Inlägg från: hundenhubbe |Visa alla inlägg
  • hundenhubbe

BIM juli 2019

Siri88 skrev 2019-07-10 12:47:18 följande:

Efter mer än 1,5 års kämpande fick vi äntligen ett plus! Plussade redan på äl+8/9 och imorgon/fredag ska mensen komma. Hoppas fröet hänger sig kvar och att vi klarar oss förbi det.

Stort grattis :D
  • hundenhubbe

Och jag mår hemskt illa nu på morgonen.. länge sen jag gjorde de men har haft dehär problemet förut då jag inte varit gravid. Känns för tidigt att börja må illa redan..!

• hundenhubbe
    Daphodil skrev 2019-07-13 14:16:46 följande:

Jag är gravid! Ni som har läst mina inlägg vet att jag först trodde jag hade en kemisk graviditet, sen att ägglossningen var kraftigt försenad, och till slut fattade noll. Jag förstår fortfarande inte när ägglossning var, men min temp ligger högt och stickan visade ett svagt plus nyss!

Nu hoppas jag att det går vägen, även om jag har låga förväntningar pga ev sent plus...

Grattis :D
  • hundenhubbe

Jag har en fråga till proffsen här :) Jag hade senaste mensen 22/6, brukar vara ca 5 dagar. Har en cykel som är runt 30 dagar (har varit de dom senaste 2 månaderna) men i min kalender står det att den ska vara beräknad till 28 nu... min fråga är: har jag missat ägglossningen denna månad om vi hade sex den 7/7? Vet att ett försök är liten chans men är de ens någon mening att hoppas denna månad? Har försökt googlat och alla visar olika när jag hade ägglossning... vad tror ni?

• hundenhubbe
    Mamma2014 skrev 2019-07-13 22:41:27 följande:

[quote=79756836][quote-nick]hundenhubbe skrev 2019-07-13 22:14:31 följande:[/quote-nick]Jag har en fråga till proffsen här :) Jag hade senaste mensen 22/6, brukar vara ca 5 dagar. Har en cykel som är runt 30 dagar (har varit de dom senaste 2 månaderna) men i min kalender står det att den ska vara beräknad till 28 nu... min fråga är: har jag missat ägglossningen denna månad om vi hade sex den 7/7? Vet att ett försök är liten chans men är de ens någon mening att hoppas denna månad? Har försökt googlat och alla visar olika när jag hade ägglossning... vad tror ni?[/

Har du menscykel på 30 dagar med start den 22 juni så borde väl ägglossningen varit den 7/7 så då har ni ju prickat in det bra. Dock kan man väl ha olika många dagar mellan äl och mens. Allt från 10-16 dagar tror jag så svårt att veta när du haft äl..men om di haft äl senare så kan ju spermierna leva i upp till 5 dagar.

Tack för ditt svar! Jag får väl hoppas de tog sig då! :) Annars får vi köra på lite mer nästa månad xD typiskt karln bestämmer sig dagen efter äl enl. Appen att han vill xD
  • hundenhubbe
    Sofiiakarin skrev 2019-07-14 06:49:37 följande:

Vad tror ni? Värt o köpa ett test iochmed den höga tempen så nära BIM?

De tycker jag! Köp :D
  • hundenhubbe
    Millemupp skrev 2019-07-14 00:00:39 följande:

Har du koll på äl via antingen tester eller genom att kolla efter älflytningar? Jag kombinerade tidigare tester med att kolla efter flytningar men efterhand som jag lärde mig så räcker det med att kolla efter flytningarna nu (billigare också! ;) Det som jag såg då också var att beräknad äl i appen inte alltid stämmer, det kan diffa mellan några dagar.

