Pappa prioriterar jobb före nyfödd
Det jag reagerar mest över i denna tråd är att man ser sin föräldraledighet som ett jobb.
TS - du skriver att du jobbar 8 timmar, resterande 16 timmar delar ni på ansvaret.
Jag personligen tycker det låter vidrigt att skriva så.
Jag och min sambo väntar vårt tredje barn. Vi har förlorat de två första vi väntade i sen graviditet.
Jag kommer inte se min föräldraledighet som ett jobb. Jag ser det mer för vad det är - vi sätter ett liv till världen, vårt barn. Vi skapar en familj där inte vardagen går att skräddarsy. Vi skapar ett äventyr.Tillsammans ska vi balansera vår vardag och försöka göra det bästa av den. Dagarna kommer variera, dagarna kommer se annorlunda ut. Även fast man får barn så fortsätter ju livet och dagarna kommer vändas upp och ner.
Min man jobbar borta. Han åker måndag morgon och kommer hem torsdag eftermiddag. Så ska jag då se det som att det är hans jobb att ta hand om vårt gemensamma barn från torsdag eftermiddag till söndag kväll ochjag är fri att bara ta barnet när jag känner för det för att sedan sträcka över barnet till pappan när jag tröttnat då det är hans tur att jobba?
Låt han åka på arbetsresa . Ska man neka sina partner till att göra saker så kommer det bita dig i röven.
Tänk i framtiden , säg 2 år. Du och dina tjejkompisar vill ta en fredag-söndag i en annan stad pga en rolig tillställning. Då ska han neka dig för att du inte är hemma och jobbar din del av kakan?