• Anonym (Nyfiken)

    Oattraktivt att en man gråter?

    www.familjeliv.se/forum/thread/79646877-pa-vilket-satt-borde-man-grata

    I den där tråden jag länkar till så skriver andra användare att det är tydligen oattraktivt att en man gråter. Om kvinnan skulle råka ha några romantiska intressen för mannen så skulle hon tydligen tappa all intresse på grund av att mannen gråter. Hur hög är majoriteten av kvinnor som tycker detsamma?

    Är det egentligen inte fint att mannen prata och dessutom lyckas bli emotionell av sig, att mannen kanske går därifrån får ni gärna skriva om vad ni tycker om det. Jag tycker sådant beteende kan vara normalt. Att mannen öppnar upp sig, ger inte det ett gott tecken på att denne känner sig trygg med den personen han kommer fram till just för att han valt att prata just med den specifika människan. Det måste ju ge ett gott tecken på att mannen känner sig bekväm och trygg med er.

    Skall alltså en man som känner känslor för en kvinna undvika att gråta inför henne innan de inlett ett förhållande? Jag tycker det är kanske normalt att man väljer att prata om sina besvär med den människan man känner känslor för, just för att man känner sig kanske som tryggast med den människan. Att man kanske gråter, måste ju innebära att mannen bär på tunga saker och faktiskt får en större förståelse att han mår inte så jättebra kanske. Att han springer iväg, måste nog inte bero på att han känner sig otrygg med er, annars skulle han nog inte valt att prata med er från början. Men det kanske sker sådant som en reflex egentligen, speciellt om människan inte gråtit på ett tag?

    Eller vad känner ni?

    Vad känner ni om allting?
    Är det oattraktivt att mannen gråter?

  • Svar på tråden Oattraktivt att en man gråter?
  • smulpaj01
    Långbenopluto skrev 2019-06-06 07:57:44 följande:

    Det beror på anledningen till varför mannen gråter.


    Japp, håller med! Anledningen är a och o.
  • Anonym (Tjejkompisen)

    Har han en bra anledning att gråta är det attraktivt att visa känslor.

  • Anonym (C)

    Ja det är oattraktivt när en man gråter. Men beroende på anledning kan man lättare överse med det.

  • Anonym (Nyfiken)
    Långbenopluto skrev 2019-06-06 07:57:44 följande:

    Det beror på anledningen till varför mannen gråter.


    smulpaj01 skrev 2019-06-06 08:01:08 följande:
    Japp, håller med! Anledningen är a och o.
    Anonym (Tjejkompisen) skrev 2019-06-06 08:31:54 följande:

    Har han en bra anledning att gråta är det attraktivt att visa känslor.


    Anonym (C) skrev 2019-06-06 08:57:43 följande:

    Ja det är oattraktivt när en man gråter. Men beroende på anledning kan man lättare överse med det.


    Så om han skulle gråta för en fånig sak som att han har blivit bestulen på sin cykel är en oattraktivt. Men om han gråter för sin trasiga familj, liksom utgå från att han brutit kontakten med sin familj men ändå känner dålig samvete och känner att han både egentligen vara där för sin familjemedlem som brukar narkotika men har valt att bryta kontakten just för att det inte fungerar med våldsamheterna och annat.

    Men är oroad för en familjemedlem och kanske slutligen öppnar upp sig och faller i tårar. Är det en tillräcklig bra anledning?
  • Anonym (...)

    Jag tycker inte att det är ett dugg oattraktivt.. Men visst, gråter han åt allt hela tiden så hade jag ju tyckt det var jävligt märkligt. Men så tror jag inte heller att en man uppskattar en kvinna som lipar för ingenting..

  • Anonym (Tjejkompisen)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2019-06-06 09:52:49 följande:

    Så om han skulle gråta för en fånig sak som att han har blivit bestulen på sin cykel är en oattraktivt. Men om han gråter för sin trasiga familj, liksom utgå från att han brutit kontakten med sin familj men ändå känner dålig samvete och känner att han både egentligen vara där för sin familjemedlem som brukar narkotika men har valt att bryta kontakten just för att det inte fungerar med våldsamheterna och annat.

    Men är oroad för en familjemedlem och kanske slutligen öppnar upp sig och faller i tårar. Är det en tillräcklig bra anledning?


    Ja just så.
Svar på tråden Oattraktivt att en man gråter?