Inlägg från: glitterhitta |Visa alla inlägg
  • glitterhitta

BIM juli 2019

Lumas skrev 2019-07-17 17:26:46 följande:

Nu vågar jag nog förstå tar även jag har fått ett plus <3

Äl+11 BIM-1

Vad vackert! Grattis :)
    Espresso skrev 2019-07-17 17:29:55 följande:
    Jag har oftast 16 dagar mellan äl och bim, därför räknar jag alltid från äl och inte från bim. Det är egentligen värdelöst att räkna från bim om man inte har en lutealfas på 14 dagar och stenkoll på när ägglossningen är. Det säger mer hur långt efter ägglossningen du är.
    Exakt, min lutealfas är 13 dagar. När mitt andra barn blev till var den på 10 dagar.

• glitterhitta

Idag är jag på äl+9 och har nu börjat öppna tanken inför att jag skulle kunna vara gravid, jag är inte helt där ännu. Testade när jag vaknade och anade en skugga så jag tog mitt känsligare test som mäter 10 miu och det var ett löjligt svagt streck där, min man såg det också. Testar på nytt imorgon igen :D

• glitterhitta
    Tiolina skrev 2019-07-18 16:24:29 följande:
    Ser ut som plus :)) imorgon eller lör kommer du nog se starkare streck!!
    Jag vet, det syns mycket tydligare på riktigt så jag är inte alls osäker. Det är redan starkare än det jag tog halv sex imorse :)
    Ska bli roligt att följa stegringen :D
  • glitterhitta
    Michibell skrev 2019-07-18 16:40:03 följande:
    Grattis! :)
    Lumas skrev 2019-07-18 17:41:41 följande:
    Stort grattis! :D

Tack så mycket! Så spännande :D
  • glitterhitta
    Tiolina skrev 2019-07-19 06:35:03 följande:
    Åh vad kul!! Grattis :)) Kommer du gå med i nån BF mars-grupp? Finns det nån sån? :D
    Tack! :) Jag vet inte ännu, kanske efter att jag faktiskt har missat mensen?
    Har precis vaknat efter nattjobb och 3,5 timmars sömn då vi ska åka bort några dagar, kissade precis före jag hoppade i säng så jag måste vänta måånga timmar till innan jag kan ta dagen test!
  • glitterhitta
    Lumas skrev 2019-07-19 06:46:37 följande:
    Hörrni jag är med i en om ni vill komma med? Skicka meddelande <3 !!

Tog ett till i dag för säkerhets skull haha. Men ett annat märke (RFSU som mäter 25iu) och visst är det också positivt! ÄL+12 BIM+1. Tänkte att de kan va bra referens för någon annan som fortfarande väntar på sitt plus <3
    Vad är det för grupp?
  • glitterhitta
    Lyckoklöver skrev 2019-07-19 07:07:05 följande:

Skickade iväg utan bilder. Här kommer det:

Testet från RFSU är så svagt. Dock ser väl det från clearblue ut att visa ett plus?

Det finns streck där! Mitt från igår är nog snäppet svagare på bild men det syns tydligt i verkligheten, kommer uppdatera med bild här senare efter dagens test.
    Är du säker på när du hade äl? Du kanske hade den lite senare?
  • glitterhitta
    Lumas skrev 2019-07-19 21:31:47 följande:

En fråga. Tog ett digitalt nu som visade gravid 2-3 veckor. Jag fick positivt på äl test den 6/7. Testet visar ju när ungefär ägget blev befruktat,visst? Men HUR kan den visa så om jag fick utslag på mitt äl test för 13 dagar sedan?

Den går efter hur mycket hcg som påvisas i urinen så det är så olika, då har du alltså mycket av hormonet i dig helt enkelt. Det går inte att lita på det där för att avgöra veckor då allas hormonnivå är olika utan att det betyder att någonting är fel eller att det ska vara fler än en.
    Det handlar dessutom om bara några dagars skillnad för dig så det är ingenting konstigt med det. Jag kommer ta ett sånt test på onsdag när vi kommer hem igen och då är jag på äl+16 vilket den då "borde" visa 2-3 veckor men inga konstigheter heller om den visar 1-2 veckor.
  • glitterhitta
    Lyckoklöver skrev 2019-07-19 19:34:29 följande:
    Så kul att även andra också ser :) Blir spännande att se ditt test från i dag. Vilken dag efter ÄL är du?

Jag är hyfsat säker då jag känner av ägglossningen. Men jag kan ha en eller två dagar fel.
    Idag är jag på äl+12 :) Så dessa är från torsdag, fredag och idag lördag!

Det blåa testet syns stegringen mest på, RFSU segar på lite grann även om det också har blivit lite starkare :D
Svar på tråden BIM juli 2019