Jag har inte kört äl-tester. Jag brukar faktiskt kunna känna av äl och som du säger är flytningarna tydliga. Nästa månad när det blir lite mer förberett så ska jag gå mer efter dom! Tack för ditt svar :)

Idag vakna jag upp med världens halsbränna och lätt illamående. Antingen håller jag på att bli sjuk eller ett tecken :) tiden får utvisa!
  • hundenhubbe
    Sofiiakarin skrev 2019-07-14 08:54:09 följande:

Jag är så rädd för o bli besviken. Men ser det inte ut som en trifasisk temp? <3

Jo de gör de tycker jag :) håller tummarna för ett stort plus!
  • hundenhubbe
    Anonym (Hallonet) skrev 2019-07-14 09:32:47 följande:

Tagit ett nytt test imorse, fick ett svagt plus!!! men det är ett plus :D <3 så ser fram emot att det ska bli starkare nu, ska ta ett digitalt CB när BIM närmar sig. Idag är jag på BIM -5/-6. :)

Åh vad kul Grattis!! Vilket test använde du.? Är också på bim -6 och är sugen på att testa imorgon!
  • hundenhubbe
    Paramore1 skrev 2019-07-14 09:49:52 följande:

Okej jag behöver hjälp! Tog ett test idag, ska ha mens om 1-2 dagar. Strecket SYNS i verkligheten och känns mer rosa än grått, men det är ju alltid svårt att få det på bild liksom... vad säger ni?

Jag ser, Grattis!
  • hundenhubbe
    Anonym (Hallonet) skrev 2019-07-14 13:00:37 följande:

Tack snälla :) jag testade med RFSU vanliga röda test. Förväntade mig inte att det skulle visa något så här tidigt. Har dock ändå känt ganska mycket nu i flera dagar så tänkte ändå att jag ska prova även om det är bra att vänta till BIM. :) Jag tycker du ska testa om du som jag är lite otålig.. hoppas du får ett litet plus, hör gärna av dig om hur det gått kram <3

Vad spännande! Rfsu har alltid visat sent för mig så köpte ett clearblue early! Köpt 3 st så kan lika gärna ge mig på ett försök imorgon xD den ska ju kunna visa då står de. Har plusat på -4 med båda barnen förut. Tack! De ska jag :) kul att de visade så tidigt för dig så du slapp vänta :D lycka till!
  • hundenhubbe
    Sofiiakarin skrev 2019-07-14 12:57:21 följande:

Kanske ska köpa ett test sen. O ta Imorgon bitti! :) fan blir så nervös... Att de ska vara ett plus eller att det ska vara negativt.

Gör de och uppdatera här imorgon bitti :D hjälper gärna till att analysera om de behövs! Lycka till!
  • hundenhubbe
    Saga92 skrev 2019-07-14 15:33:29 följande:

Min svaga skugga på graviditetstestet för fyra dagar sedan var någonting trots allt. Idag på BIM är det ett solklart plus :) Jag är glad såklart men nervös. Hade ju ett missfall i v.6 i juni så tänker mycket på det. Jag hoppas detta går vägen.

Stort grattis! :D
  • hundenhubbe
    Paramore1 skrev 2019-07-14 17:29:40 följande:

Jag ska ha BIM på tisdag :) det första var ett early och dom upplever jag inte brukar bli så starka! Strecket syntes till och med innan kontrollsttecket kom fram.

Stort grattis!! Så mycket plus nu, man blir så sugen på att testa!!
  • hundenhubbe
    Saga92 skrev 2019-07-15 09:55:29 följande:

Nu har det nog gått åt skogen igen... Är ju gravid nu igen men idag på BIM + 1 har jag fått bruna flytningar. Det var precis så det började när jag fick missfall i v.6 förra månaden. Bara att vänta nu då och se vad som händer men det känns inte så hoppfullt :(

Jag hade så med min andra och har också haft missfall så svårt livrädd men hon är 3 åt idag och höll sig kvar!
  • hundenhubbe
    Mamma2014 skrev 2019-07-15 10:01:58 följande:

Bim -3-4 idag och tog ett clearblue early som var blankt ???? känns så tråkigt! Jag som verkligen hoppades på att det skulle bli positivt. Håller mig kvar i tråden tills bim.

Nej vad trist! Jag ska ta mitt imorgon då jag är på -4 Då. Tror dock alla känningar i i kroppen är sjukdom.. superont i halsen idag...
  • hundenhubbe
    Lumas skrev 2019-07-15 11:38:12 följande:

Här är en till bild (förlåt för spam) <3

Jag ser ett streck :D
  • hundenhubbe

"Mensvärk", dålig i magen, halsbränna, trött, ont i kroppen, till och från illamående , huvudvärk. Spännande att se imorgon om det kan va något eller om man bara inbillar sig...!

Svar på tråden BIM juli 2019