Inlägg från: glitterhitta |Visa alla inlägg
  • glitterhitta

BIM juli 2019

CD16 idag och inga som helst tecken på äl men senast tisdag borde det ske, jag är då inte det minsta oroad över detta då jag inte kan styra över det. Vi fortsätter ligga som vanligt och tar en dag i taget :)

• glitterhitta
    Lustablong skrev 2019-07-06 14:19:03 följande:
    Tog ett RFSU test bara för att och fick detta!! Jag som enligt Clearblue advanced haft rund ring hela testperioden, jag trodde inte det kunde bli något denna månad!!! Åh herregud det är ett mirakel isåfall. Men visst ser ni ett svagt streck? Ska testa imorgon igen
    Har du känt av din äl något då? För jag får varken positivt på mina test eller känner av det som jag brukar göra, fast jag har några dagar kvar som det kan släppa ett ägg :)
    Men strecket ser jag! Testa igen imorgon :D
  • glitterhitta
    Lustablong skrev 2019-07-06 17:12:11 följande:
    Har inte känt av att jag ens skulle haft ägglossning. Har haft väldigt lite flytningar denna månad men haft lite ont i midsommarhelgen då ägglossningen borde varit men fick som sagt toknegativt på ÄL test. Brukar känna av ägglossningen jättemycket och främst på flytningarna och ont i magen. Men denna månad var väldigt olik hur det brukar vara.

Känner mig glad men samtidigt lite ledsen känsla för jag närmar mig 40 och är rädd för att det ska vara något fel på barnet. Har inte ätit folsyra heller men började idag. Har dåligt samvete på något vis.

Detta blir ett litet sladdbarn så våra andra barn är 10 och 7
    Det betyder inte att att det blir något fel på barnet bara för din ålder! Min bästa kompis är 40 och försöker för fullt hon med och delar din oro men det finns gott om folk som är äldre än så som får friska barn, min mamma var 38 när hon fick mig.

Mina barn är 10 och 8 år gamla, min man är inte biologisk pappa till dem men de har pratat i flera år att de vill ha fler syskon och nu äntligen är det dags för oss att försöka ge dem det :)
  • glitterhitta

Jag som skrev igår att det inte fanns minsta antydning till äl på gång fick lite känningar någon timme efter det, tog ett äl-test före vi skulle ut med några kompisar och då var teststrecket lite starkare än vad det tidigare varit. Idag kl 11 var det positivt så det var ju jätteroligt :D

• glitterhitta
    Lustablong skrev 2019-07-07 14:55:40 följande:

Slutanalyserat för min del. jag blev gravid trots att ÄL testerna visade toknegativt! Herregud vilken mirakelbebis! Hoppas bara den vill stanna nu.

Klart den ska stanna, grattis! :D
  • glitterhitta

Vilken tid det tog att hitta igen senaste listan! :) Ägget kommer att släppas inatt, krampar som tusan i magen nu som det brukar göra några timmar innan det sker så nu har jag uppdaterat med det datum som mensen förhoppningsvis inte ska dyka upp på. Och jag ska verkligen försöka att hålla mig så länge som möjligt innan jag börjar testa :D

BIM LISTA

1/7 Evi82, Lillaräkan1919, Love5

2/7

3/7 Längtar, Soltroll, Pepsin, Mima93

4/7 Nicciz

5/7 tigerbaby

6/7 sockan, Mandistoss , CarrooJ

7/7 Lustablong, sara11, tillyra

8/7 joss1234

9/7 Nymphadora, Monkan93, Nervösanonym, Jojo81

10/7 CaRH, FrokenF89

11/7 Förstabarnet123

12/7 Phoworray

13/7 KronisktFörvirrad

14/7 Majja92, Saga92

15/7 Adlitam, Sofiakarin

16/7 efterfest

17/7 myrkrypet, SaSeLa

19/7 VictoriaBerggren

21/7 Cachy

22/7 glitterhitta

24/7 Mathilda999

29/7 Isafina

30/7 Moizen, Pixpoxy, Mima93

31/7 Espresso

• glitterhitta

Jag är på äl+3 idag och har haft mensvärk sedan i söndags när allt gjorde sig redo för ägglossningen, just för tillfället är det lugnt men det kommer och går. Har aldrig varit med om det tidigare.
    Nåja, nu har jag lite olika nedräkningar för att allt inte ska gå så himla sakta. På söndag är tidigaste dagen ett ev befruktat ägg kan fästa, på måndag börjar jag jobba igen efter semestern, på tisdag kan jag tjuvtesta även fast det är alldeles för tidigt :D Känner jag mig själv rätt kommer jag testa även onsdag, på torsdagen är jag äl+10 så då tänker jag absolut testa då vi åker bort på fredagen under några dagar och kommer väl inte riktigt kunna testa då.. Vi får se.. Jag tar väl med mig test. Och tamponger!

• glitterhitta
    VictoriaBerggren skrev 2019-07-11 22:03:36 följande:

Jag har noll tålamod!!!! När efter ÄL brukar ni börja testa er, alltså ÄL+?

Jag brukar börja äl+8 även fast jag vet att det är för tidigt, men jag är ingen som går och ältar eller stressar upp mig över det utan gör det för att det är roligt. Jag tar en dag i taget helt enkelt :)
  • glitterhitta

Idag är jag på äl+6 och progesteronet gör verkligen sitt då jag är illamående och svullen. Idag är första dagen ett befruktat ägg skulle kunna fästa och jag hoppas att det är precis det som sker i min livmoder inom en snar framtid :D
    Sista semesterdagen idag däremot, ser inte alls fram emot att vara tillbaka på jobbet imorgon :(

• glitterhitta
    Anonym (Plus idag!) skrev 2019-07-15 11:11:03 följande:

Hej,

Har läst här ett tag men inte skrivit något. BIM nu på torsdag. Självklart har jag inte kunnat hålla mig, utan har testat i flera dagar. Nu i morse syntes äntligen ett svagt streck!

Om allt går vägen blir detta mitt tredje barn (Har 2 barn sedan tidigare, 10 och 9 år), men detta blir första barnet tillsammans med min sambo. Första barnet för honom.
    Jag är 40, sambon 36. Vi har precis börjat försöka, och efter att ha läst statistiken var jag beredd på ett långt kämpande. Lyckades dock på första försöket, vilket känns fantastiskt! Nu håller vi tummarna för att det stannar kvar. :) 

Grattis ni andra som plussat, och varmt lycka till till er som väntar!

Grattis!! :)
    Våra barn är lika gamla och de längtar massor efter ett syskon och jag ser fram emot den dagen jag kan berätta för dem att vi ska bli fler i familjen. Jag är på äl+7 idag och vågar inte hoppas att vi lyckats på första försöket. Dagarna går så oerhört sakta fram, jag vill veta nu! :D

Svar på tråden BIM juli 2019