Inlägg från: Anonym (Another One) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Another One)

Knull

Anonym (Camilla) skrev 2019-06-13 17:33:07 följande:
    Varken omdömes eller empatilös. Kan väl ha hänt någon gång att jag tänkt och då dragit mig ur. Men vi är två om det. Hans slutliga ansvar att vara otrogen. Jag behöver inget medgivande mer än från honom. Orsaken till hans val lägger jag mig inte i. Kanske han ljög om sitt civilstatus? Kanske han är en av de män som låter vigselringen glida ner i byxfickan. I vissa branscher är det snudd på kutym att ha en extra dam, eller två. Fruar får inte reda på det utan har sin sociala och ekonomiska trygghet. Win-win i vissa spel.

Vem dömer du värst? Jag som singel älskarinna eller honom som gift och otrogen? Var går gränsen?

Men framför allt - vem är du att döma??

Fy fan för folk säger jag också!

Om du väljer att medverka i en otrohet där du vet om att han har fru och "barn?", är det då inte lite hyckleri att ta på sig offerkoftan och gnälla för att andra dömer?  Jag instämmer att det är mannen som bär skulden, men du väljer att delta trots att du i nuläget vet om hans sociala status, och då är man inget offer.

Hur skulle du själv känna inför faktum att din man höll sig med flera andra kvinnor när du bildat familj? Jag tror du blir lite inkonsekvent i frågan om trohet då.

Angående omdömeslös så kanske man inte ska basunera ut sin otrohet med stolthet på ett öppet diskussionsforum, och tro att man kommer undan kritik. 

• Anonym (Another One)
    Anonym (Another One) skrev 2019-06-13 18:44:12 följande:

Om du väljer att medverka i en otrohet där du vet om att han har fru och "barn?", är det då inte lite hyckleri att ta på sig offerkoftan och gnälla för att andra dömer?  Jag instämmer att det är mannen som bär skulden, men du väljer att delta trots att du i nuläget vet om hans sociala status, och då är man inget offer.

Hur skulle du själv känna inför faktum att din man höll sig med flera andra kvinnor när du bildat familj? Jag tror du blir lite inkonsekvent i frågan om trohet då.

Angående omdömeslös så kanske man inte ska basunera ut sin otrohet med stolthet på ett öppet diskussionsforum, och tro att man kommer undan kritik. 

Glömde skriva att det endast är synd om hans fru och ev, barn.  
  • Anonym (Another One)
    Miss Sunny skrev 2019-06-17 18:09:21 följande:
    Sådär tänker jag också ibland.  Känna sig som den utvalde rovdjurhonan, som den unga starka hanen har kämpat för. Härlig känsla.
    Vilken motsägelse. Du kan ju inte den utvalda om du bara är nr 2. 
  • Anonym (Another One)
    Miss Sunny skrev 2019-06-17 18:30:30 följande:
    Hallå !  Gör di dig dum eller ??   Fantasera, vet du vad det är för nåt eller ?

Ja, du (ni) kan för all del ägna dig åt fantasier och önsketänkande om att vara den utvalde. Oansett det faktum att det är att ägna sig åt självbedrägeri, då sanningen är att du varken är den utvalde eller den oersättliga. Men men...var och en blir salig på sin fason.

Svar på tråden Knull