• Anonym (Då var tanten ett faktum:()

Mjuka sladdriga tantarmar?

Ni som vet vad jag talar om. När drabbades ni och hur klär ni er numera?
    Mina kom väldigt snabbt strax efter 50 och gick från muskulösa och vältränade till plufsiga, gropiga dallriga praktiskt taget över ett par månader. Högst ett år tog det nog. Fort mensen försvann fick jag denna konsistens över armar och ben vilket gjort mig otroligt självmedveten och deprimerad, speciellt över armarna eftersom det var det snyggaste jag hade på min kropp och jag vill kunna vara fin i ärmlösa toppar. Ser många damer med samma typ av armar och värre som har sommartoppar och ser ganska obrydda ut men jag vill bara dölja mina gäddor.

Tar tacksamt emot tröst och tips. Kan tänka mig att det kommer upp ett och annat träningstips i en sån här tråd. Men har tränat hela livet och inget biter på den nya huden. Musklerna finns där men det är allt som börjat hänga som inget råder bot på?

• Svar på tråden Mjuka sladdriga tantarmar?
  • Anonym (!)

Hej!

Jag är ledsen att säga det, men det enda du kan göra som fungerar är att operera bort den överflödig huden. Jag förstår att det känns för jävligt. Jag har själv alldeles för stora bröst för min kropp. Operation är den enda lösningen för mig med. Jag funderade länge på att operera mig men jag har kommit fram till att det finns så mycket annat jag kan göra för pengarna. Utseendet är inte allt här i livet. 

Mitt enda råd till dig är att acceptera dina armar och köpa kläder du känner dig bekväm i så att du slipper tänka på armarna i onödan. 

Hoppas du hittar något snyggt att ha på dig och att du får en trevlig sommar. 

• Anonym (Då var tanten ett faktum:()
    Anonym (!) skrev 2019-06-04 18:59:09 följande:

Hej!

Jag är ledsen att säga det, men det enda du kan göra som fungerar är att operera bort den överflödig huden. Jag förstår att det känns för jävligt. Jag har själv alldeles för stora bröst för min kropp. Operation är den enda lösningen för mig med. Jag funderade länge på att operera mig men jag har kommit fram till att det finns så mycket annat jag kan göra för pengarna. Utseendet är inte allt här i livet. 

Mitt enda råd till dig är att acceptera dina armar och köpa kläder du känner dig bekväm i så att du slipper tänka på armarna i onödan. 

Hoppas du hittar något snyggt att ha på dig och att du får en trevlig sommar. 

Tack för din tid och dina råd. Du har nog rätt i att operation är enda lösningen när huden börjat ge upp. För jävligt!!! Bröst verkar roligare än gäddhäng och mer populärt;) Vi får väl försöka acceptera oss själv som du säger.

Ha en fin sommar själv!
  • Anonym (Dallertanten)
    Anonym (Då var tanten ett faktum:() skrev 2019-06-04 17:58:20 följande:

Ni som vet vad jag talar om. När drabbades ni och hur klär ni er numera?

Mina kom väldigt snabbt strax efter 50 och gick från muskulösa och vältränade till plufsiga, gropiga dallriga praktiskt taget över ett par månader. Högst ett år tog det nog. Fort mensen försvann fick jag denna konsistens över armar och ben vilket gjort mig otroligt självmedveten och deprimerad, speciellt över armarna eftersom det var det snyggaste jag hade på min kropp och jag vill kunna vara fin i ärmlösa toppar. Ser många damer med samma typ av armar och värre som har sommartoppar och ser ganska obrydda ut men jag vill bara dölja mina gäddor.

Tar tacksamt emot tröst och tips. Kan tänka mig att det kommer upp ett och annat träningstips i en sån här tråd. Men har tränat hela livet och inget biter på den nya huden. Musklerna finns där men det är allt som börjat hänga som inget råder bot på?

Hallå, här är en till. Deprimerande var ordet, ja. Jag brukade också vara fast med slanka och vältränade muskler och snygg kropp. Nu ser jag för jävligt ut, rent sagt.

Operera sig vill man ju inte heller, ärren kommer se för hemska ut och sånt där blir aldrig riktigt snyggt ändå. Massa slöseri med pengar, smärta och tid.

Jag vet inte riktigt vad man gör, man får hoppas på att tiden läker alla sår och man lär sig att acceptera sitt nya jag. jag är då verkligen inte där än, jag hatar min kropp.
  • Anonym (Tant)

Armarna är inte roliga längre men rumpan min är betydligt sladdrigare. Känns som 2 wobblande geléklumpar där bak. Lår och mage är inte samma som när jag var 30 heller.

• Anonym (A)

Jag är "bara" 45 men har haft det så länge. Gick upp i vikt under några år och när jag sen gick ner så blev det sladder kvar. Hade aldrig tränat och speciellt inte armarna så det blev bara häng av allt. Benen är inte bättre dem när de är i rörelse. Ser ut som en riktig gammeltant på språng.

Svar på tråden Mjuka sladdriga tantarmar?