• Anonym (Förvirrad)

Flickvän psykar mig , Gullig och elak var om vartannat, Förstör ingenting.

Hej.... Ska försöka fatta mig kort ...

Jag och min flickvän har varit ihop i 2 år, Första året var bra , men när jag blev sjukskriven så blev det en ond spiral åt fel håll för oss.

Allt är så konstigt, När jag blir sjukskriven så börjar hon ta färre och färre pass på jobbet, och skyller på mitt mående för att hon är orolig och inte vill jobba så mycket ,Då blir våran ekonomi lidande och när inte cashflowet fungerar som vanligt pga att jag är sjuk så får jag börja plocka från mina sparpengar för att försörja oss.

Första månaden tyckte jag att det var okey ... Men sen när det började bli 4-5 tusen i lön för henne månad efter månad så tröttnade jag , Blev förbannad och frågade vad hon höll på med , Är det meningen att jag ska försörja dig på sjukkassa och rensa mitt sparkonto samtidigt för du tackar nej till timmar på jobbet?

Har varit ex antal diskussioner som ni förstår...

För 2 månader sen gav jag ett ultimatum, Antingen så börjar du jobba och tjänar pengar , eller så flyttar du till egen lägenhet eller hem till din mamma, För jag tänker inte rensa mitt sparkonto något mer sa jag åt henne.

Varenda gång jag för diskussionen, Så får jag höra vilken hemsk människa jag är, som inte inser allt hon gör för mig osv , Hur mycket hon försöker , och hur ledsen hon är över att jag får henne att framstå som en dålig person.

Dom orden får jag höra varje gång när vi diskuterar om detta.

Sen verkade det som om hon fattade , Hon började ta timmar på jobbet som förr , började få ihop nästan en halvtidslön igen eller 70%.

Men då började hennes hat mot mig istället , Blir arg på allt jag gör , Börjar storbråk utan vidare.

Tex om jag glömt smörkniven i kylen på smörförpackningen så skapar hon nå drama över det, Något hon aldrig skulle gjort förr.

Så här är det varje dag nu, Hon vandrar mellan att vara:

Gullig , Börjar bråka , Börjar skrika , Gråter , Sen går hon undan när hon märker att det inte fungerar att bråka med mig , För jag är fortsatt lugn, Då kommer hon tillbaka och ber om ursäkt för hennes beteende.

Jag får nå fel i skallen snart , Det är så här nästan varje dag och har varit så senaste 2 månaderna.

Har pratat med kompisar om detta för att få råd , och dom tycker det är väldigt underligt att hon inte försöker jobba mer när hon vet att partnern är sjuk, och att istället låta partnern försörja någon som tackar nej till timmar, Hon försvarade sig själv med att det inte gör något om hon tjänar 5000kr varje månad i ett halvår , För hon ger ju mig pengar till räkningar , Men det hon inte fattar är att när hon gett mig sina 5000 till räkningar så har hon inget kvar.. och då får jag köpa mat osv hela månaden.

Senaste veckan så har hon börjat pressa mig istället , att jag ska bli frisk fortare så jag kan börja jobba igen, hon börjar "smyg" skylla våran ekonomi på mig.

För mig känns det som om hon fattat att hon inte kan utnyttja mig något mer och måste börja jobba... Så då tar hon varje tillfälle till att bråka , för att ha en anledning till att göra slut, nu när hon får en ordentlig lön för första gången på 6 månader.

Vi är båda runt 30, men hon verkar ha en hjärna som en 20 åring , om hon inte spelar dvs.

Jag är ganska säker på att jag vill göra slut med henne , Jag klarar mig bättre utan henne och hennes sätt.

Inte nog med att hon vägrar jobba , Så har hon nå sjukligt kontrollbehov / svartsjuka också , Har kommit på henne gå igenom min mobil osv , När hon jobbar så ringer hon 10 ggr om dagen och smsar 100ggr på 8 timmar, jag märker tydligt på henne hur misstänksam hon är, börjar nästan tro att det är därför hon stannar hemma istället för att jobba.. för att hålla koll på mig så jag inte är otrogen.

När jag sitter och kollar facebook på telefonen så brukar hon fråga mig om jag pratar med tjejer eller raggar.. och så har hon tagit bort vänner på min facebook utan att fråga mig , Tjejer som är mina vänner sen 10 år tillbaka.

Jag känner att jag har gjort mitt nu , Jag har försökt för länge , och hon ändrar inte på sig trots att hon säger att hon ska, Så jag är rätt säker på att jag vill göra slut.

För så som hon håller på... så kommer jag snart bli psyksjuk också och vara borta från jobbet ännu mer.

Vad hade ni gjort?

• Svar på tråden Flickvän psykar mig , Gullig och elak var om vartannat, Förstör ingenting.
  • Barbro45

Ni verkar inte ha det så bra så varför är ni fortfarande tillsammans? Släpp och gå vidare ni glr bara varandra illa om ni fortsätter.

• Anonym (-----------)

Antingen försöker hon bara utnyttja dig eller så handlar det om psykisk ohälsa av nåt slag, med henne. Låter lite så faktiskt. Att hon inte är helt frisk.

I vilket fall, eftersom du försökt länge nog utan resultat så är det inte mycket annat att göra. Än att göra slut. 

• Anonym (Kontroll)

Ja, hon tycker det är jobbigt att du är hemma själv, då hon inte kan kontrollera dig. Därför vill hon inte jobba, då du är hemma. Ta upp det med henne. Hur var hon innan du blev sjukskriven? Antar att om du tänker efter så fanns dessa tendenser redan då?!

