YaseminL skrev 2019-07-12 18:27:47 följande:
Är på äl+6 och har sen några dagar innan äl haft ilningar i tjejmagen som håller i sig. Någon annan som haft så? Första ägglossningen sedan innan förlossningen för 7,5 månad sen ( och graviditeten såklart ). Tycker det är för tidigt för att ha mensvärk sen har jag ju haft dessa ?smärtorna? sedan innan äl men som inte avtagit. Med sonen så tog jag ett gravtest för att alla symtom på mens försvann såsom mensvärk, ont o bröstvårtorna osv men hade inte heller ägglossningssmärtor då heller. Tror dessutom att det är för tidigt för att känna av en eventuell graviditet. Varför fortsätter det att ila/ smärta så i tjejmagen? plussade på första försöket med sonen men med dessa ilningarna känns det inte alls så hoppfullt att jag skulle vara gravid då..
Jag är också på första ägglossningen efter förlossning. Inte fått tillbaka mensen ännu och födde på juldagen. Jag kände väldigt starkt när jag hade ägglossning. Jag trodde jag skulle få mens, hade väldig värk lixom. Testade och ja det ägglossning, prickade på högsta dagen, dagen efter var det starkt på morgonen men tomt på kvällen. Så antar att jag prickade på dagen..!
Jag känner däremot ingenting nu efteråt, inga symptom eller något. Kommer iof inte ihåg hur jag mådde sist heller.. Mer än bra ???? Borde vara på äl+6 jag också idag. Har inte alls könnt såhär tydlig ägglossningssmärta innan vår bebis kom! Har hört flera som säger att det kan ändras efter första bebis.
Vi får helt enkelt hoppas på att det tagit sig ändå för oss, trots symptomfria!