• FruA2019

BIM juli 2019

Hej!

Hoppar in här jag med. Hade ägglossning igår och nu börjar den eviga väntan på BIM, som blir den 27/7. Är såå otålig, vill veta nu. Detta är vårt tredje försök, gjorde ett försök i feb och ett i maj och nu är vi igång igen.

Grattis till alla er som fått plus och för er som väntar håller jag tummarna!

• FruA2019

BIM LISTA

1/7 Evi82, Lillaräkan1919, Love5

2/7 Jphoppas

3/7 Längtar, Soltroll, Pepsin, Mima93

4/7 Nicciz

5/7 tigerbaby

6/7 sockan, Mandistoss , CarrooJ

7/7 Lustablong, sara11, tillyra

8/7 joss1234

9/7 Nymphadora, Monkan93, Nervösanonym, Jojo81

10/7 CaRH, FrokenF89

11/7 Förstabarnet123

12/7 Phoworray

13/7 KronisktFörvirrad, macarons

14/7 Majja92, Saga92

15/7 Adlitam, Sofiakarin

16/7 efterfest

17/7 myrkrypet, SaSeLa, LBP91 , YaseminL, Zyprexa

18/7 Mamma2014

19/7 VictoriaBerggren

20/7 hundenhubbe, tiolina

21/7 Cachy

22/7 glitterhitta

24/7 Mathilda999

27/7 FruA2019

29/7 Isafina, Agnesplan

30/7 Moizen, Pixpoxy, Mima93

31/7 Espresso

• FruA2019

Äl+8 imorgon. Dagarna sniglar sig verkligen fram, känns som en evighet sen ägglossningen och jag är såååå otålig. Varit gravid två gånger tidigare och då plussade jag på äl +10 / BIM-4 med båda. Kommer antagligen testa i början på nästa vecka även om jag vill försöka ha is i magen.

Drömmer om detta varje natt, ena natten att jag plussar, andra natten att mensen kommer en vecka för tidigt. Så frustrerande :P

Har semester och borde njuta av att dagarna inte går så fort men det är svårt..

• FruA2019
    Anonym (FrökenA) skrev 2019-07-22 12:55:19 följande:

Hej!

Jag kliver gärna in här också:) Min BIM är 27/7.

Sen 3 dagar tillbaka har jag haft mycket molvärk varvat med stickningar. Jag har inga andra symtom förutom kanske att jag är oftare hungrig än annars...Om det är ett symtom:)

Svagt illamående 2-3 ggr sen äl bara.

Välkommen! 

Har med BIM 27/7. Har sen igår haft stickande känsla och att det lixom drar vid äggstockar och livmodern. Idag har jag haft molande värk till och från. Vet inte om det är bra eller dåligt, det kan vara både och :P  När har du tänkt testa?

• FruA2019
    glitterhitta skrev 2019-07-22 10:23:15 följande:
    Jag började testa äl+7, anade en skugga två dagar senare och sen har det bara växt fram. Men så är ju jag en sån som gillar att se stegring :)
    Jag är testnarkoman, detta är vårt tredje försök och de två tidigare gångerna så har jag testat flera gånger innan BIM. Har svårt att hålla mig och vill med se en stegring.. :P
  • FruA2019
    HannaIsabell skrev 2019-07-22 19:39:35 följande:
    Hej! Det här blir mitt första inlägg någonsin på familjeliv, är väldigt ny här. Jag har iaf också BIM nära er, 26/7. Har haft molande värk i magen i två dagar nu (typ mensvärk) och igår var jag svullen som tusan. Har aldrig haft mensvärk FÖRE mens tidigare så det här måste väl ändå betyda något? Tog ett tidigt test igår morse och en vanlig sticka idag på kvällen, båda negativa men kanske är för tidigt? Sa till mig själv före att jag inte skulle hålla på och ta en massa tester men det är ju heelt omöjligt att låta bli :D

Hej!

Vad kul! Hoppas att värken betyder något bra. Har heller inte värk innan mensen kommit igång men har haft molande värk hela dagen och nu under eftermiddagkvällen har det ökat i styrka. Hoppas det betyder något bra men det känns som mensvärk. Dock är det inte dags för mens ännu.  

