Forumvärd skrev 2019-05-30 13:40:19 följande:
Hej hej!
Tyvärr har vissa medlemmar blivit utsedda som "moderatorkamrater alternativt moderatorer" trots att det inte stämmer. Det är några få medlemmar och ofta återkommande dubbelkonton som påstår det.
Jag kan inte diskutera enskilda ärenden men finns i min inbox om du vill snacka mera

Ämnet för denna tråden är ju "Forum fix"..
Att få bort den inkonsekventa modereringen borde ju ingå i detta med då det skulle höja kvalitén på forumet avsevärt.
Jag har inte sagt ett ljud om "enskilda ärenden" så jag undra vad du får det från?
Jag pratar om de riktiga moderatorerna, och diskutera modereringen på generell basis, även om jag undra om moderatorerna kan skilja på "privat" från "moderator".
För modereringen i sig är inkonsekvent på FL. Man ser tydligt att vissa medlemmars inlägg får ligga kvar även om de missköter sig, medan man kan se skötsamma personer som får sina inlägg raderade. (Återigen generellt diskutera jag här).
Så det borde vara inlärning för moderatorerna, så de få lära sig hur de skall tänka som moderator, så de lär sig att lämna "den privata åsikten, och sitt personliga tyckande om enskild medlem" tillfälligt åt sidan när de skall klä sig i rollen som moderator och moderera inlägg.