• Tiolina

BIM juli 2019

Hej tjejer! Grattis till alla som plussat :)

Jag har BIM ca 20/7 och hade troligtvis ÄL 6/7. Har försökt bli gravid mer eller mindre aktivt sen jag fick missfall feb-18, men slutade försöka aktivt i mars i år, då det mest gjort mig ledsen och uppgiven varje månad som inget hände och slösat en massa pengar på tester. Denna månaden fick jag dock en känsla av det tagit sig, haft hugg i äggstockarna några dagar nu, inte varit sugen på snus/alkohol och sjukt trött. Testade med ett vanligt test från testlagret igår morse (ÄL+8), såg ett vääldigt svagt streck. Testade imorse (ÄL+9) igen och fortfarande svagt streck.. känner mig hoppfull :)) ska lägga upp bild på testet sen, om nån kan hjälpa mig att analysera hehe... 

Lycka till alla som väntar <3

• Tiolina
    Lumas skrev 2019-07-15 11:38:12 följande:

Här är en till bild (förlåt för spam) <3

Sådär ser typ mitt test ut idag oxå!! vilken dag efter ÄL är du på? Hoppas vi båda ser rätt :D 
  • Tiolina
    Lumas skrev 2019-07-15 14:22:47 följande:

Jag är precis som du på äl+9!! Jag har BIM den 18/7 så om 3 dagar.. håller verkligen alla tummar och tår för oss båda <3

Åh vad spännande! :) Jag med!! <3 har du känt av några symptom?
  • Tiolina
    Lumas skrev 2019-07-15 17:41:43 följande:

Jag började få mensvärk i förrgår, har känt mig väldigt känslig och haft lätt till gråt. Annars inte mycket :P Du då? <3

Va tror du/ni, tog precis ett som mäter 10iu :O

Wow, det ser ut som ett plus :D grattis!!! Har du barn sen innan eller är det första? Hur länge har ni försökt? :)
  • Tiolina
    Lumas skrev 2019-07-15 19:31:37 följande:

Tack snälla <3 kan knappt tro det!! Detta blir nr 4. Har barn födda 2010, 2017 & 2018. En pojke och två flickor :). Detta va försök nr 6. Hur är der för din del med eventuella barn sedan tidigare samt försök? <3De bådar ju gott! Kan dessvärre inte komma med nåt vettigt ang tempande då jag aldrig har testat <3 håller tummarna för dig <3

Kul med barn så tätt :)) Jag har inga barn sen innan, så hen är så efterlängtad <3
  • Tiolina

Lägger till mig på listan :)

BIM LISTA 

1/7 Evi82, Lillaräkan1919, Love5 

2/7 Jphoppas

3/7 Längtar, Soltroll, Pepsin, Mima93 

4/7 Nicciz 

5/7 tigerbaby 

6/7 sockan, Mandistoss , CarrooJ 

7/7 Lustablong, sara11, tillyra 

8/7 joss1234 

9/7 Nymphadora, Monkan93, Nervösanonym, Jojo81 

10/7 CaRH, FrokenF89 

11/7 Förstabarnet123 

12/7 Phoworray 

13/7 KronisktFörvirrad, macarons

14/7 Majja92, Saga92 

15/7 Adlitam, Sofiakarin 

16/7 efterfest 

17/7 myrkrypet, SaSeLa, LBP91 , YaseminL, Zyprexa

18/7 Mamma2014

19/7 VictoriaBerggren 

20/7 hundenhubbe, tiolina

21/7 Cachy 

22/7 glitterhitta 

24/7 Mathilda999 

29/7 Isafina, Agnesplan

30/7 Moizen, Pixpoxy, Mima93 

31/7 Espresso

• Tiolina
    Lumas skrev 2019-07-17 17:26:46 följande:

Nu vågar jag nog förstå tar även jag har fått ett plus <3

Äl+11 BIM-1

Åh vad härligt!!! Grattis igen!! <3 Jag har fortf inte kunnat testa mig igen, kom precis hem fr landet, men ska försöka få tag i nya tester imorgon :D fortf hög temp och typ samma symtom, så det känns bra :)
  • Tiolina

Kan inte fatta det, men tog ett till test nu ÄL+11, inte ens första urinen men blev ett tydligt plus. Gråter just nu!!! Har försökt länge efter missfall så detta är en sån otrolig lättnad - går inte att beskriva. Ursäkta om jag rantar - men ge inte upp asså <3

• Tiolina
    Pepsin skrev 2019-07-18 10:58:13 följande:

Men åååhh stort grattis!!! <3

Tack snälla :)) <3
  • Tiolina
    Mathilda999 skrev 2019-07-18 10:10:51 följande:

Grattis Tiolina!

