Inlägg från: Superdupernice |Visa alla inlägg
  • Superdupernice

    Min make snackar skit om mig

    Har precis fått reda på att min egna man pratar skit om mig både till vänner och sina egna föräldrar. Mina svärföräldrar som jag träffar flera gånger i veckan och trodde jag hade en bra relation med. Min man har sms konversation med sin mor Ang mig där han skriver helt sjuka saker att jag är ett jävla äckel ego, en jävla skithög, att han vill komma dit för att slippa mig ett tag. Att han inte står ut med mig en sekund till osv Och hans mamma svarar med att "är du förvånad?" " dags att sätta ner bägge fötterna" (!!! Vilket tyder på att han måste pratat massor om mig länge eftersom hon skriver sådär!!) m.m det framkommer även att han berättat/berättar om mitt privatliv, väldigt personliga saker som han vet i förtroende och sagt att han aldrig skulle prata med någon om. Jag är helt chockad men kan inte säga nåt eftersom jag råkade se detta i hans mobil, och det är inte okej att läsa sms i smyg. Jag försöker verkligen rannsaka mig själv om vad jag gjort för fel vilket jag ofta gör när han säger hur dålig jag är, men jag viger verkligen mitt liv åt mina barn och min man och hem så det känns så kränkande att han gör så här bakom min rygg när han sagt att han aldrig pratar om oss när vi tex tjafsar (som alla par gör).. till saken är att han är allvarligt sjuk så jag kan inte dra igång nåt stort nu..men känslan...är hemsk! Vad skulle ni gjort?

  • Svar på tråden Min make snackar skit om mig
  • Superdupernice
    Playerone skrev 2019-06-06 20:39:25 följande:

    Hej..på vilkey sätt är din man sjuk? Så som din man gjort är verkligen inte ok. Jag förståa att du inte kan säga nåt pga av att du gått igenom hans mobil, men vete fan om inte jag hade gjort det ändå. Bara för att han är sjuk är det inte ok stt behandla dej såhär ????


    Han har prostatacancer och är rätt dålig just nu. Nej det är absolut inte okej att vara elak på ett sånt här sätt. Känns som allt förtroende bara försvann...men jag vill inte dra igång bråk och skilsmässa nu då det är tillräckligt hemskt med hans sjukdom och ovisshet kring den. men jag är sååå förbannad och ledsen och förvånad.
  • Superdupernice
    Sisisisi skrev 2019-06-06 20:49:38 följande:

    Jag skulle börjat planera för att flytta ifrån honom. Spara undan pengar, fixa bostad. Sen när du har ordnat för dig så berättar du för honom att du kommer att lämna honom. Att han är allvarligt sjuk skulle jag faktiskt inte bry mig om. Han bryr sig ju uppenbarligen inte om dig :(

    Hur gamla är barnen?


    Ja dom tankarna har också farit genom mitt huvud. Men det är inte så enkelt.. barnen är 5 7 och 12 år. Jag förstår inte hur han kan säga sådär om mig ens. Jag skulle aldrig säga ett ont ord om honom. jag lägger ut familjebilder på fb och hans föräldrar kommenterar så gulligt, dom bjuder över mig på fika utan honom ofta osv osv sen pratar dom så där om mig! Min man sa senast i morse att han kände sig nykär och köpte hem blommor. Helt sjukt. Jag fattar ingenting.
  • Superdupernice
    Sommarskuggan skrev 2019-06-06 20:55:41 följande:

    Varför ska du bry dig om hans sjukdom när han inte ens vill ha dig där? Är du säker på att han är så sjuk som han säger? Han verkar ju inte vara en bra man och han kanske manipulerar dig?


    Det märkliga är att jag aldrig fått följa med till läkaren en enda gång. Dom gångerna han lovat att jag ska få följa med (jag tjatar om det för jag vill vara ett stöd och även ställa frågor om cancern m.m) så råkar han alltid få tid när jag är bortrest eller så glömmer han säga till. O andra sidan ser jag ju att han tar mediciner mot illamående m.m samt hans biverkningar så sjuk måste han ju vara. Men allt känns så skumt nu. Vet inte vad jag ska tro.

    Han är så kärleksfull hemma förutom när han får sina små vansinnesutbrott (kort stubin) så jag känner mig älskad och trodde allt var bra. Så sjukt!
  • Superdupernice
    zapi skrev 2019-06-06 22:18:25 följande:

    Men säger han alltså samma saker till dig in front of you när han är arg eller har du aldrig hört detta från honom förrän du läste det på hans telefon? För om han sagt dessa saker till dig förut är det inte innehållet i sig du är chockad över utan det faktum att han säger det till andra? Eller är det både en chock men innehållet i sms:en och att han skriver sånt till andra?


    Han kan säga såna saker när han blir arg (vilket han blir ofta och för små saker som han inte blev arg för dagen innan tex) jag blir chockad över att han alltid påstår sig vara ärligheten själv och aldrig pratar om oss men berättar allt och mer därtill om mig till andra.
  • Superdupernice
    Tow2Mater skrev 2019-06-06 22:41:42 följande:

    Tar han medicin och träffar läkare for en psykisk sjukdom som forändrar hans beteende  (ev medicinbiverkning) och inte cancer och ljuger for dig om det..? fast det forklarar ju inte mammans beteende, om hon inte bara kanske vet om hans tillstånd och spelar med for att inte gora det värre..... vad heter hans mediciner? googla dem.