Än är det tidigt att testa. Vänta någon dag till och ta ett nytt :) Jag ska ta ett imorgonbitti tänkte jag, är på bim -4 då (med mina andra två barn har jag plussat på bim-4). Vi ska åka iväg imorgon och är borta tills på fredag och har inte möjlighet att testa under tiden. Så svårt att ha is i magen tycker jag.. :P

• FruA2019
    Anonym (FrökenA) skrev 2019-07-22 21:56:00 följande:
    Jag köper nog ett test på torsdag och testar på fredag :D

Skulle tillägga att jag har till och från högt blodtryck och rejäla hugg i svanken/mest höger sida som strålar ut på ena skinkan. Detta brukar dyka upp nån gång i månaden max, men det har hållt på hela helgen, idag oxå.

När ska du testa?:)

Håller tummarna! 

Jag ska testa imorgon tänkte jag, kommer antagligen inte visa något. :P Men har haft molande värk hela dagen samt att det känns som det sticker till och drar från äggstockarna.

• FruA2019
    HannaIsabell skrev 2019-07-23 10:59:30 följande:

Tack för ditt svar! :)

Har du testat idag? Har du använt "testa tidigt"-tester när du har plussat på BIM-4?

Min molvärk har avtagit idag så just nu känner jag inte så mycket. Jag avvaktar nog till torsdag morgon innan nästa test..

Lycka till!

Jag testade idag med testlagrets testa tidigt. Var helt blankt. Har fortfarande massa molande värk och förstår inte varför. Blir knäpp. Är det för man känner efter extra mycket? Men det är så pass att jag blir påmind av värken när jag gör annat och inte alls tänker på värken. Frustrerande!

De andra gångerna har jag inte använt testa tidigt tester vad jag kan minnas och de fick jag plus tidigt ändå. Därför känns det så surt denna gång att det inte visade något.

Är iväg på semester fram till fredag, har med ett CB test men får se om jag väntar med till tors/fre med.
  • FruA2019
    HannaIsabell skrev 2019-07-25 12:14:50 följande:

Jag testade också igen igår morse, helt blankt. Känner precis likadant som dig att om detta inte leder någon vart och jag får mens som vanligt imorgon så blir jag nästan galen av att inte få veta varför jag känt som jag känt! Molvärken har inte kommit tillbaka men det känns hela tiden lite underligt i magen.

Nu tror jag att jag väntar till lördag innan jag gör något nytt test om inte mensen kommer, känner mig lite dum när jag tar tester som hela tiden är blanka. Kan man verkligen inbilla sig att känna såhär mycket eller har jag känt likadant tidigare månader men bara aldrig tänkt på det eftersom alternativet att vara gravid inte funnits då?!

Trist. Hoppas på pluss ändå och att mensen håller sig borta imorgon. Förstår inte heller hur man kan inbilla sig så pass men tydligen är det möjligt.

Jag tog test imorse (bim-2) och det var helt blankt, under eftermiddagen fick jag som mensvärk som höll i sig 1-2 timmar, ondare än den molande värk jag haft tidigare. Under kvällen var det lite rosa på pappret vid ett toabesök. Så gissar att mensen är på ingång, antingen imorgon eller lördag. Så sjukt besviken.. ;(

Nu har jag ont vid vänster äggstock men ingen mer mensvärk, känner mig så less. Nästa cykel vet jag iallafall att bara för man har massa molande värk så betyder inte det att det ev är graviditet, även om man aldrig känt molande värk tidigare cykler.
  • FruA2019
    HannaIsabell skrev 2019-07-26 08:16:46 följande:

Åh så trist! Men jag håller tummarna för dig fortfarande.

Idag och imorgon gäller det för mig också.. har enats med pojkvännen om att inte ta något test utan bara vänta ut och se hur det går. Hade fortfarande relativt hög temp imorse vilket brukar betyda att mensen inte kommer under dagen, men vi får se, det kan ju också vara pga att det var så varmt inatt! :P

Hur går det för dig?

Jag har idag börjat få mensvärk och bruna spottings. Så är tyvärr kört för min del denna månad. Nya tag nästa cykel. Borde ha ägglossning runt 13/8.
Svar på tråden BIM juli 2019