Är ÄL+9 BIM-4/5 inget streck men spydde precis upp frukosten (filmjölk)...

Tack!! Hoppas det betyder plus för dig!!
  • Tiolina
    glitterhitta skrev 2019-07-18 16:21:22 följande:

Idag på äl+10 fick jag detta :D

Ser ut som plus :)) imorgon eller lör kommer du nog se starkare streck!!
  • Tiolina
    glitterhitta skrev 2019-07-18 16:28:19 följande:

Jag vet, det syns mycket tydligare på riktigt så jag är inte alls osäker. Det är redan starkare än det jag tog halv sex imorse :)

Ska bli roligt att följa stegringen :D

Åh vad kul!! Grattis :)) Kommer du gå med i nån BF mars-grupp? Finns det nån sån? :D
  • Tiolina
    Lyckoklöver skrev 2019-07-19 23:30:43 följande:

Tack snälla. Så roligt men läskigt. När man hoppats så länge och det plötsligt blir verklighet. Känslorna är helt tokiga just nu ;)

Håller tummarna att ni också lyckas på det elfte försöket. Var i cykeln är du just nu? Skillnaden är att jag försökte släppa på pressen lite (Lättare sagt än gjort ). Genom att undvika att ta tempen och att inte använda ältest.

Sedan några månader tillbaka gjorde jag en hårmineralanalys och balanserade kroppen på det den behövde utifrån den. Slutligen så testade jag att gå på kinesisk akupunktur. Hon satte nålarna för att främja fertilitet och gav mig kinesiska örter. Akupunktur kan jag rekommendera. Bara för att det var så avslappnade. Långt svar här... håller tummarna för er <3

Så härligt!! Stort grattis :D

Jag kan också rekommendera akupunktur. Inte gått på ett tag nu pga dyrt, men förra gången jag blev oplanerat gravid innan missfall så fick jag akupunktur och kinesiska örter för andra orsaker :)
  • Tiolina

Hej på er. Testade mig igen imorse med clearblue, mest för att min kille skulle känna sig säkrare på att det verkligen är ett "plus" hehe.. Han är typ oroligare än jag efter att vi fick missfall, så jag förstår honom! Nu är jag på ÄL+16/17 och bim+2.

Jag vill oxå passa på att tipsa om bipollen! Jag började med det i frukostgröten för några veckor sen och efter det blev jag gravid efter 1,5 år försök.. så kan finnas ett samband där. Jag började äta bipollen för att jag är vegan sen 7 mån tillbaka. Värt att testa!!

Kram på er och hoppas ni plussar snart som inte gjort det än <3

• Tiolina
    Lustablong skrev 2019-07-21 11:18:02 följande:

Plussade för två veckorsedan och mår faktiskt rätt bra. Är lite mer trött än vanligt, brösten känns lite tunga och illamående kan komma om jag äter mig för mätt.

I fredags var jag på inskrivning hos BM och imorgon ska vi göra vul. Ska bli Skönt att få se om det är en eller två samt att hjärtat förhoppningsvis slår.

Någon mer som gjort tidigt vul. Jag tror att jag har gått in i vecka 7 nu.

Hej! Vad sa du till BM för att få göra tidigt VUL? Fick du det gratis? :) jag är inte lika långt gången som du, men vill oxå gärna göra VUL så tidigt som möjligt.
  • Tiolina
    Lustablong skrev 2019-07-22 16:15:17 följande:

Jag bad inte om VUL det var hon som bokade in mig till läkaren. Det är gratis och ingick i själva kontrollen av graviditet. Var idag hos läkaren men han såg bara en fin rund hinnsäck utan foster i. Ska tillbaka och göra nytt VUL om två veckor och då bör man se ett foster och kan mäta och fastställa vilken vecka man är i.

Aha gud vad bra! Var bor du då? Jag bor i Stockholm och min BM som jag gick till förra gången gjorde inte något UL tidigt.. min kollega fick gå till ett privat ställe och betala för att få tidigt UL i Stockholm:/ men jag ska ta upp att jag hade MA sist och därför vill testa tidigt.

Tack för svaret!
  • Tiolina
    Anonym (Liaaaa) skrev 2019-07-22 17:05:40 följande:

Tycker du ska be om ett . Det gör BM (iaf på mig). :)

Jag ska försöka :D Tack för svar :)
Svar på tråden BIM juli 2019