Anonym (nyfiken) skrev 2019-05-27 12:21:50 följande:
Man har läst om många som varit med om olyckor och dött men sen återupplivats som kunnat berätta om nära döden upplevelser och annat.
Finns det någon här som varit med om nära döden upplevelser?
Jag har läst en del om detta ämne, en hel del litteratur. Det är mycket intressant och fascinerande. Innerst inne önskar man ju att det finns något mer, och att det tillståndet eller platsen är bättre än den vi idag befinner oss på. Här är en bok jag kan rekommendera om du är intresserad:
"
Till himlen och tillbaka" av och med
Eben Alexander, en Harvardforskare och neurokirurg som haft en nära döden upplevelse och som säger sig vara övertygad om att himlen finns och att vi hamnar där efter döden.
Finns även en bok som heter "
Döden gav mig livet", av och med Anita. Hon var döende i cancer, mer eller mindre uträknad och på väg dö, i ett närmast palliativt tillstånd, som kom till en efter-livet plats och sedan tillbaks till sin kropp, hennes cancer plötsligt försvann på ett sätt som fick läkarna att tappa hakan.
Jag personligen är dock skeptisk till om vi kommer till en plats efter det här livet, det lutar rent logiskt mer åt att vi dör för att aldrig vakna upp igen. Det bli dock inte "helt svart", det blir bara ingenting. Samma tillstånd vi var i innan vi kom till den här planeten, det vill säga vårt normaltillstånd. Det är det mikroskopiskt korta livet på max 100 år som är det onormala tillståndet. Fram tills vi kom till befann vi oss i landet ingenting, och dit ska vi åter efter livet på jorden. Ingenting är underskattat!