• Lulea123

BF februari 2020

Hallå, hallå!

Är 36år och gravid för första gången. Senaste mensen var 10/5, ägglossning 21/5 och plussade 6/6.

Eftersom man räknar från senaste mensen så har jag och BM räknat att jag är i v7+6. Nu var jag på ett extra UL eftersom jag har haft små blödningar till och från under 1,5 veckor. Läkaren sade att det inte är ett pågående missfall men hon sade att embryot verkade vara i vecka 5+? (kommer inte ihåg vad hon sade). Nu ska jag göra UL om 14 dagar igen för att se om det växer. Så inte överväldigande bra eller dåliga nyheter. Så min fråga, kan det bara saknas 2v sådär? Kan det i så fall bero på att jag hade ägglossning den 21/5, att ägget kanske inte fastnade direkt efter det?

Vet inte om jag ska vara positiv eller om jag ska ställa in mig på abort ????

• Lulea123

Jo, jag känner att oddsen är lite emot mig, men jag hoppas verkligen att det visar sig livsdugligt :)

Eftersom embryot var ungt, vecka 5+ så hörde hon inget hjärta, hon sade att det är normalt.

Anledningen till att jag vet när jag hade ägglossning är att jag testat varje månad i över ett år, så även denna gång. Allt för att maximera chansen att bli gravid. :)

Jag är realist men man kan ju inte låta bli att hoppas. :)

• Lulea123

@Irene122:

Har blött ordentligt, med klumpar och ordentliga kramper hela helgen. Det har varit sängläge som gällt.

Var nu till gynjouren idag och en läkare genomförde ultraljud. Han visade skärmen och förklarade att han bara kunde se en skrumpen hinnsäck och inget foster. Han skrev ut cytotec, eftersom min blödning redan var igång skulle jag bara ta oralt 2st när jag kom hem och 2st till kvällen.

Nu hemma börjar tankarna snurra, enligt förra läkaren såg det ok ut. Förutom att det diffade 2veckor mot mensen (Stämde dock bra mot ÄL). Hon kunde se hinnsäck som motsvarade 5+6 veckor och ett svagt eko på 2mm (vilket ska stämma enligt tabell). Eftersom det var så tidigt kunde hon inte se några hjärtslag. Vi skulle boka tid för uppföljning 10-14 dagar senare.

Tänk om det är fel diagnos på VUL idag? De ska väl eg genomföra 2st VUL/UL för att bekräfta missfall innan Cytotec? Har ju läst några trådar där man haft samma symptom som jag och det ändå visat sig att de var gravida...

• Lulea123

Då var det bekräftat, det blev ett missfall. Tog ett grav.test idag på morgonen och noterade att styrkan på sträcket minskat Var även på ett extra VUL i em som bekräftade att embryot/hinnsäcken är borta.

Ska ta Cytotec för att få ut de sista resterna. Sedan blir det ägglossningstester för hela slanten och nya försök

Försöker tänka positivt och se framåt.

Tack alla som orkat svara på mina oroliga funderingar!

Lycka till alla ni andra!

• Lulea123

LindaV1985:

Tack! Mår förhållandevis bra. Försöker tänka framåt och inte gräva ned mig. Tänker det var bra att det var så tidigt ändå. Tänker det hade varit jobbigare om det hänt senare.

Jag får byta grupp bara och sikta på BF 2020-03 eller nåt

Svar på tråden BF februari 2020