BIM juli 2019
Hoppas du får hög temperatur i morgon med så kan vi båda ta test! Ja att överleva hela denna dagen kommer bli tufft :$ får försöka bita ihop helt enkelt och få dagen att gå någorlunda. Hur mår du?
Hoppas du får hög temperatur i morgon med så kan vi båda ta test! Ja att överleva hela denna dagen kommer bli tufft :$ får försöka bita ihop helt enkelt och få dagen att gå någorlunda. Hur mår du?
Min temp sjönk i morse så jag avvaktar med att testa till måndag tror jag. ÄL+9 idag.
Min temp sjönk på ÄL +5, steg ordentligt på ÄL +6 och idag på ÄL +7 var den låg igen. Blir inte klok på detta....
Äntligen!!! Äl+11 :?)
Tog ett test nu på morgonen som var negativt, äl+12. Känns inte så lovande. Får nog ställa in mig på nytt försök nästa månad. Jag tar ett glas rosé på makens födelsedag nästa helg istället
Äntligen ett plus!! Idag på BIM-4 och ÄL+10. Fick till och med ?Gravid 2-3 veckor? vilket är för mycket men jag tolkar det ändå positivt, att hcg är högt.
Jag är på ÄL +11 idag och vet inte när jag ska testa. Mensen är beräknad att komma på äl+16 (söndag) och jag vill egentligen testa först då.
Men på lördag ska jag på en kompis bröllop vilket såklart innebär att jag kanske dricker 2-3 glas vin. Jag har lovat mig själv att leva som vanligt fram tills + eftersom jag har testat att vara duktig och undvika allt man inte ska som gravid mellan äl+bim = det har inte fungerat för mig för då har jag blivit besatt av ett + och mått väldigt dåligt psykiskt.
Jag funderar därför på att testa mig imorgon på bim+12 (jobbar tors-lör och vill inte testa precis innan jobbet om det är negativt).
Helst vill jag testa på BIM. Hur tänker ni?
Har varit gravid tidigare och har samma symptom som jag hade då.
Jag frågade ju igår om jag skulle ta test före BIM eller på BIM (söndag äl+16)
Tog digitalt test imorse äl+12 och fick ett "Inte gravid". Måste säga att jag är väldigt förvånad för jag var helt säker på att det skulle visa positivt.
Har haft två väldigt tidiga missfall som båda tog sig på första försöket. Detta var andra försöket efter missfall nr 2 och inget plus ännu. Får hålla tummarna till nästa månad!
Positivt ägglossningstest!
Min mens kom idag så det är bara att bryta ihop och komma igen. Ska fira makens födelsedag i helgen så ska unna mig både bubbel och vin. Lycka till alla andra och grattis till er som plussat!
Både FF och Flo har ny BIM 31/7 så hänger kvar här. Det kan ju ändras när äl har varit, men inte med många dagar. Nya tag då!
BIM LISTA
1/7 Evi82, Lillaräkan1919, Love5
2/7
3/7 Längtar, Soltroll, Pepsin
4/7 Nicciz
5/7 Mima93, tigerbaby
6/7 sockan, Mandistoss , CarrooJ
7/7 Lustablong, sara11, tillyra
9/7 Nymphadora, Monkan93, Nervösanonym, Jojo81
10/7 CaRH, FrokenF89
11/7 Förstabarnet123
12/7 Phoworray
13/7 KronisktFörvirrad
14/7 Majja92, Saga92
15/7 Adlitam, Sofiakarin
16/7 efterfest
17/7 myrkrypet, SaSeLa
19/7 VictoriaBerggren, glitterhitta
21/7 Cachy
24/7 Mathilda999
29/7 Isafina
30/7 Moizen, Pixpoxy
31/7 Espresso
Jag ska testa Bisolvon denna månad, har ju läst en del om det här på FL och fick ett plötsligt infall när jag var och handlade. Tänker att det inte kan skada, jag och maken tillhör ju tyvärr inte dem som blir gravida på första försöket haha. Ska ta första tabletten i morgon och äta fram till äl så får vi se.
Jag provar också bisolvon denna månaden. Tänker som du att det kan ju inte skada direkt! Drogar du mannen med eller bara dig själv?
Varför blir man otålig direkt?! Jag menar, tog ut spiralen i maj, undvek att ha sex på ägglossning i juni månad (ville inte vara illamående hela sommaren om det väl skulle ta sig). Tänkte ta det lite sakta och eventuellt hoppa över juli ägglossning men blev istället att vi hade sex alla fem dagar, hehe.
Nästa torsdag är jag ÄL+9 och BIM-5 planerar på att ta ett early test. Sedan blir det strips om det är negativt. Hur kan man bli otålig när man knappt "försökt" haha.
Min man vet inte om att vi har oskyddat sex, han har velat ha barn senaste 2 åren men jag har velat vänta. Så hoppas på att kunna verkligen överraska honom på riktigt när jag väl får ett positivt test.
Asså. Förra graviditeten. Då tog jag ett ägglossningtest då jag inte hade något annat test hemma. Då var jag bim+5 och det blev som ett starkt positivt ägglossningstest.
Jag var gravid då och fick mitt första barn.
Nu är jag bim-5. Och mår jätte konstigt idag. Hade ett ägglossningstest hemma. O tog det... Jag VET att de inte går o förlita sig på det. Jag är väl medveten om det så beöver inga pekpinnar nu!
Tycker detta ägglossningstest är väldigt starkt.....är det någon som vill kommentera detta?
Jag blir knäpp.. är säker på att äl var 1/7, och mens ska väl komma 14 dagar efter äl?
En fråga. Tog ett digitalt nu som visade gravid 2-3 veckor. Jag fick positivt på äl test den 6/7. Testet visar ju när ungefär ägget blev befruktat,visst? Men HUR kan den visa så om jag fick utslag på mitt äl test för 13 dagar sedan?
Yay :D Får nog testa flera ggr.
Men det var så längesen jag var gravid, kan det vara så svagt dagen innan BIM?:)
Jag börjar bli orolig nu . Min mens är 5 dagar sen och jag får bara negativa test :( vad ska man göra?