• Myrkrypet

BIM juli 2019

Daphodil skrev 2019-07-11 09:33:48 följande:

Nej, aldrig. Tempen brukar sjunka någon dag innan mens. Jättekonstigt

Det är väldigt märkligt! Hur lång lutealfas brukar du ha? Du får säga till om jag är för nyfiken!!
  • Myrkrypet
    Daphodil skrev 2019-07-11 10:00:33 följande:

Brukar ha 12 dagars lutealfas, dvs mens på dag 13. Nu är det alltså dag 15 och tempen är högre än nånsin. Jag gissar att jag har ett tidigt missfall med tanke på tidigare svagt plus, men det plusset är ju borta nu, så tempen borde rasa istället för att stegra. Du är inte för nyfiken!

Men om det är ett tidigt missfall så borde väl inte tempen stiga? Jag kan inte så mycket om sånt här märker jag...
  • Myrkrypet
    Daphodil skrev 2019-07-11 11:39:39 följande:

Har nog kommit på hur det ligger till. Efter mitt missfall i april fick jag ägglossning på dag 36. Nu misstänker jag att denna cykel också är förlängd, alltså att jag hade ägglossning dag 36. Därav temphöjning nu.

Så vi missade ägglossning denna gång, och mina cykler verkar vara rekordlånga. Suck.

Åh, det är ju verkligen tråkigt! Ni har inte ?råkat? få till det under denna sena äl?
  • Myrkrypet
    Daphodil skrev 2019-07-11 12:05:34 följande:

Nä, vi har inte legat sen dag 26. Så himla trist, men vi får ta nya tag.

Så himla tråkigt, jag hejar på för nästa omgång !
  • Myrkrypet

Jag kunde bara inte motstå att testa tidigt äl +9 och bim -4 ( mens på tisdag, är det bim -4 då?) och det var så blankt som ett test kan bli, inte ens en tillstymmelse till skugga... nya tag nästa månad men blir ändå ledsen varje gång det inte tar sig...

• Myrkrypet
    Daphodil skrev 2019-07-13 14:16:46 följande:

Jag är gravid! Ni som har läst mina inlägg vet att jag först trodde jag hade en kemisk graviditet, sen att ägglossningen var kraftigt försenad, och till slut fattade noll. Jag förstår fortfarande inte när ägglossning var, men min temp ligger högt och stickan visade ett svagt plus nyss!

Nu hoppas jag att det går vägen, även om jag har låga förväntningar pga ev sent plus...

Så otroligt glad jag blir att läsa detta!!! Stoooort grattis!!!!
  • Myrkrypet
    Daphodil skrev 2019-07-13 14:54:25 följande:

Tack! Jag känner mig superglad, oavsett hur det går. Jag har denna cykel varit otroligt fixerad vid att bli gravid, och dessutom stressad över annat, så där är lite hopp för alla som tror att man måste "slappna av" för att bli gravid...

Det känns bra stt höra, jag kan omöjligt slappna av. Laddar för nästa månad och hoppas på tur har idag fått spottings och en sån kraftig mensvärk så inväntar mensen punktligt på måndag
  • Myrkrypet
    Daphodil skrev 2019-07-13 16:38:39 följande:

Vad trist. Har du testat nåt? Mensvärk kan ju vara gravidkänning annars.

Testade imorse och det var blankare än blankast....
  • Myrkrypet

Godmorgon! Jag checkar ut från juli-tråden och in i augistitrpden, fick mens imorse. Min lutealfas blir kortare och kortare tyvärr. Stort lycka till till er som är kvar!!

• Myrkrypet
    Mamma2014 skrev 2019-07-15 10:01:58 följande:

Bim -3-4 idag och tog ett clearblue early som var blankt ???? känns så tråkigt! Jag som verkligen hoppades på att det skulle bli positivt. Håller mig kvar i tråden tills bim.

Hur långt från äl är du?
  • Myrkrypet
    Millemupp skrev 2019-07-17 14:15:46 följande:

Jag blir knäpp.. är säker på att äl var 1/7, och mens ska väl komma 14 dagar efter äl?

Generellt säger man då men det beror helt på di. Egen kropp, jag har 10 dagar mellan äl och mens.
  • Myrkrypet
    Millemupp skrev 2019-07-17 14:28:25 följande:

Mensen brukar för min del komma på dag 27, med max 1 dags variation. Om cykeln ?hoppar? till borde väl äl också förflyttas, så det blir 10-16 dagar mellan äl och mens? Man vill ju så gärna att saker ska vara logiska, eller hur!?

Jag testar äl med clearblue advanced och någon månad fick jag äl på dag 18 och sen mens på dag 25 så visst kan kroppen luras... tyvärr....
  • Myrkrypet

[quote=79789873][quote-nick]Anonym (FrökenA) skrev 2019-07-29 09:55:26 följande:[/quote-nick][/quote]

Wow!!! Stort grattis, så glad för din skull! Hur många dagar efter äl är du nu?

Svar på tråden BIM juli 2019