• Mima93

BIM juli 2019

Freya18 skrev 2019-06-24 20:02:25 följande:

Man kan ha vattniga flytningar 2-3 dagar efter ÄL också. Annars så är det vanligast att det är rinnig flytning precis i samband med ägglossning. Du kanske hade ägglossning igår? Eller att den är idag.

Nej det är alldeles försent. Hade ÄL den 21a på cd17 vilket ändå var fyra dagar senare än vanligt. Hade då klassiska äggviteflytningar och positivt ÄL-test. I samband med det kände jag även som stickningar i tjejmagen.
  • Mima93
    Espresso skrev 2019-06-25 07:57:49 följande:

När jag fick denna kurva visste jag att jag var gravid. Tog ett test på CD13 som blev ett starkt plus, dagen efter fick jag 2-3 veckor på CB digitalt. Detta var vårt 12 försök, frustrationen på topp haha.

Nu med syskonförsök känner jag mig faktiskt lugnt. Jag har ett barn och är inte lika desperat, det får väll ta lite tid då. Nu är jag på tredje försöket, tänkte testa på måndag som är min första semesterdag. Fast kanske på lördag om kurvan är lovande och jag inte kan hålla mig haha

Plussade du med gravtest på cd13? Måste ju varit precis efter ÄL då? Eller menar du ÄL+13?
  • Mima93
    Anonym (Bim 1 Juli) skrev 2019-06-25 09:35:20 följande:

Med tanke på kurvan hon la upp så va de äl+13 :P där står de även cd27! :)

De där kurvorna förstår jag mig inte på ;)
  • Mima93
    3årsväntan skrev 2019-06-25 13:01:47 följande:

Ber om ursäkt i förväg för en extremt lång kommentar..

Nu har jag och min sambo haft oskyddat samlag i tre och ett halvt år, i ett och ett halvt har jag slaviskt försökt hitta ägglossning osv men aldrig lyckats med dessa förbaskade testerna. Så den 6/12 förra året började vår resa med fertilitetsutredning.

Alla prover på mig visade sig vara helt normala, men min sambos spermier visades vara långsamma, så kliniken ville att vi skulle lämna ett nytt prov tre månader efter för att se om det blev bättre vilket det blev.

Så den 2 juni fick jag min mens som planerat och jag började äta Letrozol på dag 3, ringde till kliniken och fick ett vul den 18/6 för att se hur jag svarade på medicinen. 

Redan fredagen den 14/6 fick jag känningar och jag anade att jag hade ägglossning, och hade känningar hela den helgen och vi har sexat ungefär varannan dag sen min mens tog slut.

På mitt besök hos gynekologen kunde han konstatera att jag redan haft ägglossning och kanske till och med släppt två ägg och att min slemhinna var tjock och fin.

Vi hoppas ju något så fruktansvärt här hemma över ett positivt test och BIM är på måndag 1/7, men jag vill testa redan nuuuu! haha!!

Håller tummarna för er!
  • Mima93

Fler här som tycker det är jobbigt att träffa bebisar? Jag tänker bara på att inte vi har nån och att jag också vill. Många i vår umgängeskrets har små barn. Jag blir bara ledsen av att se dem. Bara för att jag jobbar på förskola vill jag inte ha din bebis upptryckt i ansiktet... Det känns för jobbigt och blir liksom så tydligt att inte vi har barn. Oså måste man anstränga sig för att verka normal... Samma sak när folk frågar ska inte du ha barn? eller när ska ni skaffa barn? Tjat från föräldrar om barnbarn osv. Om de bara visste!!

• Mima93
    tigerbaby skrev 2019-06-27 09:05:36 följande:

Okej, symptom hörni. Känner ni något?

Jag själv hade ordentlig molvärk dagarna efter ÄL, men sen släppte den. Så jag tänkte att ägget kanske faktiskt befruktades men inte fäste..

