• Tue 28 May 2019 12:45
    1030 visningar
    5 svar
    5
    1030

    Vad gör jag när mamman anklagar mig

    Hej
    Jag undrar om någon kan hjälpa mig med råd och rön .
    Det är som så att jag gifte mig 2011 med kvinnan som jag trodde att jag skulle leva resten av mitt liv tillsammans men det vart separation och skilsmässa .
    Sen ville vi prova åter så vi flyttade ihop och senare gifte vi om oss i Januari 2019.
    Måste även berätta att frun var med om en ordentlig trafikolycka 2015 där hon spräckte skallbenet och skadade både ben och armar , efter detta fick hon något som dom kallade för hjärntrötthet och något posttraumatiskt.
    Så 2018 började hon höra röster hemma och fick för sig att folk pratade om henne på affärerna , hjälpte henne till sjukhuset där hon fick hjälp med medicin mot sina hallucinationer.
    Denna medicin hjälpte bra men i Februari körde hon mig till akuten för jag var väldigt sjuk och blev inlagd ,hon skulle komma dagen efter med kläder och så ,men jag fick ett samtal av henne där hon berättade att hon tagit med min dotter och ville skiljas på grund av att hon ansåg att hon inte hade haft några hallucinationer utan att det var jag som låg bakom rösterna hon hört och att jag spridit någon sexfilm med henne så det var därför folk pratade om henne på affärerna .
    Dessa anklagelser kom som en chock för mig. men det vart värre hon hade även kontaktat social tjänsten och anklagat mig för detta samt mycket mer som t,ex att jag hade folk i sovrummet när vi hade sex men jag ska ha försökt att hålla för hennes ögon så att hon inte skulle kunna se dom.
    Socialtjänsten tog henne på allvar och hjälpte henne att flytta och se till att hon har kunnat hållit min dotter från mig
    Jag har försökt att tala med soc men dom har bestämt sig för att jag har gjort dessa hemska saker och när jag påpekar mammans mående så får jag till svar att dom gjort bedömning att det inte var någon fara.
    Fick även se att psykiatrin även gjort 2 st oros anmälningar för mammans mående och att hon missköter sin medicin , men även detta nonchaleras av soc.
    Vad kan jag göra ? Mår dåligt som fan av dessa anklagelser och jag vet ju att mamman är en underbar kvinna när hon mår bra. 

  • Svar på tråden Vad gör jag när mamman anklagar mig
  • Prakti­sk58
    Tue 28 May 2019 13:36
    #1

    Hur gammalt är barnet ?

    Det bästa är nog att kontakta advokat

  • Tue 28 May 2019 17:33
    #2

    Hon är 7 år gammal och jag har tagit kontakt med advokat och det blir förhandling i Juli

  • Fri 15 Nov 2019 21:00
    #3

    Släpp allt som har med advokater å göra, gör en polisanmälan å se till att ärendet inte läggs ner.

    Tro mig, jag har varit där...

    Den enda som kommer traumatiseras av detta är barnet!

  • Fri 15 Nov 2019 21:03
    #4

    ...för det är ditt sjuka kryss, som har skapat detta. Så se till att alla vet om det...

  • Mon 2 Dec 2019 00:05
    #5

    Hur har det gått? Hoppas så att situationen förbättrats. Sorgligt om jurister är de enda som kan bringa lite ordning när det egentligen är ett vårdärende. Socialtjänsten är ju jättekonstiga - man hör ju aldrig att de gör något bra för barn eller familjer?

Svar på tråden Vad gör jag när mamman anklagar mig