Inlägg från: Anonym (Förväntansfull) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förväntansfull)

BIM juli 2019

Jag är på ÄL+14 idag, min lutealfas brukar vara 12 dagar från ägglossning till mens, så nu vågar man kanske testa snart?! Vi har precis börjat försöka på riktigt, slutade med piller i februari men har precis börjat med ägglossningstester nu så nu börjar resan på riktigt!

Varit gravid en gång tidigare för 1,5 år sedan men gjorde abort då, var endast 20 år då och hade ingen fast partner. Så jag hoppas jag får lyckan att få plus igen, fast att man blir glad av det istället för panikslagen..

FruA2019 skrev 2019-07-21 21:06:20 följande:

Hur tidigt testar ni första gången?

Även om det är svårt att hålla sig vill jag gärna vänta till mensen är beräknad. Jag vill inte inbilla mig innan att jag är gravid utan börjar istället fundera när jag förväntat mig att mensen ska komma. Ska testa imorgon, då är jag ÄL+15
    Saga92 skrev 2019-07-22 23:36:43 följande:

Tog nytt test idag på BIM + 8. Idag ser jag faktiskt att det är ett starkare streck än i förrgår men känns ändå som att de flesta hade haft lika stark testlinje som kontrollinje vid det här laget. Är så rädd att det blir missfall igen :( Känns just nu som en värre väntan än den som var mellan ägglossning och BIM. Då hade man liksom allt att vinna och inget att förlora, nu är det tvärtom.

Ni som varit gravida tidigare och tog tester en tid efter att ni plussat, minns ni när linjerna var lika starka?

Tror absolut inte du behöver oroa dig. Alltså en del plussar ju inte ens förrän två veckor efter BIM, så tycker ändå du har tydliga streck så tidigt. Förstår att du är orolig, men försök att vara lugn. Detta är en ny graviditet!

[quote=79779194][quote-nick]Anonym (FrökenA) skrev 2019-07-23 20:19:50 följande:[/quote-nick]Hur pålitligt är det med RFSU?s gravidtest?

Köpte idag (2pack), men ska vänta med att testa tills fredag, dagen innan BIM:)[/

Testat med RFSU båda ggrna jag varit gravid och fått plus tidigt :) jag tycker dom fungerar bra.

Anonym (FrökenA) skrev 2019-07-23 20:19:50 följande:

Hur pålitligt är det med RFSU?s gravidtest?

Köpte idag (2pack), men ska vänta med att testa tills fredag, dagen innan BIM:)

Testat med RFSU båda ggrna jag varit gravid och fått plus tidigt :) jag tycker dom fungerar bra.

Jag fick plus. Gravid vecka 6.

Svar på tråden BIM juli 2019