• Ebo88

För lite fostervatten v.21

Beklagar vad ni behöver gå igenom.

Precis som Micka skrev så ligger det en tråd lite längre ner här om den kvinna hon menar. Tror hennes lilla tös fyllde 2 år i år.

Jag hoppas innerligt att du klarar att behålla er lille! Skulle han komma för tidigt om några veckor så är vården väldigt skicklig på att ta hand om de små, samt så är de små så starka !

Men jag hoppas du ska få gå så länge det bara går!

Jag vet inte vad jag ska skriva mer än att jag har hjärtformad livmoder.

Jag har vart gravid 2 gånger. Första gånger var oplanerad så jag vet inte om det var lätt eller svårt. Läkarna sa att jag ev skulle föda för tidigt pga platsbrist men det skulle kunna ske runt v.35.

Tyvärr födde jag honom via k.snitt i v.25 men jag är övertygad om att det beror på att jag har GBS.

Andra graviditeten var 2.5 månader efter förlossningen. (Vi förlorade vår son 10 dagar efter han föddes för han fick en infektion) Tyvärr gick jag bara till v.25. Hon somnade in i magen pga GBS. Men under den graviditeten så hade jag cerklage då läkarna tror att jag födde för tidigt pga den hjärtformade livmodern. (Jag tror fortfarande på GBS)

Nu är vi gravida igen, dock i tidigt skede.

Jag har inte upplevt att jag har svårt att bli gravid eller att behålla barn pga min livmoder. Det är troligtvis (enligt mig) andra omständigheter som gör att det inte har gått bra för oss.

Jag har vart i kontakt med många kvinnor med olika typer av livmödrar som har lätt till graviditet samt som har gått länge i sina graviditeter.

Jag tycker det är bra att ni kollar upp ifall det är så att du har infektion så man kan hjälpa dig på rätt sätt.

Tänker på er och hoppas att allt går bra!!

• Ebo88
    95tjej skrev 2019-06-01 19:02:26 följande:

Hej, tyvärr har det inte gått vägen för oss..

Efter besöket hos barnmorskan i fredags, så fick vi veta att hjärtat på våran bebis slutat att slå i V 21+4. Det som slog så fint bara dagen innan.

Har aldrig upplevt den här typen utav sorg förut, men jag har verkligen en sån underbar kille som bokstavligt talat plockar upp mig från golvet gång på gång och peppar.

Han känner ju samma sorg som mig, men på något sätt blir det närmare när man har känt den lilla under flera veckors tid..

Vi har under helgen nu bara väntat på att få komma till sjukhuset, nu har dem tydligen stängt för den typ utav verksamhet under helgen. Så 07:00 Måndag ringer jag och ser när jag kan få komma in och påbörja processen..

Jag vet inte riktigt hur det går till, men det verkar som att man åker och får en tablett för att förbereda kroppen, för att sen åka hem och komma tillbaka efter två dagar.

Allt känns så absurt... varför?

Vi är båda sjukskrivna under två veckor, vi bokade idag två flygbiljetter till Spanien där mins föräldrar har en lägenhet.. Vi tog avbeställningsskydd ifall att det blir ytterligare komplikationer, men hade varit så skönt att för en stund bara få sörga någon annan stans än här..

Jag ber att ingen annan ska behöva gå igenom det här.

Lycka till allihopa som läser det här!

Och om du är gravid och läser, var inte rädd.

Det som har hänt mig är inte vanligt att det händer, även fast det händer men det har varit en väldigt orolig graviditet ifrån start kan man säga..

<3

Jag beklagar så vad som har hänt er!!

Mitt hjärta går itu att även ni ska ha drabbats av förlusten av ett barn.

Ta hand om varandra, jag hoppas ni får all den hjälp och stöttning ni behöver från nära och kära.

Många kramar och tankar till er, tänder ett ljus för er ängel <3
Svar på tråden För lite fostervatten v.21