att ägget släppte på CD16? Någon som har koll på detta?

• Anonym (Syskonlängtan)
    Espresso skrev 2019-06-24 12:36:43 följande:

Kan vara mycket positivt och vara början på en trifasisk kurva. Att ägget fäste på äl+6 Och att tempen nu stiger ytterligare. Jag hade trifasisk kurva med mitt första barn. Så nu blir det spännande att se om tempen håller sig hög!

Får jag lov o fråga vad en trifasisk kurva är? Jag för diagram på mina temperaturer och mitt liknar denna! Varit lätt förhöjd i några dagar sedan ökat ännu mera. Har du bild på din när du va gravid?
  • Anonym (Syskonlängtan)
    Espresso skrev 2019-06-24 17:49:21 följande:

Det är när du får en till temphöjning, efter ägglossning. Först låg temp före ägglossning, sedan höjning när ägget släppt och sedan en höjning när ägget fäster. Det är inget måste för att visa på graviditet, men kan vara en indikation. Såhär såg min kurva ut när jag blev gravid.

Ser tyvärr inte bilden! Kan du prova att beskära bilden lite så kanske de går o lägga upp?
  • Anonym (Syskonlängtan)
    Espresso skrev 2019-06-24 17:49:21 följande:

Det är när du får en till temphöjning, efter ägglossning. Först låg temp före ägglossning, sedan höjning när ägget släppt och sedan en höjning när ägget fäster. Det är inget måste för att visa på graviditet, men kan vara en indikation. Såhär såg min kurva ut när jag blev gravid.

De visste jag inte! Kan ju hoppas att de är för att jag är gravid nu då :D hur har din kurva varit när du inte varit gravid jämfört med när du va gravid? Min har nämligen varit väldigt jämn nu efter ägglossning förutom senaste när de har blivit högre! Mina tidigare har varit höga men att de hoppat mycket upp o ner och en kurva så ökade tempen som en ?backe? innan den sjönk!
  • Anonym (Syskonlängtan)

Ägglossningen har varit konstig sedan den kom tillbaka efter förlossningen!

April: ÄL CD19 (cykel på 30 dagar)

Maj: ÄL CD18 (cykel på 29 dagar)

Juni: ÄL CD16 (cykel på 27 dagar)

Undra om ägglossningen blir ännu tidigare denna månaden eller om den kommer stabilisera sig snart!

• Anonym (Syskonlängtan)

Borde det verkligen bli svagare innan man fått fullt positivt ägglossningstest? :O

• Anonym (Syskonlängtan)

Teststrecket är i samma färg som kontrollstrecket men smalare! Till o med lite mörkare. Räknas det ändå som positivt? (Ägglossnings test från apoteket)

• Anonym (Syskonlängtan)
    Anonym (Frågar åt en vän) skrev 2019-07-18 10:54:44 följande:

Min kompis har inte familjeliv så jag hjälper henne att lägga upp denna frågan här! Hon är idag på äl+12 och kurvan ser ut så här och hon tog CB test som jag tycker har svaga blåa streck!

Och ni som är lite mera erfarna av fertility friend och att tempa vad tycker ni om kurvan? Kan de vara en inplantationsdipp på äl+5?

Det där är ett plus i mina ögon! Grattis :)
  • Anonym (Syskonlängtan)

Vilka graviditetstest tycker ni är bäst? En djungel där ute :(

Svar på tråden BIM juli 2019