Men nu har jag tungt att andas, känns som om jag inte får luft ordentligt... har för mig att det kändes så sist jag var gravid också. Men känns som att jag överanalyserar varenda liten grej, vet inte om jag fixar att vänta en vecka till utan att testa? :l haha

Jag har haft som små stick i tjejmagen några gånger per dag sen typ ÄL+3. Det kommer oftast när jag typ sträcker på mig eller skrattar till exempel. På ÄL+3 och två dagar framåt hade jag väldigt vattniga flytningar men de är borta nu, har bara lite krämiga flytningar, kommer inte ihåg om jag brukar ha det eller inte... Lite ömma bröstvårtor också. Håller tummarna för oss alla! Har BIM 5/7
  • Mima93
    Saga92 skrev 2019-06-27 21:32:02 följande:

Jag håller med dig. De ser samtliga negativa ut om man följer instruktionerna på förpackningen. Funderar mer över själva utvecklingen.. Om det är helt blankt imorgon har det ju ändå skett någon hormonell påverkan. Jag undrar om man kan få ägglossningsflytningar utan att det faktiskt sker någon ägglossning. Eller om ett starkt positivt test missades för jag bara testat en gång per dag till idag. Antar att jag aldrig kommer få veta om jag haft ägglossning om jag nu inte blir gravid.

Vilken dag i menscykeln är du på? Jag är också ny på ÄLtest o trodde som du att jag missat eller inte hade nån. Testade så jag höll på att bli tokig! Hade ÄLflytningar i flera dagar innan ÄL tillsist kom. Skulle enligt appen flo ha ÄL på cd 13 men fick inte förrän fyra dagar senare. Alltså positivt på test cd 16. Ge inte upp än!
  • Mima93
    Saga92 skrev 2019-06-28 05:59:36 följande:

Fick missfall i v 6 för 16 dagar sedan så det är inte helt tydligt vilken dag jag är på. Om missfallet räknas som mensens första dag så var det ju dag 15 igår när jag hade symtom på ägglossning. Jag fortsätter att testa några dagar till så får vi se. Jag hoppas inte ägglossningen dyker upp i helgen för då är jag bortrest, utan min sambo...

Beklagar ditt missfall :( tror säkert att ÄL kommer snart!
  • Mima93

Är på BIM-3 idag och har ända sedan några dagar efter ÄL känt av stickningar i tjejmagen då och då. Inatt var det mycket mer, vaknade av det flera gånger. Hoppas hoppas hoppas att det är vår tur att plussa nu! Ska försöka låta bli att testa utan invänta mensens vara eller icke vara...

• Mima93

Jahopp då kom mensen då :( känns som jag aldrig kommer bli gravid... Hade från början BIM 2/7 enligt flo, men hade sen ÄL (enligt test) och flyttades då fram till 7/7, nu kom ändå mensen den 3/7, hann inte ens börja bli rädd, hade ännu hoppet uppe... Antar att detta innebär att jag har kortare lutealfas än genomsnittet, 10-12 dagar och 27-28 dagar menscykel. Har aldrig känt min kropp så bra som nu när vi försöker bli gravida! Jag hänger kvar i gruppen då nästa BIM är 30/7.

• Mima93

BIM LISTA

1/7 Evi82, Lillaräkan1919, Love5

2/7

3/7 Längtar, Soltroll, Pepsin, Mima93

4/7 Nicciz

5/7 tigerbaby

6/7 sockan, Mandistoss , CarrooJ

7/7 Lustablong, sara11, tillyra

9/7 Nymphadora, Monkan93, Nervösanonym, Jojo81

10/7 CaRH, FrokenF89

11/7 Förstabarnet123

12/7 Phoworray

13/7 KronisktFörvirrad

14/7 Majja92, Saga92

15/7 Adlitam, Sofiakarin

16/7 efterfest

17/7 myrkrypet, SaSeLa

19/7 VictoriaBerggren, glitterhitta

21/7 Cachy

24/7 Mathilda999

29/7 Isafina

30/7 Moizen, Pixpoxy, Mima93

31/7 Espresso

• Mima93
    Espresso skrev 2019-07-08 15:11:40 följande:

Jag ska testa Bisolvon denna månad, har ju läst en del om det här på FL och fick ett plötsligt infall när jag var och handlade. Tänker att det inte kan skada, jag och maken tillhör ju tyvärr inte dem som blir gravida på första försöket haha. Ska ta första tabletten i morgon och äta fram till äl så får vi se.

Jag provar också bisolvon denna månaden. Tänker som du att det kan ju inte skada direkt! Drogar du mannen med eller bara dig själv?
  • Mima93
    HanSof skrev 2019-07-09 08:32:22 följande:

Det här kanske är en bättre bild...

Definitivt positivt! Grattis!!
  • Mima93
    HanSof skrev 2019-07-09 10:26:05 följande:

Tack snälla ni! :)

Ska ta ett Clear Blue digital test senare idag eller imorgon också. Trodde aldrig att det skulle ta sig direkt efter så många år med p-piller, jag är 28 och min sambo 34 år. Undra hur jag ska överraska honom, har ni några kul idéer?

