BIM juli 2019
Jag har för mig att er ska vara lila starkt eller starkare än kontrollstrecket och jag tycker att ditt kontrollstreck ff är starkare.. imorgon kanske?
Jag har för mig att er ska vara lila starkt eller starkare än kontrollstrecket och jag tycker att ditt kontrollstreck ff är starkare.. imorgon kanske?
Det är inte riktigt positivt tycker jag, men det kan nog bli det i morgon. Teststrecket ska vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket. Får du ägglossning senare kommer bim att flyttas fram. Vet du hur lång lutealfas du brukar ha? Sexa loss och njut nu iaf ; )
Fick mens idag. Hur länge ska man orka? 9onde försökte nu. Tar nya tag för juli månad med BIM 4-5 juli.
Jag har ett dilemma, tänkte kolla med er hur ni hade gjort i liknande situation om ni har något bra tips att komma med. Nästa helg ska jag iväg på den årliga tjejhelgen på High Chaparral Horse Show, hela helgen går ut på att titta på westerntävlingar, dricka alkohol och festa. Jag hade ÄL 21/6 så det har ju bara gått en vecka tills vi åker nästa fredag. Kommer alltså med största sannolikhet inte veta om jag är gravid eller inte till dess. Känns så dumt att dricka alkohol OM det faktiskt tagit sig denna gången. Vill inte berätta för alla att vi försöker bli gravida heller... hur hade ni gjort? Funderar på om jag kan få ned typ svagt blandad gul saft i en box som ser ut som vitt vin. Men hur gör jag om någon vill smaka mitt "vin"?!
Jag tycker det är tråkigt att det alltid ska ifrågasättas varför man inte dricker alkohol (men har varit med i liknande situation själv så vet hur du tänker!) men annars finns ju jättegoda alkoholfria viner! När jag väntade mitt första barn hade jag en tom vinflaska hemma som jag hällde alkoholfritt vin i så ingen skulle bli misstänksam ;)
Det finns alldeles för lite forskning för att säga att det inte är någon fara att dricka alkohol då. Det finns en missuppfattning att fostret är helt isolerat från modern första veckorna, men det stämmer ju inte. Från studier på möss har sett vissa förändringar i hjärnan från alkoholexponering så tidigt som v 3-4. Huruvida detta får någon klinisk betydelse verkade osäkert.
För tydlighets skull: Ingen ska må dåligt för att de levt som vanligt innan plus. Men sprid gärna inte myten att fostret är skyddat från ev alkoholpåverkan.
BIM lista
1/7 Evi82, Hallonsaft24, Lillaräkan1919, Love5
3/7 Längtar
4/7 Nicciz, Smlan
5/7 Espresso, Mima93
6/7 Theresesvea , sockan
7/7 Lustablong, sara11
8/7 efterfest
9/7 Nymphadora, Monkan93
10/7 CaRH
13/7 KronisktFörvirrad
15/7 Adlitam, Sofiakarin
17/7 myrkrypet
19/7 VictoriaBerggren
24/7 Mathilda999
Pluslista
Lagt till VictoriaBerggren och flyttat fram mig själv då jag jag hade sen ÄL
Börjar tappa hoppet lite. Väntar på ÄL, haft mensvärk och ömma bröst i över en vecka nu. ÄL skulle varit senast igår, men ingen temphöjning än. Undrar om någon har haft samma, och om ägglossning kom eller uteblev till slut?
Jag är också gärna med på listan om det går bra?:) Har Bim 3/7.
Hur tidigt kan man egentligen märka några symptom? Jag har aldrig varit gravid förut. Är bara på ÄL+3 och både igår och idag har jag haft vattniga flytningar som jag inte känner igen. Det har liksom runnit till ett par gånger och blivit blött i trosan. Senare idag hade jag mer krämig flytning. Någon som känner igen detta? Antingen som gravsymptom eller bara som efter ÄL flytningar?