Erfarenheter kring drogtester inom psykiatrin
Jag är har varit inom öppenpsykiatrin några år nu, och mottagningen jag är på nu fungerar inte alls, de har inte en enda fast läkare, ingen arbetsterapeut och all personal slutar efter några månader. Eftersom det är fritt vårdval bad jag om att få byta mottagning och efter två remisser fick jag en kallelse, i den står det att det vanligtvis ingår blod- och kissprov för de vill se att man inte knarkar (inte formulerat exakt så) Jag ringde receptionen absolut inte tänkte ge ut numret till läkaren och upplyste mig om att man räknas som narkoman tills motsatsen är bevisad.
Jag har varit helt förstörd i två veckor och tänker på det här ofta och blir lika ledsen varje gång. Det känns som att jag är en brottsling som ska ställas inför rätta. Det är sommar och mycket av den kommer bli förstörd nu, mötet är om en månad.
Vad har ni andra för erfarenheter av det här?
Jag har hört av mig till patientnämnden, de har inte svarat än, jag kommer absolut inte ta proverna jag kör inte över mig själv på det sättet och jag vill stå upp för att ingen ska bli misstänkliggjord när de söker vård.
Kan tillägga att jag inte tar några narkotikaklassade mediciner och främst är ute efter att träffa arbetsterapeut och psykolog. Jag står inte på bar backe om de inte tar emot mig jag går bara tillbaka till min gamla mottagning.