• Anonym (Lidit)

Såna personen har inget i ett förhållande å göra det är bara du som kommer lida i slutändan om du stannar!

Det fins mängder av text å hjälp på nätet för hur en hälsosam relation bör se ut.

• Anonym (Zzzz)

Hon verkar inte må så bra med sitt kontroll behov över dig, hon måste inse att hon behöver hjälp, för hon är inte frisk i huvudet.

Hon äger inte dig.....

Du kommer bara att må sämre och sämre

• Anonym (Inte bra)

Detta låter inte hälsosamt! Hon verkar utnyttja din sårbara situation (sjukledighet) och spelar med dig... Lite som psykisk misshandel för att bryta ner dig ännu mer. Och hennes sjuka kontrollbehov känner jag igen, precis min man som förr kunde gå in på min facebook och läsa mina meddelanden samt ta bort vänner utan att jag visste om det. Alltid misstänksam om jag höll på med nånting. I slutändan visade det sig vara HAN som höll på att flörta och sexchatta med andra tjejer...

Ta dig ur denna relation så snabbt som möjligt!

• plättarmedsylt

Jag hade gjort slut. Och du säger ju att du är så gott som säker på att du vill det, så vad väntar du på?

• Bjoer

"och så har hon tagit bort vänner på min facebook utan att fråga mig " <== Eeehh...?

• Anonym (Blomman)

Låter som att hon har borderline. Läs om det och se ifall du känner igen dig? Och om det är så ,så kan jag inte säga annat än: lämna henne! Har själv varit i ett förhållande med en person med borderline och man blir så psykiskt nedbruten tillslut och det blir aldrig bättre.. Känner för dig!

• Anonym (Förvirrad)

Svarar alla samtidigt med detta inlägg.

Det känns som om hon vill hålla mig nedbruten och vill att jag ska må sämre, för att kunna kontrollera mig enklare?

Men kan man verkligen ha ett sånt hjärta av sten? Utnyttja en person som är sjukskriven ?

För att vinna VADÅ!? Jag är inte direkt miljonär.

Man blir sjukt förvirrad av denna känslomässiga bergodalbana som hon har, ena stunden jättegullig och helt underbar, sen kan hon tvärvända och få sådant otäckt hat i ögonen, stirrande kolsvarta ögon som nästan ploppar ur skallen av allt hat hon känner.

Jag brukar säga åt henne då att hon får sluta upp med sin jävla psycho blick, för jag kommer inte göra som du vill ändå.

Du ska vara jävligt tacksam istället som har fått bott här nästan helt gratis i ett halvår så vi har rensat hälften av mina sparpengar.. för att du inte jobbat.. men justja du har ju försökt , jag skrev ju klart DITT cv och så fick du trycka på SKICKA, du är värre än vad jag var när jag var 18 , mina föräldrar tjatade inte hälften så mycket på mig som jag gör med dig.

Det är vad hon brukar få höra, när jag tröttnat på hur hon är, så då blir det ilska, gråt , hat och att hon ska flytta, sen kommer hon och ber om ursäkt och skyller på allt möjligt.

Just nu när jag sitter och skriver detta så frågar hon stup i ett vad jag gör, sätter sig och stirrar på mig istället för att fortsätta kolla på sin serie som är igång vid henne, bara för att hon vill att jag ska bli irriterad.

Nu när jag inte blev det så började hon gnälla över hur tråkigt det är för henne att bara vara inomhus pga mig, ska det vara så svårt att promenera lite tyckte hon, blir du friskare av att vara hemma?

Nä sa jag, men jag skiter nog inte mindre blod för att jag går ut och går, jag är trött och har ont, har du tråkigt så underhåll dig själv, åk ner på stan och fika med en kompis eller vad som helst, var inte så beroende av mig!

Blev ett jävla liv när jag sa det ska jag sägs haha.. Nu när hon gick förbi igen så fråga hon hur jag mådde igen haha...

Jag tyckte faktiskt synd om henne förut, för hon har berättat hur hennes mamma kastade ut henne, blockerade nr osv och sa upp kontakten i ett par månader och sen kom hon tillbaka som inget hade hänt, detta beteende har hon haft flera ggr sen jag och min tjej blev ihop, gjorde vi inte som hennes mamma sa så blev vi hatade i ett par månader. Narcissist tänkte jag då.

Och nu börjar jag inse att även min tjej verkar lida av samma sak?

Varenda gång när jag har försökt lämna henne så faller hon ihop i nån patetisk ställning på golvet och bönar och ber mig att inte lämna henne, hon har ingen annan än mig , ingen mamma eller släkt som bryr sig påstår hon.

Så jag har väl inte lämnat pga att jag har tyckt synd om henne, men senast igår så ringde hon sin mamma och pratade och skrattade så jag vet inte ja..

• Anonym (J)

Men kasta ut psykfallet. Hon verkar sjukt obehaglig.

• Anonym (-----------)

Har du slängt ut henne än? Förstår inte vad du väntar på annars. Hörs ju att den där tjejen behöver vård, terapi osv, men det är nåt hon måste ta ansvar för själv vare sig hon vill eller ej.

SKit i att fundera över om hon har ett hjärta av sten, är synd om etc, ingen mening analysera henne mera. Eller fortsätt med henne o bli fattigare både ekonomiskt o känslomässigt..

Svar på tråden Flickvän psykar mig , Gullig och elak var om vartannat, Förstör ingenting.