    Nej han är sjuk det vet jag. Har hört han prata med läkaren om tumörer m m samt äter han medicin mot kräkningarna och andra biverkningar så det ljuger han inte om. Men att han vill utesluta mig från allt rörande han känns konstigt.
  • Superdupernice

    Jag konfronterade honom imorse. Lugnt och sakligt frågade jag frågor om vad han sagt till sina föräldrar och vänner om mig . Han ljög mig rakt upp i ansiktet och menade på att han aldrig säger nåt och att jag får berätta själv för folk det som jag vill att andra ska veta. Jag berättar då vad jag sett i telefonen. Hans reaktion: svart i blicken, vansinnigt arg, skriker att jag har kränkt honom att jag ska hålla käften dra åt helvete din jävla idiot och sen åkte han hemifrån.

    Jag åkte till hans föräldrar och berättade vad jag läst. Jag berättade även för dom om hur han behandlar mig när han är arg och att saker som han sagt inte är sanna. Hur kärleksfull han varit hemma samma dagar han skickat såna sms till sin mamma osv osv. Dom blev rätt snopna.

  • Superdupernice
    JodiBabe skrev 2019-06-07 17:29:44 följande:

    Wow! Grymt! Vad cool du är! Power till dig!!

    Verkligen strongt.

    Din man har stora aggressionsproblem. Frågan är om du vill leva med en sådan. Men det är ju såklart en senare fråga.

    Nu har du tagit steg 1 och visar självrespekt!


    Tack snälla! Ja det känns skönt att ha frontat honom och varit ärlig med vad jag känner inför det. Tråkigt bara att han inte ens kan visa ett uns av ånger. Bara ilska.
  • Superdupernice
    zapi skrev 2019-06-07 20:34:46 följande:

    Åhh vilken härligt skön känsla att läsa detta inlägg att du konfronterat dem alla (fast jag fattar att du inte mår bra, men ändå, så starkt av dig).

    Vad händer nu? Har din man kommit hem? Vad sa hans föräldrar lite mer exakt?


    Tack! Jag hade hoppats på nån form av ånger från hans sida men bara ilska. Han sparkade sönder en plastlåda mot min bil när jag skulle köra iväg när han kom hem (skulle iväg på träning) och det kändes riktigt olustigt att han var så arg. Barnen såg helt chockade ut. sen när jag kom hem stack han ut direkt. Hade snyggade till sig och gick istället för att ta bilen. Så jag antar han ska ut och dricka. Vilket känns konstigt när man går på cytostatika..

    Hans föräldrar höll med om att han ju alltid haft kort stubin och att dom bara hört hans version men sen råkade jag höra när mamman pratade med min man i telefon när jag var där och hon sa upprört "men varför tog du inte bort meddelandena?!!" Och " nej det ska du ju såklart inte behöva acceptera!" När hon inte visste att jag hörde..Så jag antar att dom ändå köper hans snack men säkerligen funderar i efterhand. Mamman sa att hon faktiskt sagt åt honom att vi kanske borde bo isär och se om det blir bättre istället för att bråka varje dag från morgon och kväll. Vilket vi inte ens gör! Men han har fått dom att tro det. Sinnessjukt. Och hans beteende nu är ännu sjukare. Bara ilska och drar hemifrån. Nä fy fasen detta känns inte som det kommer kunna repareras faktiskt.
  • Superdupernice
    Fru Darcy skrev 2019-06-07 23:17:03 följande:

    Har han alltid haft kort stubin och reagerat med ilskna utbrott när du inte viker ner dig? Eller är det något som har kommit på senare tid?


    Han har nog alltid varit sån egentligen men jag brukar inte orka fullfölja diskussioner eller bråk eftersom han alltid blir just så oproportionerligt arg
  • Superdupernice
    Swagger skrev 2019-06-08 09:48:00 följande:

    När han kom hem? Hur länge är han sådär arg?


    Ja alltså när han kom hem så åkte jag :) jag vet inte hur länge. Han var ännu värre i morse. Jag är en hora och psykopat som kollat i hans telefon och vi ska skilja oss.. Ja jösses..
  • Superdupernice
    JodiBabe skrev 2019-06-08 10:11:04 följande:

    Ja men nu är det nog! Man har bara ett liv, vill man ha det med en sådan?

    Sedan tror jag att hans familj aldrig kommer sluta vara på hans sida, så mer än att säga din version av historien, som du gjort,  kan du inte göra. Det är bara att beklaga att de varit så falska mot dig, men tror tyvärr inte det finns så mycket mer att hämta hos dem.


    Du har rätt. Nu får det vara nog. Vi kommer att skilja oss och det kommer kännas för jävligt och ett stort misslyckande men det här fungerar inte längre. Tack för dina svar <3
  • Superdupernice
    zapi skrev 2019-06-08 11:48:24 följande:

    Ok. Så allt fokus är bara att du kollat i hans telefon?! Ingen kommentar från hans sida varför han skrivit som han gjort om dig till vänner och familj? Bara du som gjort fel enligt honom?


    Ja precis. Bara mitt fel. Jag frågade idag hur han kunde vara så arg när det är han som kränkt och svikit mig, men hans svarta blick var hatisk och han skrek bara att jag var en hora och psykopat som skulle hålla käften. Mogen som få..5 barns far och make. Känns stabilt.
Svar på tråden Min make snackar skit om mig