• Deathpunch

    God råd önskas, blandat innehåll.

    Hej, till att börja med så ska det väll tilläggas att detta inte bara handlar om ekonomi och juridik. Jag har en sambo som jag bott ihop med i över 5 år och vi har 2 barn tillsammans.

    Jag har egentligen 3 frågor som jag skulle vilja ha svar på.

    1. Hon har under dessa år mer och mer försökt få kontroll över mitt liv. Tvingat mig sluta med hobbys m.m och jag har försökt gör motstånd, men blivit verbalt nertryckt av henne då jag tenderar till att vara en ganska lugn och snäll person. Hon har även gett sig på min familj m.m och tryckt ner dock verbalt och via mail. Vad ska jag göra åt det?

    2. Hon har aldrig förutom 3 mån betalat dem gemensamma kostnaderna (sin bit av hyra, mat m. M) och jag har sagt till henne att jag vill ha tillbaka allt. Går det att få nått stöd från det i lagen?

    3. En del av mig vill lämna henne så fort vårt andra barn är stort nog att gå på förskolan. Då jag helt enkelt inte orkar med hur hon better sig i dagsläget. Några råd för hur jag ska tänka och agera?

  • Svar på tråden God råd önskas, blandat innehåll.
  • FuckGoggleAskMe

    1 - Antingen dansar du efter hennes pipa eller också så står du upp för det du vill. Gilla läget och gör som hon vill eller ta diskussionen och gör som du vill. Släktingar som inte vill ha kontakt med henne kan blocka. 2 - Nej. 3 - Vill du lämna, så gör det, tidigast möjligt.

Svar på tråden God råd önskas, blandat innehåll.