• MKD

    Partier

    Kommer SD bli Sveriges största parti efter valet 2022?

  • Svar på tråden Partier
  • Konservativ

    Socialdemokraterna kommer bli störst med 21,5% och Sverigedemokraterna kommer att backa till 14%.

    I senaste valet fick sossarna 23% och sverigedemokraterna fick 15%. Visserligen lite annorlunda eftersom det var ett EU-val men tror du att sverigedemokraterna kan ta in ett försprång på 8 procentenheter?

  • Anonym (Man kan alltid hoppas.)
    MKD skrev 2019-06-04 05:47:22 följande:

    Kommer SD bli Sveriges största parti efter valet 2022?


    Hoppas det!
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Man kan alltid hoppas.) skrev 2019-06-04 07:16:47 följande:
    Hoppas det!
    Sänker vi bara utbildningsnivån i landet och förlitar oss på meningslösa inlägg på FB och andra ställen i stället för fakta så blir det nog så. 
  • Anonym (Bagdad Bill)

    Jag tror SD kommer att sjunka som en sten när vi nu ger dagliga käftsmällar till undergångsprofeterna och landet går bättre än någonsin. Tyvärr dras många fortfarande till propaganda, men när folk börjar se sanningen kommer de inse att Socialdemokraterna är det enda alternativet om man bryr sig om rättvisa och jämlikhet.

    Dessutom blir Moderaterna ett allt mindre lockande alternativ sedan de har förfallit moraliskt.

  • Konservativ
    Anonym (Bagdad Bill) skrev 2019-06-04 13:11:04 följande:

    Jag tror SD kommer att sjunka som en sten när vi nu ger dagliga käftsmällar till undergångsprofeterna och landet går bättre än någonsin. Tyvärr dras många fortfarande till propaganda, men när folk börjar se sanningen kommer de inse att Socialdemokraterna är det enda alternativet om man bryr sig om rättvisa och jämlikhet.

    Dessutom blir Moderaterna ett allt mindre lockande alternativ sedan de har förfallit moraliskt.


    Du är väl ironisk men våldet i förorten verkar inte avta. Kommunernas ekonomi verkar inte heller lysande och nu ska pensionsåldern höjas. EU-avgiften kommer också att bli gigantisk och det kan bara gynna SD och vänstern.

    Dessutom lågkonjunktur.

    Men jag tror inte att SD kommer att öka mycket mer.
  • Anonym (Anna)
    Konservativ skrev 2019-06-04 13:17:59 följande:
    Du är väl ironisk men våldet i förorten verkar inte avta. Kommunernas ekonomi verkar inte heller lysande och nu ska pensionsåldern höjas. EU-avgiften kommer också att bli gigantisk och det kan bara gynna SD och vänstern.

    Dessutom lågkonjunktur.

    Men jag tror inte att SD kommer att öka mycket mer.
    Volvo ökar sin försäljning det dödliga våldet är mycket lägre än på 90-talet. Vi har en fantastiskt läge för exporten och man tror att turismen kommer att slå nya rekord.

    Arbetslösheten är låg och L kanske är ute ur riksdagen - kan det bli bättre?
  • Konservativ
    Anonym (Anna) skrev 2019-06-04 14:12:09 följande:
    Volvo ökar sin försäljning det dödliga våldet är mycket lägre än på 90-talet. Vi har en fantastiskt läge för exporten och man tror att turismen kommer att slå nya rekord.

    Arbetslösheten är låg och L kanske är ute ur riksdagen - kan det bli bättre?
    Men våldet är mycket högre än på 90-talet och det gynnar SD. Det fantastiska läget för exporten tror jag när jag ser det, hört talas om lågkonjunkturen?

    Att folkpartiet åker ur riksdagen är däremot en behaglig nyhet.

    Så det finns saker som gynnar SD. Men jag tror ändå inte att de kommer att öka. Deras minimala abortmotstånd ligger dem i fatet och den koalition de lyckats skrapa ihop räcker inte.
  • Mentat
    MKD skrev 2019-06-04 05:47:22 följande:

    Kommer SD bli Sveriges största parti efter valet 2022?


    Ser inget som tyder på det. (sd):s uppgång stannade av när övriga partier sent omsider stramade åt sin migrationspolitik. Hade de gjort det tidigare hade (sd) troligen aldrig vuxit så som de gjort.
  • Konservativ
    Mentat skrev 2019-06-19 07:30:38 följande:
    Ser inget som tyder på det. (sd):s uppgång stannade av när övriga partier sent omsider stramade åt sin migrationspolitik. Hade de gjort det tidigare hade (sd) troligen aldrig vuxit så som de gjort.
    SD är helt enkelt ett enfrågeparti och när de andra antydde att de skulle strama åt så var det många som övergav SD. Att de andra partierna inte alls ville strama åt är en annan sak.
Svar på tråden Partier