• Pompens mamma

Tatuering?!

Har länge funderat på att tatuera mig, men inte riktigt kommit fram till motiv än. Ett tag låg det kinesiska tecknet för kvinna högt, men det är ju så förbajat vanligt med just kinesiska tecken. Är det någon som kan komma på vilka som mer skriver med tecken? Finns det fler än araberna? Fast det kanske är mest "inne" med att vara helt fri från att tatuera sig.

• Svar på tråden Tatuering?!
  • Holmstedt

JAg har två tatueringar men tyvärr inga "tecken". Jag har en trible runt vänster arm och en "parafågel" på höger skulderblad.......

• Upptagen

Det finns många fina symboler, av alla möjliga slag. Ta och låna en bok om tecken och symboler på biblioteket!

• Mesmorize

Du har ju Thai-bokstäver oxå, de är väldigt läckra faktiskt..:)

• Laila

keltiska bokstäver är oxå fina... tycker jag

• Pompens mamma

Tack allihopa!

Ska "hoppa" i säng nu, men i morgon kikar jag in på biblioteket och datorn på kvällen, kanske hittar jag det jag söker, återkommer.
    Sov gott.

• Pompens mamma

Har hunnit kika lite (kunde inte hålla mig), tecknen intresserar mig, men var sjutton hittar jag förklaringar på alla bokstäver. Vill att det ska finnas en betydelse.

• Trollis

Min man skrev var dotters namn pa elviska (sagan om ringen) pa hans underarm. - det ser jattefint ut!

Jag gjorde sjalv en fjaril dar varje vinge ar en bokstav som bildar var dotters namn - tatueraren designade den sjalv och jag har det ovanfor rumpan mitt i. Kroppen pa fjarilen ar en bokstav oxa, sa om du laser runt hela sa star det namnet. Det kan goras med vilket namn som helst.

Svar på tråden Tatuering?!