• Aniiee

    Om du måste lyssna på en av dessa låtar 24 timmar om dygnet i en vecka, vilken väljer du?

    Det är med flit jag inte klistrar in videos - jag vill att ni svarar "spontant från minnet". Men vill ni kolla upp låtar så finns de så klart på youtube.

    Skriv gärna en rad om ert val, och skriv gärna också vilken låt ni hellre skulle hoppa ut genom fönstret än lyssna på i en vecka.


    I have a growing lack of disgust for you
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om du måste lyssna på en av dessa låtar 24 timmar om dygnet i en vecka, vilken väljer du?
  • Dr Nail

    Mardröm. Väljer den som känns minst på: Kiss me. T.ex. Ricky Martin kommer man ju bli helt förstörd av xD

  • Aniiee
    Dr Nail skrev 2019-05-29 23:24:13 följande:

    Mardröm. 


    Lite poängen =P
    I have a growing lack of disgust for you
  • annabellelee

    Ricky Martin säger jag. Den är så klämkäck att även om man blir galen nå blir man glad och galen.

    Jag har känt mig lite deppig sista veckorna så jag kanske skulle prova? Om inte annat får jag skapa en spellista med glada nostalgilåtar från nittiotalet som sätter sig på huvudet.

    På tal om det - varför är inte "Spice up your life" med på listan? Den vill jag lyssna på!

  • Aniiee
    annabellelee skrev 2019-05-30 00:08:18 följande:

    Ricky Martin säger jag. Den är så klämkäck att även om man blir galen nå blir man glad och galen.

    Jag har känt mig lite deppig sista veckorna så jag kanske skulle prova? Om inte annat får jag skapa en spellista med glada nostalgilåtar från nittiotalet som sätter sig på huvudet.

    På tal om det - varför är inte "Spice up your life" med på listan? Den vill jag lyssna på!


    Musik är bra för "själen". Musikterapi är jag stort fan av.

    Spice up your life kom 2 år för tidigt för den här listan.
    I have a growing lack of disgust for you
  • flygrl

    Du har med 2 låtar jag tycker är riktigt bra ?Believe? och ?Kiss me? och då man bara kan välja en fick det bli ?Believe?. Bra musik kan man lyssna på mycket även om 24/7 i en vecka skulle bli i mesta laget för vilken låt som helst.

    Sen din andra fråga...där verkar det va så att jag för tillfället helt förträngt alla skitlåtar som finns därute så jag får kanske återkomma om det om jag kommer på nån sån där hatlåt.

    Rolig tråd btw!


    Aniiee skrev 2019-05-30 00:23:24 följande:

    Musik är bra för "själen". Musikterapi är jag stort fan av.


    Absolut. Musik är fan livsviktigt.
  • Grande Rock

    Tror inte ag skulle klara av att lyssna i den mängden ens om det var en låt jag tyckte var bra fr¨n början.

    Av alternativen får jag nog medge att jag skulle välja TLC, även om det är ganska långt ifrån min musiksmak, den har jag iaf goda minnen till.


    Att tro är att inte veta
  • Linnie

    Det e ju bara skitlåtar av samma typ? 

    Valde Believe med Cher iaf.. Även om jag skulle vara likgiltig till om jag aldrig fick höra den igen.

    Urval av låtar jag skulle kunna lyssna på 24/7 i en vecka (och har lyssnat på ohälsosamt mycket länge):

    David Lynch feat. Karen O- Pinkys dream
    Sister-The war is ove
    David Lynch/ Chrysta Bell-Bird of flames
    Wardruna-Voluspa
    Velvet Underground-Venus in furs
    The Knife-Pass this on
    Luke Vibert-Eleventy one
    Fever Ray- The Wolf
    Sisters of Mercy-Some kind of stranger
    Guns n roses-November Rain
    Young Summer-Propeller

  • Linnie
    Linnie skrev 2019-06-16 03:42:56 följande:

    Det e ju bara skitlåtar av samma typ? 

    Valde Believe med Cher iaf.. Även om jag skulle vara likgiltig till om jag aldrig fick höra den igen.

    Urval av låtar jag skulle kunna lyssna på 24/7 i en vecka (och har lyssnat på ohälsosamt mycket länge):

    David Lynch feat. Karen O- Pinkys dream
    Sister-The war is ove
    David Lynch/ Chrysta Bell-Bird of flames
    Wardruna-Voluspa
    Velvet Underground-Venus in furs
    The Knife-Pass this on
    Luke Vibert-Eleventy one
    Fever Ray- The Wolf
    Sisters of Mercy-Some kind of stranger
    Guns n roses-November Rain
    Young Summer-Propeller


    Just det, skulle nämna sämsta också.. Svårt. finns många, men kommer inte att tänka på nån riktigt jävlig just nu. 
    Skulle kunna nämna Sven-Ingvars och Lasse-Stefanz men känns så självklart och förutsägbart.
    Vi tar Lou Bega med mambo nr 5. Inget fan av Ricky Martin heller..
  • jeanette02

    Av de förslagen får det bli TLC. Den skulle jag nog stå ut med 24/7. Lite avslappnande sådär.

    Annars vilken låt som helst av Lana Del Rey. Även om

    t o m det skulle bli kämpigt 24/7.

Svar på tråden Om du måste lyssna på en av dessa låtar 24 timmar om dygnet i en vecka, vilken väljer du?