• Anonym (undrar)

Hur få bort solkrämsfläckar?

Någon som vet hur man får bort solkrämsfläckar på kläder? Går ej bort i tvätten.

• Svar på tråden Hur få bort solkrämsfläckar?
  • Anonym (undrar också)

Puffar upp tråden för jag vill också veta. Jag har alldeles för många vita blusar med fula bruna märken på kragen.

• Anonym (??)
    Anonym (undrar också) skrev 2019-06-08 11:25:50 följande:

Puffar upp tråden för jag vill också veta. Jag har alldeles för många vita blusar med fula bruna märken på kragen.

Är det typ brun utan sol du använder?

Varför använda det i samband med vita kläder,  och varför ha det på när du ändå ha kläder på dig?
  • Anonym (undrar också)
    Anonym (??) skrev 2019-06-08 12:30:16 följande:
    Är det typ brun utan sol du använder? Varför använda det i samband med vita kläder,  och varför ha det på när du ändå ha kläder på dig?

Nej, vanlig solskyddskräm ger bruna fläckar på kläderna tyvärr. Jag har såpass känslig hud att jag måste smörja exakt all hud som är exponerad och då blir det ett litet överlapp vid kragen. Jag har vita, löst sittande kläder för att det är det som är svalast i sommarhettan.
  • Anonym (??)
    Anonym (undrar också) skrev 2019-06-08 12:43:22 följande:

Nej, vanlig solskyddskräm ger bruna fläckar på kläderna tyvärr. Jag har såpass känslig hud att jag måste smörja exakt all hud som är exponerad och då blir det ett litet överlapp vid kragen. Jag har vita, löst sittande kläder för att det är det som är svalast i sommarhettan.
    Har aldrig varit om  att vanligt solskydd skulle ge fläckar på kläder. 

Använd inte vita kläder, håll dig  mer i skuggan, använd solhatt, undvik solen mitt på dagen.
  • Anonym (undrar också)
    Anonym (??) skrev 2019-06-08 12:47:02 följande:
    Har aldrig varit om  att vanligt solskydd skulle ge fläckar på kläder.  Använd inte vita kläder, håll dig  mer i skuggan, använd solhatt, undvik solen mitt på dagen.

Tack, men jag vill ha fläckborttagningstips. Hur man skyddar sig mot solen vet jag bättre än de flesta.
  • Anonym (undrar)
    Anonym (undrar också) skrev 2019-06-08 12:43:22 följande:

Mina vita kläder blir gula av solkrämsfläckar.
  • Anonym (undrar)
    Anonym (??) skrev 2019-06-08 12:47:02 följande:

Har aldrig varit om  att vanligt solskydd skulle ge fläckar på kläder. 

Använd inte vita kläder, håll dig  mer i skuggan, använd solhatt, undvik solen mitt på dagen.

Solkräm ger hemskt fula fläckar även på kläder som inte är vita. Har en svart tröja som blivit förstörd för att det kommit lite solkräm på den, men på den blev fläckarna vita.
  • Anonym (??)
    Anonym (undrar också) skrev 2019-06-08 13:04:23 följande:

Tack, men jag vill ha fläckborttagningstips. Hur man skyddar sig mot solen vet jag bättre än de flesta.
    Det var inte förslag på hur du skulle undvika solen utan på hur du undviker att få fula fläckar på vita kläder.
  • Anonym (??)
    Anonym (undrar) skrev 2019-06-08 13:50:04 följande:
    Solkräm ger hemskt fula fläckar även på kläder som inte är vita. Har en svart tröja som blivit förstörd för att det kommit lite solkräm på den, men på den blev fläckarna vita.
    Men smörjer du inte in krämen ordentligt?

Finns ju ingen anledning att ha en massa solkräm när du väl tar på dig kläderna. Tvätta dig innan du klär på dig, eller torka  av överflödig solkräm. Måste du använda så tjockt lager av kräm, så använd täckande kläder istället för en massa kräm.
  • Anonym (undrar)
    Anonym (??) skrev 2019-06-08 14:00:53 följande:

Men smörjer du inte in krämen ordentligt?

Finns ju ingen anledning att ha en massa solkräm när du väl tar på dig kläderna. Tvätta dig innan du klär på dig, eller torka  av överflödig solkräm. Måste du använda så tjockt lager av kräm, så använd täckande kläder istället för en massa kräm.

Jag smörjer in krämen ordentligt och använder lite solkräm. Men det är OT. Startade tråden för att jag ville se om någon visste hur man får bort fläckar.
  • Anonym (Yina)

Nu vet jag inte om det här funkar på just solkräm. Jag använder super 10 (googla så ser du var man kan köpa). Gnider in det outspätt på fläcken innan tvätt. Har använt det i 10 år och det har tagit alla fläckar, även barnens. Det måste dock strykas på innan man tvättar. Har hört stt yes diskmedel också är bra om det används på samma sätt men aldrig provat.

• Anonym (Yina)

Nu vet jag inte om det här funkar på just solkräm. Jag använder super 10 (googla så ser du var man kan köpa). Gnider in det outspätt på fläcken innan tvätt. Har använt det i 10 år och det har tagit alla fläckar, även barnens. Det måste dock strykas på innan man tvättar. Har hört stt yes diskmedel också är bra om det används på samma sätt men aldrig provat.

• Anonym (undrar också)
    Anonym (Yina) skrev 2019-06-09 09:57:18 följande:

Jag googlade och det verkar ju vara ett riktigt monstermedel! Vi får se om jag vågar prova ... Tack för tipset!
  • Anonym (undrar)
    Anonym (Yina) skrev 2019-06-09 09:57:18 följande:

Tack så mycket för tipset! Det ska jag prova nu :)
Svar på tråden Hur få bort solkrämsfläckar?