Flickvän psykar mig , Gullig och elak var om vartannat, Förstör ingenting.
Hej.... Ska försöka fatta mig kort ...
Jag och min flickvän har varit ihop i 2 år, Första året var bra , men när jag blev sjukskriven så blev det en ond spiral åt fel håll för oss.
Allt är så konstigt, När jag blir sjukskriven så börjar hon ta färre och färre pass på jobbet, och skyller på mitt mående för att hon är orolig och inte vill jobba så mycket ,Då blir våran ekonomi lidande och när inte cashflowet fungerar som vanligt pga att jag är sjuk så får jag börja plocka från mina sparpengar för att försörja oss.
Första månaden tyckte jag att det var okey ... Men sen när det började bli 4-5 tusen i lön för henne månad efter månad så tröttnade jag , Blev förbannad och frågade vad hon höll på med , Är det meningen att jag ska försörja dig på sjukkassa och rensa mitt sparkonto samtidigt för du tackar nej till timmar på jobbet?
Har varit ex antal diskussioner som ni förstår...
För 2 månader sen gav jag ett ultimatum, Antingen så börjar du jobba och tjänar pengar , eller så flyttar du till egen lägenhet eller hem till din mamma, För jag tänker inte rensa mitt sparkonto något mer sa jag åt henne.
Varenda gång jag för diskussionen, Så får jag höra vilken hemsk människa jag är, som inte inser allt hon gör för mig osv , Hur mycket hon försöker , och hur ledsen hon är över att jag får henne att framstå som en dålig person.
Dom orden får jag höra varje gång när vi diskuterar om detta.
Sen verkade det som om hon fattade , Hon började ta timmar på jobbet som förr , började få ihop nästan en halvtidslön igen eller 70%.
Men då började hennes hat mot mig istället , Blir arg på allt jag gör , Börjar storbråk utan vidare.
Tex om jag glömt smörkniven i kylen på smörförpackningen så skapar hon nå drama över det, Något hon aldrig skulle gjort förr.
Så här är det varje dag nu, Hon vandrar mellan att vara:
Gullig , Börjar bråka , Börjar skrika , Gråter , Sen går hon undan när hon märker att det inte fungerar att bråka med mig , För jag är fortsatt lugn, Då kommer hon tillbaka och ber om ursäkt för hennes beteende.
Jag får nå fel i skallen snart , Det är så här nästan varje dag och har varit så senaste 2 månaderna.
Har pratat med kompisar om detta för att få råd , och dom tycker det är väldigt underligt att hon inte försöker jobba mer när hon vet att partnern är sjuk, och att istället låta partnern försörja någon som tackar nej till timmar, Hon försvarade sig själv med att det inte gör något om hon tjänar 5000kr varje månad i ett halvår , För hon ger ju mig pengar till räkningar , Men det hon inte fattar är att när hon gett mig sina 5000 till räkningar så har hon inget kvar.. och då får jag köpa mat osv hela månaden.
Senaste veckan så har hon börjat pressa mig istället , att jag ska bli frisk fortare så jag kan börja jobba igen, hon börjar "smyg" skylla våran ekonomi på mig.
För mig känns det som om hon fattat att hon inte kan utnyttja mig något mer och måste börja jobba... Så då tar hon varje tillfälle till att bråka , för att ha en anledning till att göra slut, nu när hon får en ordentlig lön för första gången på 6 månader.
Vi är båda runt 30, men hon verkar ha en hjärna som en 20 åring , om hon inte spelar dvs.
Jag är ganska säker på att jag vill göra slut med henne , Jag klarar mig bättre utan henne och hennes sätt.
Inte nog med att hon vägrar jobba , Så har hon nå sjukligt kontrollbehov / svartsjuka också , Har kommit på henne gå igenom min mobil osv , När hon jobbar så ringer hon 10 ggr om dagen och smsar 100ggr på 8 timmar, jag märker tydligt på henne hur misstänksam hon är, börjar nästan tro att det är därför hon stannar hemma istället för att jobba.. för att hålla koll på mig så jag inte är otrogen.
När jag sitter och kollar facebook på telefonen så brukar hon fråga mig om jag pratar med tjejer eller raggar.. och så har hon tagit bort vänner på min facebook utan att fråga mig , Tjejer som är mina vänner sen 10 år tillbaka.
Jag känner att jag har gjort mitt nu , Jag har försökt för länge , och hon ändrar inte på sig trots att hon säger att hon ska, Så jag är rätt säker på att jag vill göra slut.
För så som hon håller på... så kommer jag snart bli psyksjuk också och vara borta från jobbet ännu mer.
Vad hade ni gjort?