• Espresso

BIM juli 2019

Anonym (Syskonlängtan) skrev 2019-06-24 14:02:10 följande:

Får jag lov o fråga vad en trifasisk kurva är? Jag för diagram på mina temperaturer och mitt liknar denna! Varit lätt förhöjd i några dagar sedan ökat ännu mera. Har du bild på din när du va gravid?

Det är när du får en till temphöjning, efter ägglossning. Först låg temp före ägglossning, sedan höjning när ägget släppt och sedan en höjning när ägget fäster. Det är inget måste för att visa på graviditet, men kan vara en indikation. Såhär såg min kurva ut när jag blev gravid.

• Espresso
    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2019-06-24 19:27:37 följande:

Ser tyvärr inte bilden! Kan du prova att beskära bilden lite så kanske de går o lägga upp?

Nu då

• Espresso
    Anonym (Bim 1 Juli) skrev 2019-06-24 21:33:35 följande:

Men jösses vad din kurva va lik min! Nu fick jag upp hoppet riktigt mycket! Längtar tills jag kan testa!! Även fast jag har barn sedan innan känns de inte som en självklarhet att bli gravid. :( bara för att man vill de så mycket!

När jag fick denna kurva visste jag att jag var gravid. Tog ett test på CD13 som blev ett starkt plus, dagen efter fick jag 2-3 veckor på CB digitalt. Detta var vårt 12 försök, frustrationen på topp haha.

Nu med syskonförsök känner jag mig faktiskt lugnt. Jag har ett barn och är inte lika desperat, det får väll ta lite tid då. Nu är jag på tredje försöket, tänkte testa på måndag som är min första semesterdag. Fast kanske på lördag om kurvan är lovande och jag inte kan hålla mig haha
  • Espresso
    Mima93 skrev 2019-06-25 09:32:25 följande:

Plussade du med gravtest på cd13? Måste ju varit precis efter ÄL då? Eller menar du ÄL+13?

Ah ja, menade såklart äl+13. Ibland går det lite snabbt.
  • Espresso
    Anonym (Bim 1 Juli) skrev 2019-06-25 08:45:41 följande:

Tror du jag också är gravid? Hur tidigt visste du att du va de när de såg ut såhär? Jag va så nervös när jag skulle somna.... drömde om trifasiska kurvor och temperaturer xD min första graviditet tog 8 månader och min andra tog 2 månader!

När tempen hållit sig hög minst tre dagar började jag misstänka att det skulle gå vägen. Sedan kan jag vara lite party pooper också och säga att förra månaden fick jag en stegring på äl+8 som höll i sig två dagar för att sedan sjunka igen och mensen kom på bim. Kanske bara en tillfällig stegring eller att ägget fäste och släppte igen. Ingen aning.
  • Espresso
    Anonym (Bim 1 Juli) skrev 2019-06-25 10:21:12 följande:

De vore så tråkigt :( usch så jag kommer bli ledsen i sådana fall! Hoppas den är hög i morgon med! Kommer vara så nervös kommande dagar. Hur ska jag överleva. Hur är din temp denna månaden?

Jag hoppas verkligen din temp håller sig hög! Det ser ju väldigt lovande ut. Min temp efter äl ligger på mellan 36.60-36.70 just nu. Hoppas på en ökning nu de närmsta dagarna ; )
  • Espresso
    Anonym (Bim 1 Juli) skrev 2019-06-26 16:26:51 följande:

Idag sjönk tempen lite! Hoppas den ökar i morgon igen :O någon som vet om tempen kan påverkas av att man gråter kraftigt i 2 timmar innan man går o lägger sig? Va utmattad pga detta när jag somnade :O

Här är min party pooper-kurva från förra månaden. Men det betyder ju inget och för Daphodil blev det plus! Bli spännande i morgon : )

• Espresso
    Anonym (Bim 1 Juli) skrev 2019-06-27 07:32:49 följande:

Idag steg tempen igen! Tog ett test i morse och kan ana ett svagt streck men är osäker på om jag inbillar mig. Har aldrig plussat innan äl+11 så hoppas hoppas på ett tydligare streck i morgon så de inte är min hjärna som lurar mig. Fick för övrigt ilningar till höger av livmodern igår kväll som kom o gick. Har haft lite nu på morgonen med. Plus att de ilat till i bröstvårtorna. Haft en väldigt symtomfri månad denna gången då ja i princip inte känt något alls jämfört med tidigare månader när jag inte varit gravid.

Gud så spännande! Jag hoppas du kan få ett tydligare streck i morgon och att tempen håller sig hög.

Jag har själv börjat hoppas lite, men vågar inte lita på det än. Men tempen har stigit stadigt de två senaste dagarna. Hoppas så det håller i sig nu och inte sjunker i morgon.

• Espresso
    Anonym (Bim 1 Juli) skrev 2019-06-27 11:16:03 följande:

Din temp ser ju riktigt lovande ut! Vore så kul om vi båda fick plus denna månaden! När tänker du testa om tempen håller sig stadigt hög? Bim eller innan?

Jag brukar få tok blanka test om jag inte är gravid så de får mig att få upp hoppet lite men sen tänker jag att någon gång ska man väl få sitt första spökstreck. Vill helst spola fram tiden nu tills i morgon så jag får testa igen! Haha

Får jag en hög temp i morgon kommer jag nog att ta ett test. Annars var planen att hålla mig till måndag, första dagen på semestern. Jag har en lutealfas på 16 dagar och så länge orkar jag aldrig vänta, räknar därför aldrig från bim, bara äl.

Jag har heller aldrig fått spökstreck. Är testen negativa så är de så blanka som de kan bli haha. Hur ska vi överleva tills i morgon?
Svar på tråden BIM juli 2019