Inlägg från: Anonym (??) |Visa alla inlägg
  • Anonym (??)

Hur få bort solkrämsfläckar?

Anonym (undrar också) skrev 2019-06-08 11:25:50 följande:

Puffar upp tråden för jag vill också veta. Jag har alldeles för många vita blusar med fula bruna märken på kragen.

Är det typ brun utan sol du använder?

Varför använda det i samband med vita kläder,  och varför ha det på när du ändå ha kläder på dig?
  • Anonym (??)
    Anonym (undrar också) skrev 2019-06-08 12:43:22 följande:

Nej, vanlig solskyddskräm ger bruna fläckar på kläderna tyvärr. Jag har såpass känslig hud att jag måste smörja exakt all hud som är exponerad och då blir det ett litet överlapp vid kragen. Jag har vita, löst sittande kläder för att det är det som är svalast i sommarhettan.
    Har aldrig varit om  att vanligt solskydd skulle ge fläckar på kläder. 

Använd inte vita kläder, håll dig  mer i skuggan, använd solhatt, undvik solen mitt på dagen.
  • Anonym (??)
    Anonym (undrar också) skrev 2019-06-08 13:04:23 följande:

Tack, men jag vill ha fläckborttagningstips. Hur man skyddar sig mot solen vet jag bättre än de flesta.
    Det var inte förslag på hur du skulle undvika solen utan på hur du undviker att få fula fläckar på vita kläder.
  • Anonym (??)
    Anonym (undrar) skrev 2019-06-08 13:50:04 följande:
    Solkräm ger hemskt fula fläckar även på kläder som inte är vita. Har en svart tröja som blivit förstörd för att det kommit lite solkräm på den, men på den blev fläckarna vita.
    Men smörjer du inte in krämen ordentligt?

Finns ju ingen anledning att ha en massa solkräm när du väl tar på dig kläderna. Tvätta dig innan du klär på dig, eller torka  av överflödig solkräm. Måste du använda så tjockt lager av kräm, så använd täckande kläder istället för en massa kräm.
Svar på tråden Hur få bort solkrämsfläckar?