Inlägg från: Krokodilmajonnäs |Visa alla inlägg
  • Krokodilmajonnäs

Tjejens gravid-kilon

annabellelee skrev 2019-06-02 15:33:09 följande:

Inget tjatande - säg att hon är vacker. Mår man dåligt sluter man sig bara och tröstäter.

Det kommer bli bra skrev 2019-06-02 16:41:44 följande:

Säg inget om hennes vikt, prata uppskattande om hennes utseende, berätta och visa att du älskar henne.

erikaABC skrev 2019-06-02 20:48:38 följande:

Det bästa du kan göra för hennes självförtroende är att tycka att hon duger som hon är.

Nu är det inte självförtroendet hon har problem med, utan vikten. 
  • Krokodilmajonnäs
    erikaABC skrev 2019-06-05 14:53:05 följande:
    För att lyckas? Så att gå ner i vikt är lika med att lyckas för dig? Jag tycker du ska fundera lite över det.
    Om jag ändå får delge dig mina tankar: En sund vardag är det bästa för att inte vara fet. Stress är en viktig faktor i fetmaekvationen. Dålig och lite sömn kan ge övervikt. Du kan hjälpa till genom att göra hälften av jobbet på nätterna. Då ökar hennes chans till mer sömn. Kvinnor blir stressade av hushållsarbete. Här kan du göra en insats, gör hälften av hushållssysslorna. Du kan planera för sunda måltider och laga dem. Avstå från att handla hem onyttigheter som ligger i skåpen och frestar.
    Det är alltså ett ganska komplext problem när det gäller övervikt.
    En kvinnokropp som har fött barn är förändrad. Förvänta dig inte att hon ska se ut som hon gjorde innan graviditet och förlossning.
    Klart det är att lyckas när det är det som är målet.

Dessutom kan en kvinnokropp som fött barn visst se ut som den ska igen. Att vara permanent tjock är inte ett normaltillstånd bara för att man är förälder.
Svar på tråden Tjejens gravid-kilon