Inlägg från: Lyckoklöver |Visa alla inlägg
  • Lyckoklöver

BIM juli 2019

Hej allesammans!

Hoppar in lite sent på den här listan. Detta är vårt 11:e försök och jag har tappat det lite gällande BIM-listor. Men nu så vill jag vara med i gemenskapen igen :) Lägger till mig själv på den 19/7.

Grattis till alla er som redan har plussat.

1/7 Evi82, Lillaräkan1919, Love5

2/7 Jphoppas

3/7 Längtar, Soltroll, Pepsin, Mima93

4/7 Nicciz

5/7 tigerbaby

6/7 sockan, Mandistoss , CarrooJ

7/7 Lustablong, sara11, tillyra

8/7 joss1234

9/7 Nymphadora, Monkan93, Nervösanonym, Jojo81

10/7 CaRH, FrokenF89

11/7 Förstabarnet123

12/7 Phoworray

13/7 KronisktFörvirrad, macarons

14/7 Majja92, Saga92, Äldremom37

15/7 Adlitam, Sofiakarin

16/7 efterfest

17/7 myrkrypet, SaSeLa, LBP91 , YaseminL, Zyprexa

18/7 Mamma2014

19/7 VictoriaBerggren, Lyckoklöver

20/7 hundenhubbe, tiolina, Veligaveela

21/7 Cachy

22/7 glitterhitta

24/7 Mathilda999

26/7 NatalieI

27/7 FruA2019

29/7 Isafina, Agnesplan, Pepsin, Pyret 13

30/7 Moizen, Pixpoxy, Mima93

31/7 Espresso[/quote]

• Lyckoklöver

Sovit så dåligt och alldeles för lite i natt. Så det var bara att gå upp och testa. Vad tror ni?

• Lyckoklöver

Skickade iväg utan bilder. Här kommer det:

Testet från RFSU är så svagt. Dock ser väl det från clearblue ut att visa ett plus?

• Lyckoklöver
    Lumas skrev 2019-07-19 07:20:07 följande:

Fast jag tycker mig se på båda :D Clearblue vet jag kan ge sk "spökstreck" så jag vill va föriktig med att uttala mig om den, men min väns såg ut precis så och hon va gravid :D. Vilken dag är du på?

I verkligheten så tycker jag mig också se på testet från RFSU. Men det är så svårt att få till en bra bild.

Oj vad spännande att det ser ut som din väns :) Det får kanske bli att införskaffa ett digitalt och testa. Jag är på ÄL+15 i dag. Häftigt hur det skiljer för ditt test på ÄL+12 syns tydligt. Grattis :)
  • Lyckoklöver
    Lumas skrev 2019-07-19 09:22:20 följande:

Tack snälla! Ja verkligen :D. Tycker det ser väldigt lovande ut för dig <3

Åh tack <3
  • Lyckoklöver
    glitterhitta skrev 2019-07-19 11:46:54 följande:

Det finns streck där! Mitt från igår är nog snäppet svagare på bild men det syns tydligt i verkligheten, kommer uppdatera med bild här senare efter dagens test.

Är du säker på när du hade äl? Du kanske hade den lite senare?

Så kul att även andra också ser :) Blir spännande att se ditt test från i dag. Vilken dag efter ÄL är du?

Jag är hyfsat säker då jag känner av ägglossningen. Men jag kan ha en eller två dagar fel.
  • Lyckoklöver
    Lumas skrev 2019-07-19 21:31:47 följande:

En fråga. Tog ett digitalt nu som visade gravid 2-3 veckor. Jag fick positivt på äl test den 6/7. Testet visar ju när ungefär ägget blev befruktat,visst? Men HUR kan den visa så om jag fick utslag på mitt äl test för 13 dagar sedan?

Vad konstigt. För jag själv borde ha fått positivt på ägglossningstest den 3-4/7 och mott digitala visade 1-2 veckor. Så jag förstår inte alls. Hoppas att någon annan har någon vettig förklaring.
  • Lyckoklöver
    Pepsin skrev 2019-07-19 20:44:20 följande:

Åh så roligt! Stort grattis! :) såg att det var elfte försöket för er, precis som för oss. Vi har dock inte plussat än! Gjorde ni någon skillnad? Tips mottages tacksamt :D

Tack snälla. Så roligt men läskigt. När man hoppats så länge och det plötsligt blir verklighet. Känslorna är helt tokiga just nu ;)

Håller tummarna att ni också lyckas på det elfte försöket. Var i cykeln är du just nu? Skillnaden är att jag försökte släppa på pressen lite (Lättare sagt än gjort ). Genom att undvika att ta tempen och att inte använda ältest.

Sedan några månader tillbaka gjorde jag en hårmineralanalys och balanserade kroppen på det den behövde utifrån den. Slutligen så testade jag att gå på kinesisk akupunktur. Hon satte nålarna för att främja fertilitet och gav mig kinesiska örter. Akupunktur kan jag rekommendera. Bara för att det var så avslappnade. Långt svar här... håller tummarna för er <3
  • Lyckoklöver
    glitterhitta skrev 2019-07-20 09:03:42 följande:

Idag är jag på äl+12 :) Så dessa är från torsdag, fredag och idag lördag!

Det blåa testet syns stegringen mest på, RFSU segar på lite grann även om det också har blivit lite starkare :D

Häftigt att man kan se stegringen så bra. Så roligt. Stort grattis :)
  • Lyckoklöver
    nataliei skrev 2019-07-20 09:32:45 följande:

Bim 26/7, kaaaanske fått världens svagaste skugga idag på testet. Men vågar inte hoppas på något. Har testat typ alla dagar och idag var första gången det såg annorlunda ut. Sist jag plussade gjorde jag det äl+7, ruvardag 5.

Hoppas hoppas

Håller tummarna för dig :)
  • Lyckoklöver
    Tiolina skrev 2019-07-20 10:45:04 följande:

Så härligt!! Stort grattis :D

Jag kan också rekommendera akupunktur. Inte gått på ett tag nu pga dyrt, men förra gången jag blev oplanerat gravid innan missfall så fick jag akupunktur och kinesiska örter för andra orsaker :)

Tack :)

Häftigt att du också rekommendera akupunktur. Så avkopplande men lite dyrt ja.
Svar på tråden BIM juli 2019