För lite fostervatten v.21
Beklagar vad ni behöver gå igenom.
Precis som Micka skrev så ligger det en tråd lite längre ner här om den kvinna hon menar. Tror hennes lilla tös fyllde 2 år i år.
Jag hoppas innerligt att du klarar att behålla er lille! Skulle han komma för tidigt om några veckor så är vården väldigt skicklig på att ta hand om de små, samt så är de små så starka !
Men jag hoppas du ska få gå så länge det bara går!
Jag vet inte vad jag ska skriva mer än att jag har hjärtformad livmoder.
Jag har vart gravid 2 gånger. Första gånger var oplanerad så jag vet inte om det var lätt eller svårt. Läkarna sa att jag ev skulle föda för tidigt pga platsbrist men det skulle kunna ske runt v.35.
Tyvärr födde jag honom via k.snitt i v.25 men jag är övertygad om att det beror på att jag har GBS.
Andra graviditeten var 2.5 månader efter förlossningen. (Vi förlorade vår son 10 dagar efter han föddes för han fick en infektion) Tyvärr gick jag bara till v.25. Hon somnade in i magen pga GBS. Men under den graviditeten så hade jag cerklage då läkarna tror att jag födde för tidigt pga den hjärtformade livmodern. (Jag tror fortfarande på GBS)
Nu är vi gravida igen, dock i tidigt skede.
Jag har inte upplevt att jag har svårt att bli gravid eller att behålla barn pga min livmoder. Det är troligtvis (enligt mig) andra omständigheter som gör att det inte har gått bra för oss.
Jag har vart i kontakt med många kvinnor med olika typer av livmödrar som har lätt till graviditet samt som har gått länge i sina graviditeter.
Jag tycker det är bra att ni kollar upp ifall det är så att du har infektion så man kan hjälpa dig på rätt sätt.
Tänker på er och hoppas att allt går bra!!