• Colourfulrainbow

Här spelas det arabisk musik på Sveriges nationaldag. Hos er också?

Lyssnar på en trevlig orkester, svenska låtar. Jag tar en runda, kommer tillbaka då är det arabisk musik och sång. På Sveriges nationaldag. Varför? Idag firar vi Sveriges nationaldag.

• Svar på tråden Här spelas det arabisk musik på Sveriges nationaldag. Hos er också?
  • Anonym (?)

Får man enbart spela svensk musik idag?

• Anonym (Moder Svea)

Här spelas svensk musik allena.

Vet dock att muslimerna firar eid eller vad det heter. Bör dock tonas ner på vår nationaldag som definitivt ska ha högsta prio.

• Anonym (4 juli?)

Våra grannar spelar amerikansk rock...

• Drottningen1970

Här spelade John Lundvik, sjöng på engelska på själva nationaldagen. En skandal utan dess like. Jag är kränkt.

Allt utom nyckelharpa är fullständigt oacceptabelt,.. fast den kommer ju från Tyskland .. Nästa år blir det till att spela på läpparna helt enkelt.

• Anonym (Flaggans dag)

Skönt med en ledig dag, så var det inte förr i tiden på Svenska Flaggans dag.  Finns ingen lång tradition av en Svensk Nationaldag utan det är en efterkonstruktion.

Vi gör väl som de flesta  - grillar, har picknick, fixar lite ute. Lite längre bort är det värsta pådraget med marknadsstånd, grillat och öltält, aktiviteter för de små, säkert musik till kvällen. Kö för att komma fram med bilen förbi parkeringsvakterna, som ville ha betalt men jag inte vill betala, till postombudet och inte parkera på gästparkeringarna de gjort i ordning för firande familjer som vallfärdat till denna historiska plats.

Platsen har tysk anknytning så nyckelharpa går väl an om SverigeVännernas moralpolis kommer förbi. Annars är det väl som Drottningen säger, bönderna får spela på läpparna helt enkelt

• Anonym (Ja)
    Colourfulrainbow skrev 2019-06-06 13:36:41 följande:

Lyssnar på en trevlig orkester, svenska låtar. Jag tar en runda, kommer tillbaka då är det arabisk musik och sång. På Sveriges nationaldag. Varför? Idag firar vi Sveriges nationaldag.

Byt bostadsområde? Var bor du om det spelas arabisk musik?
  • Anonym (G)

Mina grannar spelar brittisk punk.

Själv lyssnar jag på Förklädd Gud.

• Anonym (Landsförädare)

Jag har spelat New order och Duran Duran idag.

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt till alla svärjevänner. Har livets hårda skola också lovdag idag?

• Sudoku
    Anonym (G) skrev 2019-06-06 14:54:41 följande:

Mina grannar spelar brittisk punk.

Själv lyssnar jag på Förklädd Gud.

Ett fint svenskt verk baserat på den grekiska mytologin.

Själv lyssnar jag på musik av Hugo Alfvén idag.
  • Colourfulrainbow
    Anonym (?) skrev 2019-06-06 13:39:27 följande:

Får man enbart spela svensk musik idag?

Jag är på ett nationaldagsfirande för att fira idag. Frågan är varför det ska spelas arabisk musik på ett svenskt nationaldagsfirande.
Svar på tråden Här spelas det arabisk musik på Sveriges nationaldag. Hos er också?