Hoppas att fler plussar, stort lycka till alla ni som fortfarande väntar! 

När jag plussar tänkte jag lägga en bulle i ugnen (tillsammans med testet) och be min sambo ta ut "maten i ugnen". När vi ska berätta för våra familjer har jag en idé om att köpa en tröja till vår yngsta hund där det står "jag ska bli storasyster" som hon får ha på sig när vi åker hem till dem.
  • Mima93
    Paramore1 skrev 2019-07-14 09:49:52 följande:

Okej jag behöver hjälp! Tog ett test idag, ska ha mens om 1-2 dagar. Strecket SYNS i verkligheten och känns mer rosa än grått, men det är ju alltid svårt att få det på bild liksom... vad säger ni?

Jag tycker det ser ut som att ett Grattis är på sin plats!
  • Mima93
    Anonym (A) skrev 2019-07-16 08:32:00 följande:

Juli måste ju slå rekord med så många som har plussat!

Jaa känns ju hoppfullt för en annan! Har ÄL nu i dagarna och BIM 30/7. Hoppashoppashoppas!
  • Mima93

Hej! Är det någon som har fått klåda i samband med plus? Jag är på ÄL+6, BIM -7 idag och fick för några dagar sedan klåda. Det började på bröstkorgen, spred sig sedan till ryggen och senare armarna, magen och hårbotten. Kliar fortfarande mest på bröstkorgen och mellan brösten, det är värst morgon och kväll. Har inga utslag direkt men som småsmå klottror i huden. Har inte bytt tvättmedel, sköljmedel, duschkräm eller liknande o inte ätit något annorlunda. Någon som känner igen det? Det är ju tidigt än men tänker om det kan bero på hormon...

• Mima93
    Lumas skrev 2019-07-25 19:48:07 följande:

tack för din pepp betyder massor! Jag är gravid, mitt HCG låg på 1500 idag <3

Vilken lättnad för dig! Måste kännas såå skönt! Fruktansvärt hur du blivit behandlad :( Håller tummarna att allt går bra för dig nu <3

/från en annan Emma
  • Mima93

Får ju lite hopp av alla andra som plussar. Men det verkar inte vara min tur den här gången heller :( Tog ett testa tidigt idag på BIM-3 för att vi ska på fest idag och jag såg inte tillstymmelse av minsta lilla skugga... Bara att vänta in mensen nu då. Hoppades verkligen på denna semestermånad! Tydligen funkar inte bisolvon heller för mig. Jag fick klåda ett tag efter ÄL och trodde det kunde vara ett tecken på grav, även känt av en hel del hugg och stickningar i tjejmagen men det betyder tydligen inget. Börjar ju undra vad som är fel, om det är mig eller fästmannen det är fel på osv... Har försökt sen i dec.

• Mima93
    Pepsin skrev 2019-07-28 19:02:05 följande:

Gaahhh ni vet väntan mellan ÄL och BIM... den är ju helt outhärdlig! Jag har förvisso BIM imorgon men bestämt mig för att inte testa förrän på fredag (se förklaring i tidigare inlägg). Har dock en så stark känsla att det gått bra denna gång. Innan har jag känt att det kommer inte att gå, men den här gången känns det så självklart! Men andra sekunden tänker jag att det är klart jag inte är gravid, har jag inte blivit det senaste året kommer jag aldrig bli det...

De symtom jag har är:

Ont i brösten, får det dock alltid innan mens men hade för 3-4 dagar sen extremt ont, gick inte att nudda dom och absolut inte bröstvårtorna som var styva hela tiden och gjorde så ont.

Förkyld med både blåsor i munnen och munsår (läst att det kan vara ett symptom)

Trött, orkeslös (brukar alltid ha full energi)

Mindre diffusa symptom är att det då och då sticker till/stramar i magen långt ner. Vaknade inatt av krampliknande som höll i sig någon minut.

Mår illa då och då, men det går liksom över på någon minut och jag har inte spytt.

Ska bli så spännande sett, tror men vågar inte hoppas. Får se om jag orkar vänta tills fredag med att testa... om symptomen ökar under morgondagen kanske jag testar ändå...

snälla håll en tumme för oss <3

Ååh jag håller tummarna för dig! Hoppashoppashoppas!
Svar på tråden BIM juli 2019