BIM juli 2019
Nej, aldrig. Tempen brukar sjunka någon dag innan mens. Jättekonstigt
Nej, aldrig. Tempen brukar sjunka någon dag innan mens. Jättekonstigt
Brukar ha 12 dagars lutealfas, dvs mens på dag 13. Nu är det alltså dag 15 och tempen är högre än nånsin. Jag gissar att jag har ett tidigt missfall med tanke på tidigare svagt plus, men det plusset är ju borta nu, så tempen borde rasa istället för att stegra. Du är inte för nyfiken!
Har nog kommit på hur det ligger till. Efter mitt missfall i april fick jag ägglossning på dag 36. Nu misstänker jag att denna cykel också är förlängd, alltså att jag hade ägglossning dag 36. Därav temphöjning nu.
Så vi missade ägglossning denna gång, och mina cykler verkar vara rekordlånga. Suck.
Nä, vi har inte legat sen dag 26. Så himla trist, men vi får ta nya tag.
Jag kunde bara inte motstå att testa tidigt äl +9 och bim -4 ( mens på tisdag, är det bim -4 då?) och det var så blankt som ett test kan bli, inte ens en tillstymmelse till skugga... nya tag nästa månad men blir ändå ledsen varje gång det inte tar sig...
Jag är gravid! Ni som har läst mina inlägg vet att jag först trodde jag hade en kemisk graviditet, sen att ägglossningen var kraftigt försenad, och till slut fattade noll. Jag förstår fortfarande inte när ägglossning var, men min temp ligger högt och stickan visade ett svagt plus nyss!
Nu hoppas jag att det går vägen, även om jag har låga förväntningar pga ev sent plus...
Tack! Jag känner mig superglad, oavsett hur det går. Jag har denna cykel varit otroligt fixerad vid att bli gravid, och dessutom stressad över annat, så där är lite hopp för alla som tror att man måste "slappna av" för att bli gravid...
Vad trist. Har du testat nåt? Mensvärk kan ju vara gravidkänning annars.
Godmorgon! Jag checkar ut från juli-tråden och in i augistitrpden, fick mens imorse. Min lutealfas blir kortare och kortare tyvärr. Stort lycka till till er som är kvar!!
Bim -3-4 idag och tog ett clearblue early som var blankt ???? känns så tråkigt! Jag som verkligen hoppades på att det skulle bli positivt. Håller mig kvar i tråden tills bim.
Jag blir knäpp.. är säker på att äl var 1/7, och mens ska väl komma 14 dagar efter äl?
Mensen brukar för min del komma på dag 27, med max 1 dags variation. Om cykeln ?hoppar? till borde väl äl också förflyttas, så det blir 10-16 dagar mellan äl och mens? Man vill ju så gärna att saker ska vara logiska, eller hur!?
[quote=79789873][quote-nick]Anonym (FrökenA) skrev 2019-07-29 09:55:26 följande:[/quote-nick][/quote]
Wow!!! Stort grattis, så glad för din skull! Hur många dagar efter äl är du nu?