Weekendresa med vänner. Känner mej överkörd
För några veckor sedan var min man och jag på en långweekend resa med ett annat par. Vi var i en storstad och bilade dit. Mannen i det andra paret lärde min man känna genom jobb. Dom arbetar inte på samma ställe men träffas oftasa via jobbet. Dom har en del intresse gemensamt och började ses en del utanför jobbet. Vi fruar träffades några gånger också tillsammans med männen.
Fick frågan om vi ville hänga med till den här staden i utlandet över helgen. Vi sa ja. Mannen i andra paret sa att han fixar hotell och båtresa. Fine sa vi. Inga frågor om vad vi ville bo eller något annat men vi tänkte att det inte var så noga. Han bekräftade några dagar senare att han fixat allt. Träffades innan resan och jag frågade var vi skulle bo. Blev avsnäst med att naturligtvis bor vi på finaste hotellet. Han hade bokat stadens dyraste hotell, 5 stjärnigt och sviter. Satte lite i halsen när han sa priset men min man och jag sa inget. Han hade ju gjort sej besväret att fixa det så vi sa att det blev bra och såg fint ut. Förutsatte väl lite att det skulle vara ett medelklass med tanke på att både han och hans fru har jobb med låga löner. Men men. Sen försökte jag leda in diskussionen på om någon hade något förslag på vad vi skulle göra. Blev återigen avsnäst med att det ordnar sej.
Så åkte vi. Från första sekunden tog den andra mannen kommandot. Han hade gjort upp schema och planerat varenda minut i staden. Var vi skulle äta, var vi skulle göra etc etc. Han frågade aldrig vad vi ville utan det var mer Kl 8 samlas vi i matsalen. Kl 9 gör vi det. Kl 12 äter vi lunch där och så vidare alla dagar. Min man och jag var rätt snopna men kom oss inte riktigt för att protestera. Vi hade förutsatt att man kollade av med varandra vad vi skulle göra. Jag gjorde det dock en gång och ?tvingade? oss att sätta oss och ta en öl i solen på en uteservering. Det ingick inte i hans plan fick jag veta så det var mycket motvilligt trots att dom andra två ville. Resten av helgen gjorde vi det han planerat med undantag av att min man och jag avvek en em för att gå på spa. Vi hade sagt dagen innan att vi tänkte gå dit och frågade om dom ville hänga på. Vi får se om vi hinner var svaret. Det gällde tydligen oss också för han tyckte inte vi hade tid för det när vi avvek och gick dit. Han hade annat på schemat. Han blev rätt sur när vi ändå sa att vi skulle gå. Resten av tiden följde vi hans schema och hade trots det annorlunda upplägget rätt trevligt,
Hemma igen sa vi aldrig mer med dom. Maken och jag som nog ändå är rätt väluppfostrade tackade han ( och hon fast hon var inte delaktig alls i schemat) för allt jobb de lagt ner och för trevligt sällskap.
Hade historien slutat där hade kunnat bli en resa att skratta åt om ett tag. Nu går den här mannen runt och berättar för alla hur otacksam jag var som klagade på allt tydligen. Jag hade haft mage att fråga vilket hotell han bokat?! och jag hade varit fräck som frångått schemat. Jag hade visst också sagt en kommentar till min man om att kaffet var dyrt i loungen. En svart kopp kaffe kostade 25 euro. Sånt säger man inte på ett fiiiint hotell ( sa det bara så min man hörde och tydligen han och dessutom var vi dom enda som pratade svenska). Jag är tydligen också dominant och styr min man och inte bra för maken. Han pratar skit om mej öppet för sina arbetskompisar. De har i sin tur berättat för min man. Tydligen inget nytt enligt dom. Inget har han förstås sagt till oss. Han har undvikit min man sen resan Min man har kokat men valt att lugna sej lite för att inte ge honom en propp. I dag tog han bort maken på Facebook också. Ingen som bryr sej iofs, men det är helt jävla skumt. Han betedde sej helknäppt men går nu runt och pratar skit om mej. Hur ska vi göra? Skita i det och skratt eller läsa lusen av honom ordentligt?