• Anonym (Förstår inte)

Varför står han som gift?!

Haft kontakt med en kille på en dejtingsida ett tag, men inte träffats. Däremot vet jag att han existerar för en kollega har tidigare jobbat på samma ställe. Jag är sån att jag alltid kollar upp nytt folk på ratsit och där står det att han är gift! Till mig har han berättat att det tog slut för ett år sedan, men varför står man fortfarande som gift nu då? Tycker det börjar kännas lite olustigt. Någon som har en tanke kring detta?

• Svar på tråden Varför står han som gift?!
  • Anonym (Ja)

Jag och min ex man separerade i december 2014, flyttade helt isär i mars och det var verkligen över mellan oss. Men det var ingen som tänkte/orkade/tog tag i pappren till skillsomässan. Vi fick tillslut skickat in dom i november 2015 och den gick igenom i maj 2016 (barn tillsammans så 6 månaders betänketid). Kan ju va nått sånt. Eller så ljuger han. Du får väl fråga.

• Aniiee

Fråga honom varför skilsmässan drar ut på tiden. Fråga inte om han är gift, fråga bara varför skilsmässan drar ut på tiden.

I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (tyvärr.)

Nej vi vill inte veta om äns, hur många som egentligen vänstrar. Kärlek på jobbet är jätte vanligt! Det finns såååå många omedvetna "gifta", både kvinnor och män, som inte vet att de blir bedragna.

På min arbetsplats, hånglas det och kramas och pussas, så det ibland verkar som om kollegorna är viktiga än dem man lever med, och har barn med. Men samtidigt är det ju jävligt tryggt att ha en "stabil" person att leva med? Just saying.Förvånad

• Anonym (Hj)

Vet inte om det stämmer, men tror inte att Ratsit uppdateras så ofta. Jag och mitt ex separerade i juli, skilsmässan gick igenom november, först vid årsskiftet uppdaterades Ratsit till att vi inte längre stod som gifta. En vän separerade i januari. Dom var inte gifta men stod på samma adress enligt Ratsit fram till årsskiftet också.

• Anonym (svar)

Förmodligen för att han fortfarande är gift. Möjligtvis för att Ratsit inte uppdaterat sina uppgifter.

Du märker ju snabbt när du lär känna honom vad som gäller. Han kommer ju berätta om han ligger i skilsmässa som kanske inte gått igenom än, särskilt om du ställer lite frågor. Eller så märker du att han verkar mörka.

• Anonym (tyvärr.)

Ja, han är nog gift, och har barn? Eller vad tror du?

• Anonym (tyvärr.)

Det kommer under alla omständigheter att bli "bonusbarn", om han nu väljer dig? Vet du vad det innebär? Att kanske bli bonusmamma?

Men, sen vet vet man ju aldrig, han kanske känner att han har träffat kvinnan i sitt liv. Och då börjar ni om på nytt. Eller så har du helt enkelt hittat den, som du sökte? På alla de här dejtingsajterna?

Det kan ju hända! Men var uppmärksam, lilla hjärtat.Solig

• Anonym (Förstår inte)
    Anonym (tyvärr.) skrev 2019-06-08 19:43:11 följande:

Det kommer under alla omständigheter att bli "bonusbarn", om han nu väljer dig? Vet du vad det innebär? Att kanske bli bonusmamma?

Men, sen vet vet man ju aldrig, han kanske känner att han har träffat kvinnan i sitt liv. Och då börjar ni om på nytt. Eller så har du helt enkelt hittat den, som du sökte? På alla de här dejtingsajterna?

Det kan ju hända! Men var uppmärksam, lilla hjärtat.Solig

Barn vet jag att han har, 2 stycken i dagisålder tror jag. Kanske därför det drar ut på tiden, men ett år liksom? Skumt tycker jag, men vill inte börja dejta någon som fortfarande kanske är av och på i sitt förra förhållande.
  • Anonym (Fråga)

Verkar han intressant kan det ju vara en bra idé att ställa lite frågor. När de gjorde slut, när de flyttade isär, hur de gör med barnen osv. Det brukar ge en hint om hur det står till med allt.

Om ni fortsätter ha kontakt och träffas och han forfarande står som gift så är det ju bara att fråga varför. SÅ sega är inte Ratsit på att uppdatera liksom.

Det kan ju lika gärna vara så att han anser att det tog slut för ett år sedan, medan de i själva verket gick isär "på riktigt" för en månad sen. Det finns ju tusen olika gissningar så det bästa är att fråga och inte vara naiv.

• Anonym (same old story)

Låt mig gissa, du vet mycket väl vad att han står som gift betyder, men aftersom du är bara såååå sugen på honom så försöker du hitta alla möjliga sätt att övertyga dig själv om att det betyder något annat än vad du tror.

• Anonym (Oj)
    Anonym (tyvärr.) skrev 2019-06-08 18:28:24 följande:

Nej vi vill inte veta om äns, hur många som egentligen vänstrar. Kärlek på jobbet är jätte vanligt! Det finns såååå många omedvetna "gifta", både kvinnor och män, som inte vet att de blir bedragna.

På min arbetsplats, hånglas det och kramas och pussas, så det ibland verkar som om kollegorna är viktiga än dem man lever med, och har barn med. Men samtidigt är det ju jävligt tryggt att ha en "stabil" person att leva med? Just saying.

Skojar du? Vad är det för arbetsplats du jobbar på? Varför säger ni kollegor inget?
  • Anonym (Också skild)

Min skilsmässa drog ut nästa två månader på grund av strul från tingsrätten. Sen tog det ytterligare flera veckor innan Ratsit uppdaterade. Trots att vi inte hade barn, separerade vi flera månader innan vi formellt skilde oss.

Han kan så klart fortfarande vara gift med en ovetande kvinna. Han kan lika gärna vara separerad och väntar på dom från tingsrätten.

• Tomelilla15
    Anonym (Förstår inte) skrev 2019-06-08 22:57:09 följande:

Barn vet jag att han har, 2 stycken i dagisålder tror jag. Kanske därför det drar ut på tiden, men ett år liksom? Skumt tycker jag, men vill inte börja dejta någon som fortfarande kanske är av och på i sitt förra förhållande.

Du har ju fått jättebra möjliga förklaringar. Ratsit verkar ju inte uppdateras. Försök hitta bättre uppgifter istället för en gratistjänst på nätet. Kolla om uppgiften är offentlig hos skatteverket, då får du den uppdaterad. En ansökan om skilsmässa är också offentlig uppgift så du kan begära ut den handlingen också från domstol. Då ser du om han fått betänketid. Hans personnummer får du via skatteverket, det räcker med att du vet namn och adress eller födelsedag tex. Antingen leta bättre eller fråga honom vilken relation han har till sitt ex och fråga om skilsmässan gått igenom.
  • Anonym (A)
    Tomelilla15 skrev 2019-06-09 12:54:55 följande:
    Du har ju fått jättebra möjliga förklaringar. Ratsit verkar ju inte uppdateras. Försök hitta bättre uppgifter istället för en gratistjänst på nätet. Kolla om uppgiften är offentlig hos skatteverket, då får du den uppdaterad. En ansökan om skilsmässa är också offentlig uppgift så du kan begära ut den handlingen också från domstol. Då ser du om han fått betänketid. Hans personnummer får du via skatteverket, det räcker med att du vet namn och adress eller födelsedag tex. Antingen leta bättre eller fråga honom vilken relation han har till sitt ex och fråga om skilsmässan gått igenom.
    Håller med
Svar på tråden Varför står han som gift?!