• Anonym (Mamma)

Har han rätt att göra så?

Ska separera från pappan till barnen. Jag kommer från en annan stad många timmar härifrån, flyttade hit för hans skull för tolv år sen och känner ännu inte att jag trivs här.

Han lovade mig att få flytta ?hem? till min stad igen med barnen, men nu vägrar han plötsligt låta oss flytta. Hur är det med avtal och dyl i det här fallet? Måste han ha skrivit på de specifika papprena eller räcker det att jag har det i sms att han går med på det?

Jag har verkligen inget liv här, den här staden (och han) har dödat all min livslust och jag måste härifrån.

• Svar på tråden Har han rätt att göra så?
  • Anonym (?)
    Anonym (Mamma) skrev 2019-05-30 05:45:19 följande:

Ska separera från pappan till barnen. Jag kommer från en annan stad många timmar härifrån, flyttade hit för hans skull för tolv år sen och känner ännu inte att jag trivs här.

Han lovade mig att få flytta ?hem? till min stad igen med barnen, men nu vägrar han plötsligt låta oss flytta. Hur är det med avtal och dyl i det här fallet? Måste han ha skrivit på de specifika papprena eller räcker det att jag har det i sms att han går med på det?

Jag har verkligen inget liv här, den här staden (och han) har dödat all min livslust och jag måste härifrån.

Varför skulle han INTE ha rätt att göra så menar du? För att du känner att han skäl är att jävlas. Har man en gång bosatt sig ocjh skaffat barn med någon är man låst och den andre föräldern inte vill flytta. Så är det bara o h är något man går ta med i avvägningen om man flyttar till en partner. Men som någon sade, vågar du gambla och syns hans bluff? Dvs säga att du flyttar oavsett, med eller utan barnen och att han då får bli huvudansvarig för dem. Om han inte har intresse av barnen kanske han ger med sig, men risken finns ju att det betraktas som ett svek mot barnen som kommer dömas hårdare för att du är mamma.
  • Anonym (Mia)

Kommer han att bo kvar i det tidigare gemensamma boendet när du flyttat så att barnen i så fall stannar i sitt gamla hem?

Om du flyttar får ni börja diskutera barnens boende. Det rimliga är att de stannar hos pappan tills ni bestämt er. Om det går till tingsrätten kommer de alltid att döma till det som är bäst för barnen och tyvärr för dig brukar det vara att barnen stannar på sin tidigare hemort. Ju äldre ed är, desto mer räknas deras önskan in. 

• Anonym (Mamma)

Det är INTE för barnens bästa att bo med honom, verkligen inte.

• Anonym (MissL)
    Anonym (Mamma) skrev 2019-05-30 05:45:19 följande:

Jag måste... Jag, jag, jag. Det bästa för barn är att ha tillgång till båda sina föräldrar. Hur tänker du när du vill frånta dem en vardag med sin pappa? Ni behöver lägga ert relationstjabbel bakom er och vara föräldrar.
  • Anonym (H)

Hur mycket träffar han barnen?

• smulpaj01
    Anonym (Mamma) skrev 2019-05-30 10:50:14 följande:

Det är INTE för barnens bästa att bo med honom, verkligen inte.

Av vilken anledning?
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (MissL) skrev 2019-05-30 10:55:16 följande:

Jag måste... Jag, jag, jag. Det bästa för barn är att ha tillgång till båda sina föräldrar. Hur tänker du när du vill frånta dem en vardag med sin pappa? Ni behöver lägga ert relationstjabbel bakom er och vara föräldrar.

Du uttalar dig väldigt självsäkert för att inte veta något alls om oss.
  • Anonym (Mamma)
    smulpaj01 skrev 2019-05-30 11:00:47 följande:

Av vilken anledning?

För att han är självisk och elak.
  • smulpaj01
    Anonym (Mamma) skrev 2019-05-30 11:48:21 följande:

För att han är självisk och elak.

Mot dig eller mot barnen? På vilket sätt är han elak mot barnen? Är det anledningen till separationen?
  • Anonym (Mamma)
    smulpaj01 skrev 2019-05-30 11:57:27 följande:

Mot dig eller mot barnen? På vilket sätt är han elak mot barnen? Är det anledningen till separationen?

Mot oss allihopa. En textbok-narcissist.

Ja det är anledningen. Han säger i princip dagligen elaka saker till dem, får dem att känna sig värdelösa. Han är dessutom för aga och jag misstänker starkt att det som hindrar honom är att jag alltid är med.
Svar på tråden Har han rätt att göra så?