• Thess1337

    Resa bort från mina tvillingarna på 4 år

    Hejsan!

    Jag har fått möjligheten att studera utomlands i 6 månader. En möjlighet som jag glädjer mig oerhört mycket åt. Vi är separerade men har en mycket god relation och ses allihop nästan varje dag. Tjejerna är trygga och starka och har en fantastisk pappa. Hur tror ni en sådan lång period skulle påverka barnen som ju är den stora frågan. Skall jag eller skall jag inte?

    Mvh Thea

  • Svar på tråden Resa bort från mina tvillingarna på 4 år
  • BuoBä

    Är pappan ok med att ha hela ansvaret så länge? Ev komma med barnen och hälsa på?

    Hur ofta kommer du kunna åka hem?

  • Thess1337

    Hej!

    Ja vi har diskuterat och han är med på det.

    Är på andra sidan jorden så ett kanske på om det kommer att bli ett besök av dom. Jag kommer heller inte åka hem. Kommer att studera på heltid.

    Mvh

  • BuoBä

    Då låter det som väldigt lång tid att vara borta. Egentligen blir det nog värst för dig. Fyraåringar lär inte ha ro att prata via videosamtal så det kommer troligen bli svårt med regelbunden kontakt. Och du kommer komma hem till två "pappiga" barn som kan behöva ett tag för att se dig som en jämbördig förälder igen.

    Men barn kan ju ha en väldigt nära relation med tex mor-/farföräldrar fast de bara träffas några gånger om året, så står _du_ ut överlever säkert både de och er relation.

  • Anna60

    Jag tror det funkar bättre i dag än det gjorde för trettio år sen. Om pappan är helt ok med det så åk. Nu kan ni facetima varje dag. Du kan t o m läsa sagor för dom, prata vad ni gjort under dagen och hålla kontakt. Det enda du INTE kan göra är att vara med dom fysiskt. Så är det något du vill, så gör det. Om du tror att du klarar att vara utan dom så länge. Jag tror inte jag hade fixat det. Fan, jag klarade det en vecka.... sen ville jag bara hem. Och då var jag bara på semester.

  • Alexi

    Nej, man gör inte så som förälder till så små barn. Det är ju helt vansinnigt länge med sex månader!

    Kan ni inte hitta ett sätt att de åker med?

  • Unaangelita

    Oj det låter länge. De hade aldrig jag eller våra barn klarat av, hur fantastisk pappan än är.
    4-åringar är fortfaramde små, de kommer säkert känna att du lämnat dem...

Svar på tråden Resa bort från mina tvillingarna på 4 år