• Anonym (Orolig)

    Kan inte få orgasm via penetrering

    Hej

    Jag har aldrig fått orgasm under själva penetreringsdelen under sexet utan det är under själva förspelet som jag måste få till det annars händer det inte. Jag har inga problem alls att få orgasm med en vibrator men även när jag onanerar så kan jag inte få det med en dildo/fejk kuk heller utan det är klitoris vibrator som gäller för att det ska fungera. Även fast han är omtänksam och smeker mig samtidigt så kommer jag inte, hur mycket jag än konsentrerar mig och vill.

    Trotts att förhållandet är nytt och jag kanske är nervös med honom så har jag inte fått det med tidigare partners heller.

    Finns det några tipps på att få orgasm via penetrering eller är det bara så att vissa inte kan få det?

  • Svar på tråden Kan inte få orgasm via penetrering
  • Anonym (E)

    Jag får det bara om jag samtidigt smeker mig själv eller använder en vibrator och vissa ställningar. Jag kan ibland komma när killen smeker mig men oftast inte om han samtidigt är i mig, det blir för ofokuserat smekande.

    Det är nog rätt vanligt. Så länge man kommer på nåt sätt och det är skönt så kan man utforska och testa vad som funkar.

    Vi brukar oftast göra så att vi har långa förspel, sen brukar fokus vara på mig först, ställning och smek som jag kommer av sen får han komma. Det ger bäst utdelning.

  • Barbro45

    Det är en manlig dröm att kvinnan får orgasm genom enbart genom deras penetration, att han alltså inte behöver anstränga sig ytterligare. Det måste ju vara sant för så är det ju i porrfilmer. Men om man tänker på var klitoris är belägen så inser man att det krävs en hel del teknik och insikt om kvinnans anatomi för att få till det så. De flesta män bryr sig inte om det och vi kvinnor fejkar orgasm för att mannen inte ska bli ledsen och känna sig dålig. De har lyckats bra med att få även oss kvinnor att tro att det är den enda riktiga orgasmen så att vi känner oss misslyckade och att det är oss det är fel på.

  • Anonym (E)

    Ett tips att testa är ställningar där du kan knipa ihop benen. När jag var yngre kunde jag bara komma i såna ställningar kanske pga att jag ofta onanerade med benen ihop.

    Tex på mage bakifrån eller från sidan bakifrån...

  • Anonym (Vibrator)

    Jag använder alltid vibratorägg när vi har sex. Jag kommer av kombinationen av hans kuk och min vibrator. Skulle aldrig kunna komma av endast penetration tyvärr. Det funkar bra för oss. Vissa killar har känt sig förminskade och otillräckliga av det, men inte denna. Vi njuter av sexlivet och ju mer jag får komma (oavsett hur) desto mer vill jag ha sex.

    Släpp gränserna och tänk på din egen orgasm.

  • Anonym (E)
    Anonym (E) skrev 2019-06-04 10:45:39 följande:

    Ett tips att testa är ställningar där du kan knipa ihop benen. När jag var yngre kunde jag bara komma i såna ställningar kanske pga att jag ofta onanerade med benen ihop.

    Tex på mage bakifrån eller från sidan bakifrån...


    Alltså samtidigt som du stimulerar klitoris.
  • Mr K69

    Hej orolig! Nu svarar jag som man om det är ok? Du kan andas ut för du är som alla jag legat med. Inte många gånger jag lyckats ge henne orgasm bara genom penetration utan det måste till fingrar för det. Men det finns ett trix som kan funka ibland. Istället för att bara vanligt in - ut i missionären så kan han när han är längst in i dej istället gnida sitt blygdben uppåt och neråt mot din klitta, kan funka på vissa. Kan ju vara värt att pröva men det måste du nog förklara för honom att du vill testa.

  • Anonym (Kvinna36)

    Jag har samma problem och det har i många år gjort mig ledsen. I dagens läge har jag som tur accepteterat att det är så min kropp fungerar. När jag läste upp om ämnet märkte jag att den största delen kvinnor inte kan komma av enbart penetrering. De som kan komma av det är undantagena och inte tvärtom. 

    Istället för att lägga ner en massa tid på att fundera hur du kan komma genom penetrering kanske du och din partner kunde ha mera glädje av att komma på ställningar och sätt som ger dig klitoris stimulands medan ni har sex.  Glad

  • Mr K69

    Jo glömde säga att många män faktiskt går igång på att se henne smeka sej själv också samtidigt, so go for it

  • Feliciaeberstein

    Tack alla för era svar ! Det är skönt att veta att jag inte är ensam om det ????

    Det har verkligen stressat mig för det stör honom lite att jag inte kommer när vi har sex, han är superbra i sängen (enligt min smak) och även om jag inte kommer officiellt så känner jag mig tillfredsställd typ när vi är klara.

    Men jag ska prata med honom om bättre/längre förspel eller vibrator för jag tror att det är vad som behövs.

  • Anders 386
    Barbro45 skrev 2019-06-04 10:44:48 följande:

    Det är en manlig dröm att kvinnan får orgasm genom enbart genom deras penetration, att han alltså inte behöver anstränga sig ytterligare. Det måste ju vara sant för så är det ju i porrfilmer. Men om man tänker på var klitoris är belägen så inser man att det krävs en hel del teknik och insikt om kvinnans anatomi för att få till det så. De flesta män bryr sig inte om det och vi kvinnor fejkar orgasm för att mannen inte ska bli ledsen och känna sig dålig. De har lyckats bra med att få även oss kvinnor att tro att det är den enda riktiga orgasmen så att vi känner oss misslyckade och att det är oss det är fel på.


    Instämmer i princip helt. Många män mår dåligt över att dom inte kan ge sin partner orgasm av samlaget, dom är precis lika förda bakom ljuset som dom flesta kvinnor. Vi är alla lurade, men ingen fattar egentligen var lögnen kommer ifrån? Jag kan väl ana att män varit upphov till den här myten, skulle vara intressant att forska mer om hur den uppkommit?
Svar på tråden Kan inte få orgasm via penetrering