• Mysgos

Nu går vi uppror tjejer!!

Börja med att läsa vad den här politikern har att säga till oss ofrivilligt barnlösa och sen föreslår jag följande:
    expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp

ALLA som läser detta och känner sig berörda har nu chansen att skriva en kommentar under artikeln och verkligen få säga sin mening!

Så de äntligen kanske fattar att vi är MÅNGA som blir arga och besvikna när någon uttalar sig om en sån här sak och dessutom anser att vi inte "mår dåligt" av att vården för oss ofrivilligt barnlösa betyder att stå i jättelånga köer!

Kom igen tjejer, det här är vår chans att visa att vi ofrivilligt barnlösa finns!
    KRAM

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-15 10:13:01:

är nog den länken som är lättast att hitta till artiklen upptäckte jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-15 10:13:56:
    Nej den vill inte komma med hela länken. Skriver slutet på den då för er som har svårt att hitta den.
    lägg till följande efter jsp
    ?a=544530

• Svar på tråden Nu går vi uppror tjejer!!
  • Kusin Knase

Föresten, av det här klippet från hans hemsida vet man ju inte om man ska skratta eller gråta:

Aktuella uppdrag för Partille kommun

Ledamot i kommunfullmäktige, ledamot i barn- och utbildningsnämnden och dess arbetsutskott, borgerlig vigselförrättare och partnerskapsförättare
    Hjärtefråga
    Demokrati, bildningsfrågor och orättvisor i barns och ungdomars möjligheter i livet.

Han tycks ju ha en hel del med familjebildning och barn att göra...! Skrikandes
  • TheBlueRose

JÖSSES,,,jag säger då det ..
    Å, så kläcker han ur sig en sån urbotad kommentar ...

• Kusin Knase
    Hör ni... Jag var inte medlem men det kunde man ju uppenbarligen bli samtidigt som man skickade in sitt meddelande. Problemet är att jag fick "Fel på sidan" längst ner och att det inte syntes att det hade hänt nåt. Testade då att uppdatera sidan och såg att jag är inloggad, men frågan är om mitt meddelande kom fram. Jag ska kanske ta och mejla det direkt till honom också. (Jag är så nöjd med det! Flört)
  • Kabbela

Okunniga idiot!!

Jag har försökt maila honom utan lycka! Har någon annan lyckats?

• Heineken77

Jonas Andersson har ju def inte stått i någon kö till behandling...det hör man ju... Vilket as!

• Kusin Knase
    Är lite stolt.

Skickade nu följande:

Hej!
    Är det du som är Jonas Andersson i Expressens artikel http://expressen.se/index.jsp?a=544530&f_page=1#f_comment?
    Om inte ber jag dig bortse från detta mejl.
    Men om det är du vill jag be dig beakta följande:
    Vi är många barnlösa som lider. Det gör nog ALLA som kallas just barnLÖSA. Det är ju något vi lider brist på eller av, annars skulle det ju inte heta "lösa", eller hur?
    Du har uppenbarligen inte en susning om hur det är att inte kunna göra något enkelt och naturligt och så av naturen givet som att föröka sig och se sin avkomma växa upp. Så som "alla andra" (och uppenbarligen också du) gör...
    Du har uppenbarligen inte en susning om hur det är att försöka och försöka varje månad i flera år och aldrig sluta hoppas...
    Du har uppenbarligen inte en susning om hur det sliter på förhållandet att inte kunna, orka eller vilja ha sex för nöjes skull till slut.
    Du har uppenbarligen inte en susning om hur man isolerar sig och inte orkar träffa alla glada nygravida och alla söta barn i ens närhet...
    Är du då rätt man på rätt plats, kan man fråga sig?
    Är du en seriös politiker som vill utveckla ditt empatiska sinne och göra ett bra jobb så rekommenderas att du snarast gör studiebesök på fertilitetsklinik och talar med anställda och patienter.
    Titta också gärna in på en sajt som heter Familjeliv, där både lyckliga föräldrar och vi barnlösa (många, många fler än du någonsin kan föreställa dig) huserar och får stöd av varandra. beta.familjeliv.se Blir du medlem kan du ställa alla frågor du vill och få all information du behöver av alla oss!
    Välkommen.
    Med vänlig hälsning,
    Namn, Ort
  • Kusin Knase
    Kabbela skrev 2006-03-15 12:06:38 följande:
    Okunniga idiot!!Jag har försökt maila honom utan lycka! Har någon annan lyckats?
    Förhoppningsvis. Vi får la se.
Svar på tråden Nu går vi uppror tjejer!!