BIM juli 2019
Hur tidigt testar ni första gången?
Hur tidigt testar ni första gången?
Tog nytt test idag på BIM + 8. Idag ser jag faktiskt att det är ett starkare streck än i förrgår men känns ändå som att de flesta hade haft lika stark testlinje som kontrollinje vid det här laget. Är så rädd att det blir missfall igen :( Känns just nu som en värre väntan än den som var mellan ägglossning och BIM. Då hade man liksom allt att vinna och inget att förlora, nu är det tvärtom.
Ni som varit gravida tidigare och tog tester en tid efter att ni plussat, minns ni när linjerna var lika starka?
Fick konstaterat MA idag så får snällt hoppa till augusti tråden :'(
Hej! Är det någon som har fått klåda i samband med plus? Jag är på ÄL+6, BIM -7 idag och fick för några dagar sedan klåda. Det började på bröstkorgen, spred sig sedan till ryggen och senare armarna, magen och hårbotten. Kliar fortfarande mest på bröstkorgen och mellan brösten, det är värst morgon och kväll. Har inga utslag direkt men som småsmå klottror i huden. Har inte bytt tvättmedel, sköljmedel, duschkräm eller liknande o inte ätit något annorlunda. Någon som känner igen det? Det är ju tidigt än men tänker om det kan bero på hormon...
Läkaren sa att han endast såg en hinnsäck som motsvarar v 5+6 och mitt HCG va för lågt (740) gentemot vad det borde vara i motsvarande vecka.
Och äl+17
Och äl+17
Är inte alls särskilt insatt i detta men vilken vecka man är i räknas ju från senaste mensens första dag väl? Så har man lång tid mellan mens och ägglossning borde det väl kunna stämma? :)
Ja alltså dom räknar ju från senaste mensens första dag, som för mig va den 16/6. Fick positiv ÄL den 6/7. Jag känner mig så förvirrad just nu och helt förstörd. Hoppas du har rätt och att de endast är pga de som dom inte kan se nåt :(. Ska ta blodprov igen på torsdag för att kontrollera min hcg och har remiss till gyn för ett nytt ultraljud (vul) senast nån gång under nästa vecka.
Jag ringde in då mina graviditetssymptom försvann i samband med första lilla blödningen. Har en historia med problemgraviditeter och har spenderat många av mina graviditeter på sjukhus. Så när jag kontaktade dom så erbjöd dom mig blodprov och ett vul för att se om det fanns några uppenbara"problem" och sen för att även kunna följa upp min hcg nivå. Sen att jag i går verkade hamna hos sjukhusets mest inkompetenta läkare måste ha varit ren otur, en sommarvikarie jag aldrig sett förut.
Läkaren jag fick träffa idag ifrågasatte till och med att han i journalen från i går hade skrivit tidigt missfall. Jag är ärligt talat så upprörd att jag inte vet vad jag ska ta mig till!!
Jag vågar inte svara på hur sjukvården i Sverige fungerar då jag inte bor där längre.
Jag vet faktiskt inte hur det går. Blödde lite igårkväll på vecka 5+2. Idag var det endast sparsamt med bruna flytningar. Det vanliga graviditetstestet såg i stort sett lika starkt ut idag. Tog ett clearblue digital som visade gravid 2-3 vilket ju är lite för lite men jag har fortfarande någon slags förhoppning att det skall ordna upp sig. Ringde också och pratade med gynmottagningen idag. Jag ska avvakta en vecka. Om jag inte får ett tydligt missfall under denna vecka så kommer jag att få ett vaginalt ultraljud nästa vecka. Känns skönt att de tar ens oro på allvar.
tack för din pepp betyder massor! Jag är gravid, mitt HCG låg på 1500 idag <3
Tack snälla och detsamma till dig <3Exakt! Helt rätt, tack igen :)
Vi kanske ska gräva fram listan och så kan vi flytta våra namn från datumen till nya rubriker så som Gravid och Bättre lycka nästa gång? Blir så lång lista om vi ska ha kvar våra namn under BIM-datum och sen resultatet.
Jag är gravid iaf, tror det var ganska många plus ändå!?